Jump to content
IGNORERAD

Kapad dator vad göra.

khun-petch

Recommended Posts

Hej jag vet inte vad jag ska göra.Det började med ett mejl från en vän i hua-hin som jag misstänker har råkat lika illa ut.

När jag av nyfikenhet öppnade hans mejl så tror jag att samma mejl har gått till alla mina adresser.

Det verkar som någon har kapat min dator.Jag vet att det har gått till mina kontakter.

Nu har jag blivit utestängd från mitt hotmail och ska bevisa att jag är dotter till min exsambo.

Jag som inte ens kan få in en bild i min avatar,vad fan ska jag göra?Köpa ny dator?

Dela på andra sajter

Jag är osäker. Men om inte virusprogrammen rensar bort det så kanske du får ominstallera ditt operativsystem. Då försvinner dock allt på datorn.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Hej jag vet inte vad jag ska göra.Det började med ett mejl från en vän i hua-hin som jag misstänker har råkat lika illa ut.

När jag av nyfikenhet öppnade hans mejl så tror jag att samma mejl har gått till alla mina adresser.

Det verkar som någon har kapat min dator.Jag vet att det har gått till mina kontakter.

Nu har jag blivit utestängd från mitt hotmail och ska bevisa att jag är dotter till min exsambo.

Jag som inte ens kan få in en bild i min avatar,vad fan ska jag göra?Köpa ny dator?

Be någon som kan datorer hjälpa dig installera om den från början och se också till att han tar backup på dina bilder, dokument etc etc innan han formaterar om den

Se sen till att ha bra antivirusprogram i datorn för att minska ner risken att det händer igen

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Mitt tips ta datorn till något proffs och rensa allt och låt installera nytt.Kanske räcker med ett virus scan ?

Dela på andra sajter

Skaffa ett virusprogram om du inte redan har ett, ibland går det att få bort viruset även om du skaffar programmet efter att du redan fått infektionen,

om du har ett program, uppdatera det och gör en virussökning

http://www.kaspersky.com/anti-virus_trial

där kan du ladda ner ett program som du får använda gratis i 30 dagar.

och i fortsättningen, öppna aldrig suspekta mail, speciellt inte om de har en bifogad fil. :)

De flesta mailprogram brukar varna/flagga när mail är suspekta.

Dela på andra sajter

Två bra gratis rensningsprogram som jag brukar använda för att rensa infekterade datorer fråm laware och trojaner är:

www.superantispyware.com

www.malwarebytes.com

Ett bra antivirusprogram som är gratis är:

www.avg.com

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Du lär ju iof inte komma åt din hotmail bara för att du formaterar datorn, men förhoppningsvis så får du ju iaf bort "trojanen".

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Avast antivirus är gratis och funkar bra! Finns även en massa anti spyware program att ladda hem för att kolla vad du har fått för skit i datorn, brukar en hel del även om man tror att man är frisk och har använt skydd... ad-aware är ett

Dela på andra sajter

Angående hotmailen: Har du hemlig fråga aktiverad eller inte khun-petch? Om du har det kan du aktivera hotmailen igen, om du kommer ihåg svaret.

Dom stänger av hotmailen automatiskt om det skickas för många mejl till samma person en massa månger, dvs bombar med email, nån har tagit över din hotmail.

Jag fick min hotmail kapad en gång för längesen, hade glömt det där med hemlig fråga, men jag skrev till dom så fixade dom det, men det va lite mycket skrivande till dom om jag inte minns helt fel.

mvh Beckis

Beckis

Dela på andra sajter

Hej.

Börja med att ta ut nätverkskabel eller koppla bort trådlös anslutning, då kan ingen se information på din dator.

Har du tillgång till annan dator med internet anslutning så titta på youtube tex.

