Jump to content
IGNORERAD

Är lite nyfiken på hur många på detta forum


stefan5300

Recommended Posts

Som har varit/suttit på Hasses Soft Rock Cafe från cirka 1987- 2000, gärna lite foton, jag själv har mycket foton att visa när jag väl skaffat en skanner.

Nu menar jag ju inte om ni har suttit där i 13 år som säkert någon kommer att skriva.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig varit där, men berätta gärna. Vad var det för ställe? jag har hört namnet såå många gånger

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag har varit där en del mellan 1995 och 2000. Jag var inte en gjuten stamgäst men drog dit ibland och åt en biffstek och tog några öl.

Det brukade sitta en massa stammisar och hinka ordentligt med öl. Minns en gång då en bjässe söp tills han ramlade ur stolen. Det var en massa som försökte få upp honom men när han väl var på benen så trillade han igen. Han var stor som ett hus och stolar och bord for omkring.hehe, ja jisses!!

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig varit där, men berätta gärna. Vad var det för ställe? jag har hört namnet såå många gånger

Ligger på Soi Post Office, erbjuber mikrad korv med pulvermos bl. a.

Sedan finns (fanns) ett antal kverulanter som inte varit i Sverige på hur många år som helst, men visste ALLT om hur dåligt allt är.

Rummen ska visst varit prisvärda, Nu har väl Hasse gått i pension och någon annan scandinav tagit över?

87-00 var det Koh Samui, Bkk och Korat som gällde för mig och har alltid varit usel på att ta bilder, så hoppas det finns andra som kan bidra.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig varit där, men berätta gärna. Vad var det för ställe? jag har hört namnet såå många gånger

Stället ligger på Soi Post Office, Hasse startade detta cafe i början av 80-talet och det var väl 3 eller 4 Svenska stället som öppnades i Pattaya om jag inte har helt fel. Hasse har väl numera pensionerat sig och Arve från Norge har tagit över rörelsen

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns några bilder där i denna tråden, sidan 14, dock från tidigare i år.

http://www.maipenrai.se/forum/t/12604-var-pinup-resa-januari-2011/page__st__195

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det som Typ Lasse (Globetrotter) eller?

Nej, det var mer en träffpunkt utan musik och många fylleskallar.

Men visst det serverades god mat också..

Rummen var inte så dåliga heller, 1 rum med kök 350 Baht per natt

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stället ligger på Soi Post Office, Hasse startade detta cafe i början av 80-talet och det var väl 3 eller 4 Svenska stället som öppnades i Pattaya om jag inte har helt fel. Hasse har väl numera pensionerat sig och Arve från Norge har tagit över rörelsen

Är det Arve Pompoy?

I så fall börjar han samla på sig en hel del ställen nu, undrar vilken plan han har, gillar hans griskvällar på Beachroad.

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det var mer en träffpunkt utan musik och många fylleskallar.

Men visst det serverades god mat också..

Rummen var inte så dåliga heller, 1 rum med kök 350 Baht per natt

Jag bodde där ett par gånger. Men sen man vart utsatt av Charlie som vittjade safeboxarna ett antal gånger, innan Hasse tog detta på allvar och sparkade honom, så hade man ju knappast lust att bo där.

När jag var där i början så levde Max (New House) och hade då på den tiden hand om Hasses Apa.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bodde där ett par gånger. Men sen man vart utsatt av Charlie som vittjade safeboxarna ett antal gånger, innan Hasse tog detta på allvar och sparkade honom, så hade man ju knappast lust att bo där.

När jag var där i början så levde Max (New House) och hade då på den tiden hand om Hasses Apa.

Mvh Janne

Så du bodde där också under charlie tiden, då kanske vi har mötts där någon gång.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du Pattayanisse.fy f-n vilken optimist du är :crazy: ..dra ner gardinen o gå å lägg dig.har bara varit en massa svammel sen du börja på forumet...såna klarar vi oss utan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du Pattayanisse.fy f-n vilken optimist du är :crazy: ..dra ner gardinen o gå å lägg dig.har bara varit en massa svammel sen du börja på forumet...såna klarar vi oss utan.

Va svamlar du om HA HA HA

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du Pattayanisse.fy f-n vilken optimist du är :crazy: ..dra ner gardinen o gå å lägg dig.har bara varit en massa svammel sen du börja på forumet...såna klarar vi oss utan.

Jag kanske håller med dig. Fast jag vet inte ännu.

Först måste du nog posta i rätt tråd för att det ska bli något sammanhang.

Gör ett nytt försök så ska vi se om jag är enig eller oenig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du bodde där också under charlie tiden, då kanske vi har mötts där någon gång.

Förmodligen? Men vi får avhandla det när jag kommer ner nästa gång?

Har inga bilder. Men då körde jag videokameran. Men det fanns folk på Hasses som nästan hotade mig om man skulle råka rikta kameran mot dom. Har ingen aning vad dom ville dölja?

Hasse själv var ganska munter tills torrläggningen 92. Efter det vart han en riktig surkuk.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan har ju stadgat sig för länge sen och är inte så mycket ute svängen på kvällarna numera, alltså en riktig toffel enligt somliga.

Hasses brukar jag besöka ibland på eftermiddagar när jag är sugen på Pytt i panna eller Pannbiff med lök, rekommenderas.

Vid den tidpunkten är det hur lungt som helst i alla fall.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som har varit/suttit på Hasses Soft Rock Cafe från cirka 1987- 2000, gärna lite foton, jag själv har mycket foton att visa när jag väl skaffat en skanner.

Nu menar jag ju inte om ni har suttit där i 13 år som säkert någon kommer att skriva.

Hittade till Pattaya första ggn -98 eller -99 och ganska snart efter det de prisvärda rummen på Hasses. 300 baht/natt var väldigt prisvärt för de 2 stora rummen han hade. Man fick ju ett fräscht jätterum + ett litet kök för de pengarna. Hans små rum var dock inte lika prisvärda.

Bodde där några ggr och blev ganska bekant med tjejerna i personalen samt talade en del med Hasse själv. Fast på den tiden var jag inte intresserad av att umgås med svenskar när jag var i Thailand så jag pratade aldrig med de stora svenskgäng som alltid hängde i cafet. Och eftersom jag då uteslutande höll mig till thaimat så har jag aldrig ens ätit där.

Några bilder har jag säkert, men de ligger på dia och är oscannade än så länge.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim är du ett spöke ? du äter inte farang mat,umgås inte med faranger,begår farang misstag när du bokar biljett.

Pratar Thai flytande,och osv,osv,.

Ärligt Jag skulle vilja möta dig irl,jag finns i pattis tillsvidare.

No hard feelings,just talk.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...