Jump to content
IGNORERAD

farang+thaitjej=mes ?


chockdii

Recommended Posts

14 April? Hur ska han då kunna liverapportera från sin efterlängtade resa? Amnesti till brodern!

Han hinner nog, den största forumfesten i thailands historia är uppskjuten till december 2012.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • chockdii

    11

  • Pattayanisse

    10

  • stefan5300

    5

  • SatanG

    5

Mest aktiva i denna tråd

Ingen aning om jag är en toffel eller inte enligt dina kriterier, bryr mig inte heller isf.

Själv började jag parta loss på Patpong när jag var tonåring, fortsatte ca 20 år med det och kom fram till att det egentligen

var samma skit i varenda bar. Krökade mestadels stenhårt då man bara har ett läge "On/Off knapp" så det du tycker är ball

idag har jag antagligen redan gjort innan jag fyllde 25.

När jag 2007 låg 100 papp back på visa-kortet och spiralen nedåt hade pågått länge nog fick det fan vara slut, så då valde jag

att skruva på korken. Dumpade dåvarande ryggsäck (utsugande barbrud) och kammade till mig.

Träffade en kanontjej, högutbildad med karriär etc och hade absolut ingen lust för barhäng längre så till slut hade jag nött ner

hennes motstånd och hon kastade in handduken och gifte sig med mig.

Vi bor i ett kanonhus i Bangkok, jag jobbar 6 månader om året och frugan heltid. Livet leker och en son ploppar ut i Januari och

det finns inget som lockar bland barer längre. Been there, done that!

Så det som du kallar att vara en toffel är vad jag skulle vilja kalla att bli vuxen :-)

/ SatanG

Jag är med på vad du säger men då du varit mycket i Thailand så måste du ju sätt detta "fenomen" hos farang/thai-par ?

Eller menar du att det oftast är mannen som bestämmer i farang/thai-förhållanden ?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Själv så måste jag säga att jag är lite viljes lös. Saker spelar liksom ingen roll för mig.

Men då när jag vet vad jag vill göra, vill ha eller bara något som jag tycker är viktigt. Då är det jag som styr skutan.

Vad vi ska äta, vilken färg vi ska ha på gardiner, ska vi gå till Ica eller Coop. Där får frun avgöra.

Gäller det ny TV, datorer, soffor eller sängar och andra viktiga saker så kör jag över henne. :crazy:

Ska jag gå ut med polarna (vilket jag aldrig gör här hemma) så går jag ut med polarna.

Har inga större problem med att ta mig en barrunda i Thailand, även om det nu inte sker allt för ofta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du tråkigt på Soi Vilaj hehe...håller med dig fullt ut ...vi har sett många exempel på detta fenomen.

Det intressanta är att deras thaibrudar inte missar en chans att festa om i Svedala med sina medsystrar och då får deras gubbar på sin höjd får agera chaufförer.

Ja du själv är ett exempel på en icketoffel, du verkar ju ha ett helsunt förhållande med din sambo.

Men det roliga är med tofflarna att många av dom vägrar att se sig själva som det..och det är deras åsikter jag försöker lirka fram ;)

Dom som är trygga i sina förhållanden brukar sällan vara tofflar, och det gäller både man som kvinna.

Vi kan ju ta ett exempel så att ni hajjar:

Min tjej ska ut med sina tjejjpolare, gå på karaoke etc etc.

Skulle jag dyka upp och beställa in en kopp kaffe på karaoken så skulle jag se mig själv som en idi*t.en riktig partydödare.

Det är väl bättre om dom får ha sitt kul ifred och sen så får hon väl ringa mig när det passar henne.. ?

Sen så är det klart att man går ut ihop då och då, men enligt mig så behöver man lite mer privattid.

Men nu handlar det inte bara om när man ska ut och festa, detta toffelbeteende gäller alla möjliga saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska verkligen ett farang och thai förhållande fungera (vara lyckligt) åker nog båda parterna på att kompromissa. Det bästa är väl att man verkligen tror att man bestämmer fastän det är motparten - detta gäller åt båda hållen.

Kan egentligen inte ens diskutera i sådana här situationer, eftersom vi känt och levt ihop i över 30 år. Vi två har egentligen blivit ett, vet exakt var den andra tycker och tänker (tror i alla fall detta).