Lycka till

BanArne

Dela på andra sajter

Finns en sak till att göra,om nån har kapat din hotmail, det är att leta upp, där du kan sända dom ett sms,fylla i mobnr, får du ett svar då är inte din hotmail kapad..,

Beckis

Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag fick mina hotmailadresser kapade å då räckte det att man uppgav namnet på nån av mapparna eller det man skrev senas till någon som tex mailadressen sen var allt frid å fröjd

Dela på andra sajter

Ja jag tackar så mycket tall-viking,jag hade 67 items och det kan ju inte vara bra men som har skrivits på tråden så är mitt hotmailkonto

blockat.Faktiskt så ber dom mig verifiera att jag är exets dotter vafan det nu kommit ifrån.Hon är skitsnygg och trevlig men jag lyckas

nog inte komma på hennes inlogg.Kan det bero på dessa problem som pogrammet rensat.Jag får försöka leta reda på adressen

till hotmailkontot men tack alla som bemödat sig om att hjälpa till,det är guld värt när man sitter i knipa.Jag brukar också hjälpa till

så gott jag kan men då får det inte gälla datorer.Tack

Dela på andra sajter

Jag tänkte att alla som villl hjälpa mig iallafall skulle få ett +karma och jag brukar inte slösa bort dom men idag var jag in på clions

resetråd och då rök alla karman all världens väg men som sagt tack.

Dela på andra sajter

den senaste tiden fått in skit i sina datorer pga av java,

avinstallera det om du har en äldre version. rensa upp

o installera in senaste om du behöver den

Ändrades av erik-sson
Dela på andra sajter

Du ska fixa ett vettigt lössen ord!

På jobb ska vi ha 2 stora bokstäver, 2 små, 2 siffror och 2 valfria i lösenordet!.

Bytes senast var tredje månad

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Jag får väll lägga in en brasklapp då :wink:

Köp en MAC, sen jag gjorde det har jag inte ens haft en tendens till strul eller åverkan av någon typ av virus; trojaner etc etc..helt enkelt absolut problemfritt.

Men det var inte svar på TS fråga, jag har några windowsdatorer i kvar, de håller jag rena med bla två program som heter Malwarebytes och Advanced SystemCare, båda finns i gratis versioner som fungerar bra så mitt råd är att ladda ner och köra igenom dessa program, hjälper inte detta så kanske tyvärr det enda är att blåsa datorn och ominstalera...glöm då inte bara att spara bilder, doc etc på något lagringsmedia...och se till att scanna dessa media med något antivrus före du åter lägger in de på den ominstalerade datorn.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hi-jack this är också ett program som är bra om man fått jobbiga trojaner.

Lite svårt att använda men det är ganska bra.

Den ska användas i kombination med dit antivirus program.

Läs bruksanvisningen och kör på.

Dela på andra sajter

Hijackthis är också ett program som är bra om man fått jobbiga trojaner.

Den ska användas i kombination med ditt antivirus program.

Hijack använde jag på¨den tiden när man höll på med problemlösning på sin PC lika mycket som man använde produktiva program. Mycket bra, men man får läsa på innan så att man gör alla steg i rätt ordning.

Men jag måste hålla med tomurdoc, skaffa Mac så slipper du alla problem.

Jag har fått 4-5 släktingar/vänner att byta till Mac och nu slipper jag PC-telefonsupport kl. 23.00 flera gånger i månaden, 1-2 samtal per år med frågor där de lyckas lösa problemen själva efter några minuter.

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hijack använde jag på¨den tiden när man höll på med problemlösning på sin PC lika mycket som man använde produktiva program. Mycket bra, men man får läsa på innan så att man gör alla steg i rätt ordning.

Men jag måste hålla med tomurdoc, skaffa Mac så slipper du alla problem.

Jag har fått 4-5 släktingar/vänner att byta till Mac och nu slipper jag PC-telefonsupport kl. 23.00 flera gånger i månaden, 1-2 samtal per år med frågor där de lyckas lösa problemen själva efter några minuter.

Själv har jag bytt ut alla datorer till Mac.

Men för dom som inte har lust att lägga ner pengar på en Mac eller 5 st Mac'ar så får man ibland köra med HJT och andra finurliga program.

Allt är en prioriteringsfråga.

Dela på andra sajter

Hej ,du behöver byta lösenord på din hotmailkonto, du får maila till microsoft, eller när du försöker logga in och blir nekad, så brukar det finnas förklaring hur du kan göra detta,lycka till, dom har kapat din gamla lösenord ,lycka till simca76

Dela på andra sajter

Jag har snart haft datorn ett år... för skojs skull ladda jag ner ett spywareprogram.. och se på fan, den hittade nada. Och jag har en vanlig pc. :)

När man ska ha lösenord.. så ska det vara så långt som möjligt. mankantyphaettsånthärlösenord. Ju längre desto säkrare och svårare knäcka.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...