Jump to content
IGNORERAD

3 årsdagen...


Magrood

Recommended Posts

Gammal historia... för er som har läst det tidigare...

17 september för tre år sedan satt en trött thai tjej framför datorn.

Översättningen måste bli klar!

"Men vad svårt det är ... vad f-n heter förvärvstillstånd och länsstyrelse på thai?"

"Jag kan skicka upp en fråga på TT, det finns säkert någon som kan hjälpa mig"

Sagt och gjort

Tyst...

Tyst igen

---

"Jag provar att lägga till snälla själar till medlemmar på TT till min msn-lista"

Sagt och gjort.

Och offret blev just medlem med namn Svarten.

---

Han var på väg att lägga sig.

Men lite kan han chatta i alla fall.

Från minuter övergick till kvart, och till timmar.

Om jag inte minns fel så blev det tidigt på morgonen som jag gick och la mig.

---

Så började vår historia.

Här är vi nu - 3 år senare med en 22 veckors bebis i magen som började sparka så att både pappa och mamma kände förra veckan.

---

Ja, tre år har gått.

Vi har utvecklats och växt i vårt förhållande.

Från en trasig själ blev jag hel igen.

Från en som ofta hittade fel hos sig själv har jag blivit en som är näst intill helt nöjd med mig själv.

Från att drömma om att läsa mer svenska, att jobba som tolk och översättare ... har jag klarat av de sakerna bl.a. tack vare stöd från min bättre hälft.

Och jag vet att vad jag än väljer att bli i framtiden kommer jag att få stöd - det känns tryck.

En tjej kan inte lysa utan stöd från sin kära...

Från att inte hade någon aning om vad "förvärvstillstånd" och "länsstyrelse" är kan jag idag hålla föreläsning om det...

Vad mycket man hunnit utvecklat under de drygt tre åren...

Ibland är livet bara så underbart!

---

Vill passa på att än en gång tacka Kim som skapat en möteplats för oss och som så snällt deltog i bröllopet och var världens bästa fotograf.

---

---

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud vad tiden har gått fort! Minns det ganska väl när ni var "nykära" på TT. Men ni är verkligen ett fint par också.  :wai:

Grattis på 3-årsdagen och till ert tillskott!  :party:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland överträffar verkligheten dikten. Jag har läst om ditt tidigare förhållande, och känt en avsmak för din före detta som jag har haft svårt att hantera. Du har kunnat gå vidare - och dessutom hittat "den rätte" på vägen. Jag känner en sån underbar tröst, eller vad man ska kalla det, så att jag faktiskt hämtar styrka från dina inlägg vartefter dom kommer på detta forum. Du visar för mej att det alltid finns hopp. Själv lever jag i ett förhållande som är osannolikt stabilt, men det finns uppenbarligen många här på forumet som inte har haft samma tur. Jag önskar er verkligen av hela mitt hjärta all lycka i framtiden. Vem vet - kanske träffas vi på nåt möte nånstans framöver - det vore riktigt intressant.

/Matte

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Magrood

Jag känner inte dig, men kan inte låta bli att glädjas av den lycka som du beskriver. Det är så härligt när människor växer och utvecklas (och då tänker jag inte på magen  :clown: ).

Grattis på årsdagen, och ta hand om varandra och den lilla hasip-hasip som är i antågande.

Hälsningar

Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Magrood & Svarten,

Gratulerar på 3-årsdagen!

Det råkar vara så att även jag och fru Chang firar jubileum idag. För sex år sedan träffades vi detta datum första gången i Chiang Mai. Tiden går!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får man väl utbringa ett dubbelgrattis till Er jubilarer.

Kanske lite extra till Magrood och Svarten som ju snart nog kommer att visa sååååå många bilder på sin redan ivrigt sparkande Baby. :yipi:

Stor lycka åt Er alla i all framtid.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till er.

Det är med stor kärlek jag vill lyckönska er båda till denna kärlekens väg ni bägge funnit.

Må ni alla ha en underbar väg att gå.

Mvh Snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattar båda jubileums-paren! :party:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis pa er!  :party:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för alla lyckoönskningar!

:wai::wai::wai:

och Stort Grattis till Herr och Fru Chang!!!

Quote

att det alltid finns hopp.

Tackar. Det var så fint sagt av dig.

Ja, det sista man få tappa är hoppet.

Ha en bra kväll ka!

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubben vill också önska Er båda grattis till 3 år och till att ni ska bli föräldrar snart.

Jag har ju lite erfarenhet av detta.

Den 9 september 1973 blev jag pappa till en underbar liten bebis som fick namnet Åsa Maria. De flesta av Er känner till min bakgrund. När min dotter hade fyllt 17 år så flyttade hon hem till mig hösten 1990 och bodde hos mig till hon tog sina vingar och flög hemifrån till eget boende senhösten 1999. 4 mars 2001 blev jag morfar och det kan jag säga till Er som är föräldrar, det finns inget häftigare än att bli mor eller farförälder. I februari 2009 ska nästa barnbarn dyka upp vid horizonten.

Fy bubblan vad livet är härligt. Har en Thaikvinna som är i mitt liv nu. Har fortfarande svårt att hantera känslor. Men jag trivs i hennes sällskap, mår bra av att titta på henne, lyssna på henne fast det ibland är svårt att förstå vad hon säger på sin "thaiengelska" och jag på min "svengelska".  :Drogar-Love(LBG): Vi träffades den 5 mars i år. Jag vet bara att jag vill inte bli pappa igen, jag är 59, har en dotter som är 35, ett barnbarn som nu är 7 år 6 månader drygt och en till på väg. Är jag egoistisk eller?

  :morgon: gubben  :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla fina ord!  :wai:

Det värmdes i hjärtat faktiskt!

Stort grattis till herr och fru Chang på 6 årsdagen!  :party::party:

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till 3 och 6 årdagen  :party:

Önskar Kenneth & Phat

som firar 6 år 6:e december

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Grattis Svarten, och var glad för att jag inte hade MSN för 3 år sedan ;)

:D:D:D Försök inte! Ni två chattade faktiskt med varandra inte långt därefter. Du gav henne en del datorsupport. Hon var tacksam för hjälpen men du hade tydligen inte en chans på något annat!  :whistle:

Hej Kenneth och Phat!

Tackar! Hoppas att ni får det mysigt själva. Ni får tända två stycken adventsljus!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis :party:

Och hoppas att ni får många lyckliga år!! :aff:

Vill också "ge ett + karma till magrodd", för dina mkt intressanta och bra inlägg..!!

Swebat 

You can do it

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis på 3-årsdagen! Och roligt att se Magrood skriva igen, det var tråkigt när det bara blev svenska killar kvar på MSN-forumet.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...