Jump to content
IGNORERAD

Vad tycker eran tjej om julen?


B747

Recommended Posts

Min tycker iaf att det är ett stort slöseri med pengar,men fint med julpynt och att släkten träffas och äter.God Jul gubbar. :drinks:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • B747

    4

  • Kim

    3

  • Enis

    3

  • Birger

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Min tjej tycker julen det ingen höjdare maten :cray: sitta häcka med min familj.

Ha ha glömde säga att min tjej tycker julmaten är hemsk.Hon äter thaimat på julafton.Men snapsen och ölen tar hon gärna,ähuum jag också förresten. :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru uppskattar att köpa, ge och få presenter, så julen passar henne perfekt!

Hon gillar att testa all ny mat som dykt upp på 3 olika julbord vi varit på.

På vårt egna julbord hemma i lördags (eftersom jag började jobba i förrgår :not_i: ) fanns det mesta jag vill ha på ett julbord, samt en hel del Thaimat.

Hon är mindre förtjust i vintermörkret, så att Julen är vändpunkten mot ljusare tider uppskattar hon också.

Nu väntar hon bara på lite riktig snö, fast hon har fått förklarat för sig att snö är bara roligt i början, efter ett tag blir det jobbigt, det var en Thailändsk vännina från SFI som beskrev de 2 senaste vintrarna...

God Jul pojkar och flickor!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Min dam älskar julen. Allt från att laga maten till att köpa julklappar i mängder. Granen ska kläs veckor innan jul. Ja, hon är nästan som ett litet barn när det vankas jul.

Fast i år får hon ingen julklapp från mig :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Min dam älskar julen. Allt från att laga maten till att köpa julklappar i mängder. Granen ska kläs veckor innan jul. Ja, hon är nästan som ett litet barn när det vankas jul.

Fast i år får hon ingen julklapp från mig :ahh:

Va?Nog måste du ge din älskade en julklapp eller?

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va?Nog måste du ge din älskade en julklapp eller?

Sade till frugan för två år sedan inga julklappar oss i mellan, det räcker till alla ungar...

I år så satte hon klackarna i backen. julklappar till varandra annars följer jag inte med.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sade till frugan för två år sedan inga julklappar oss i mellan, det räcker till alla ungar...

I år så satte hon klackarna i backen. julklappar till varandra annars följer jag inte med.

/EnisDär fick du!ha ha.Julklappar ska de va. :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min dam älskar julen. Allt från att laga maten till att köpa julklappar i mängder. Granen ska kläs veckor innan jul. Ja, hon är nästan som ett litet barn när det vankas jul.

Fast i år får hon ingen julklapp från mig :ahh:

Då är våra " fruar" ganska lika. Älskar allt pynt,

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon gillar inte julen trots att jag köpt julklappar till henne innan.

I år får hon ingen julklapp.

Jag drog in julgranen nyss och dottern fick klä den.

Kalkonen står i ugnen och skinkan väntar på sin tur.

Det är väl ingen Thaifavoritmat direkt. :y7:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Va?Nog måste du ge din älskade en julklapp eller?

Vi har sedan flera år bestämt att det inte ska ges julklappar mellan oss vuxna utan endast till barnen/ungdomarna

och i år har vi "nästan" äntligen kommit till skott.

Frugan måste ju ge bort några klappar till alla förutom mig (tror och hoppas jag)

God Jul till er alla

Hoppas ni alla får en trevlig helg :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sade till frugan för två år sedan inga julklappar oss i mellan, det räcker till alla ungar...

I år så satte hon klackarna i backen. julklappar till varandra annars följer jag inte med.

/Enis

Hoppas att du ger henne en julklapp hon verkligen vill ha :nyam: så att det inte blir något du vill ha :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå Jul, Phii Mai heter det, den 1/1. Så tror jag det lät de 10 första åren. :ironi:

Numer är det inga problem, bara vi sköter juldekorationerna själva, jag och dottern.

Och frugan slipper äta julskinka. Får frugan sedan guld i julklapp så är allt toppen. :crazy:

Skämt och sido nu går det bra, men det tog några år. När dottern föddes och vi firade mer och mer hemma hos oss så gick det bättre. De första åren var julmaten en pina hemma hos svärmor, en hel dag utan ris. Risgrynsgröt gils inte konstigt nog, den är ju inte gjord på jasminris. Julskinkan går fortfarande inte hem, risgrynsgröt äter dottern för sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sade till frugan för två år sedan inga julklappar oss i mellan, det räcker till alla ungar...

I år så satte hon klackarna i backen. julklappar till varandra annars följer jag inte med.

/Enis

Så du firar jul ensam då Enis :13:

gubben4906

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Sade till frugan för två år sedan inga julklappar oss i mellan, det räcker till alla ungar...

I år så satte hon klackarna i backen. julklappar till varandra annars följer jag inte med.

/Enis

Och du stod emot som vanligt he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Min älskling :wub: gillar julen. Var och handlade med henne i dag paket till barnen och mat i mängder. Bank-kortet jick varmt efter jag gav det till älsklingen och hon handlade mat i olika affärer. så i morgon vankas det kombinerad både Svensk och Vietnamesisk julmat :nyam: .Hon gillar julen och maten. Hon tar gärna en julnubbe till maten också :drinks: Hon överaskade mig med att köpa en wihsky och stark öl åt mig för morgon dagen :dance1: . Pyntet det är inte så noga bara det finns en julgran och stjärna i fönstret så är hon nöjd (det ska inte vara för mycket tingel tangel enligt henne). Hon är guld värd min älskling. Önskar er alla en riktig trevlig mysig god jul från oss .

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Tjejen tror att det är julafton i morgon men jag sa att det är i dag och inte den 25:e

Så i kväll får vi se vad hon tycker om maten inne i Surin hos Norsken

Link to comment
Dela på andra sajter

Helg som helg, bara hon får presenter får den heta vad den vill, dessutom gillar hon inte julbordet särskillt mycket, därav mitt senare påkomna bantningsprogram!

Som man äter får man banta!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I det stora hela är nog presenter och blink blink roligt för alla Thai,

Men Julbord. har någon en TGF som tycker om sill?

Jag har träffat EN som gillar gravlax, men hon är lite konstig (hehe)

Någon som sett julskinka med ris och phrik naam plaa? Det har jag!

Men goa är dom för det mesta IAF!

mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Häruppe i Chiang Mai finns absolut inget intresse för jul. Merparten är ju buddister. Vissa större butiker och plaza har julgran och lite tomte grejer. Men att köpa julklappar existerar inte.

Focus är däremot på nyårshelgen. Redan nu massiva kampanjer mot rattfylla...

Många har ledigt 3 dagar kring nyår.

Min fru har aldrig varit i Sverige, och vet inget om julfirande... bryr sig inte heller.

Numera har jag lagt julen på hyllan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen pratar varje år om att tomten kommer med julklappar,

då påminner jag henne om att hon är Buddist och budda har ingen tomte

alltså inga julklappar,så är den diskutionen slut.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

I det stora hela är nog presenter och blink blink roligt för alla Thai,

Men Julbord. har någon en TGF som tycker om sill?

Jag har träffat EN som gillar gravlax, men hon är lite konstig (hehe)

Någon som sett julskinka med ris och phrik naam plaa? Det har jag!

Men goa är dom för det mesta IAF!

mvh

Amja

Både frugan och Svärmor gillar gravad lax, det testade de för flera år sedan hos en god vän till mej i Bangkok.

Vid Julbordet vi åt innan julen så tog de av allting, även sillen och åt upp den, på vårat julbord fanns ingen sill, det finns väl ingen som gillar sill, egentligen?

För mej är sill en "traditionsrätt" som bara äts just av tradition inget jag någonsin längtat efter, min Far och bror äter inte fisk överhuvudtaget och efter att ha frågat frugan, svärmor och brorsans barn om de ville ha sill, så fick den stå kvar i kylen i år.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen pratar varje år om att tomten kommer med julklappar,

då påminner jag henne om att hon är Buddist och budda har ingen tomte

alltså inga julklappar,så är den diskutionen slut.

Jo det är ju skönt att bibeln skriver så mycket om Jultomten och allt gott han gjort för oss Kristna :thumbsup:

Annars hade ju vi blivit utan klappar också! :ahh:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Både frugan och Svärmor gillar gravad lax, det testade de för flera år sedan hos en god vän till mej i Bangkok.

Vid Julbordet vi åt innan julen så tog de av allting, även sillen och åt upp den, på vårat julbord fanns ingen sill, det finns väl ingen som gillar sill, egentligen?

För mej är sill en "traditionsrätt" som bara äts just av tradition inget jag någonsin längtat efter, min Far och bror äter inte fisk överhuvudtaget och efter att ha frågat frugan, svärmor och brorsans barn om de ville ha sill, så fick den stå kvar i kylen i år.

MVH Tommy

Sill i alla former är något av det bästa jag vet i matväg och fisk kan man ju göra hur mycket gott av som helst - en smörstekt flundra som täcker hela tallriken t ex. Fan nu rinner snålvattnet.

Är du verkligen göteborgare??

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...