Det finns dessutom massor av s.k. praktiska förhållanden. Båda parterna utnyttjar varandra, både där mannen bor i Thailand eller där kvinnan flyttat till Sverige. Där kanske kärleken många gånger saknas och gubben ganska ofta går ut med "grabbarna" och slår runt, eller i Sverige där kvinnan i tid och otid umgås med sina thaibekanta,smådricker och spelar kort. Alla avarter finns, det är väl egentligen inget att hymla om, sån't är bara livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är med på vad du säger men då du varit mycket i Thailand så måste du ju sätt detta "fenomen" hos farang/thai-par ?

Eller menar du att det oftast är mannen som bestämmer i farang/thai-förhållanden ?

Jag har ingen statistik men skulle gissa att det oftare är mannen som bestämmer i Thailand än i Sverige då både

mannen och kvinnan mycket väl vet att snubbar aldrig behöver sova ensamma om man inte vill det.

Skulle också tro det handlar om statusen på den man gängar sig med. Med det menar jag att det är väl inget

svårt att ta på sig ledartröjan om man är med någon som inte har utbildning, inkomst eller pengar på banken.

Själv var jag ute efter en kvinna som klarar sig själv ekonomiskt, utbildad och bra jobb etc. Ett av skälen till det

är att jag vill ha ett hyfsat jämställt förhållande. OM jag nu beter mig som en idi*t så vill jag att min partner ska kunna

säga det till mig utan att vara rädd för sin framtida försörjning. Tror det är hälsosammare så, jag är dessutom allergisk

mot pantade brudar och är inte ett dugg intresserad av "Up to you!"-svar då jag undrar något.

Det här med att vissa thaikvinnor i Sverige inte bidrar till räkningarna etc trots att de har egen inkomst låter helt horribelt,

dessa har i mina ögon inte lämnat baren utan är bara en leasad fru/flickvän. Be dom göra rätt för sig, efter förmåga, och

passar inte det så skulle åtminstone jag föredra att bo ensam den tiden det tar att träffa en ny förmåga.

SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ingen statistik men skulle gissa att det oftare är mannen som bestämmer i Thailand än i Sverige då både

mannen och kvinnan mycket väl vet att snubbar aldrig behöver sova ensamma om man inte vill det.

Skulle också tro det handlar om statusen på den man gängar sig med. Med det menar jag att det är väl inget

svårt att ta på sig ledartröjan om man är med någon som inte har utbildning, inkomst eller pengar på banken.

Själv var jag ute efter en kvinna som klarar sig själv ekonomiskt, utbildad och bra jobb etc. Ett av skälen till det

är att jag vill ha ett hyfsat jämställt förhållande. OM jag nu beter mig som en idi*t så vill jag att min partner ska kunna

säga det till mig utan att vara rädd för sin framtida försörjning. Tror det är hälsosammare så, jag är dessutom allergisk

mot pantade brudar och är inte ett dugg intresserad av "Up to you!"-svar då jag undrar något.

Det här med att vissa thaikvinnor i Sverige inte bidrar till räkningarna etc trots att de har egen inkomst låter helt horribelt,

dessa har i mina ögon inte lämnat baren utan är bara en leasad fru/flickvän. Be dom göra rätt för sig, efter förmåga, och

passar inte det så skulle åtminstone jag föredra att bo ensam den tiden det tar att träffa en ny förmåga.

SatanG

Där tror jag myntet har 2 sidor. I många av dessa fall som jag sett, så är det även så att killen har liten förståelse för att hon vill hjälpa sin familj. Och talar i samboförhållande i termerna ditt och mitt när det kommer till ekonomi.

Om man begär att tjejen ska ge upp sin ekonomi och bidra så är väl det likställda omvänt även?

Så man bör nog föregå med gott exempel innan men ger sig på att kritisera sin partner.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi går alltid ut tillsammans jag och min sambo, i mitt tidigare 20 åriga förhållande med en svensk kvinna gjorde vi på samma sätt. Om jag klassas som toffel eller ej är för mig totalt ointressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi går alltid ut tillsammans jag och min sambo, i mitt tidigare 20 åriga förhållande med en svensk kvinna gjorde vi på samma sätt. Om jag klassas som toffel eller ej är för mig totalt ointressant.

Så det var därför du svarade nu då?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Där tror jag myntet har 2 sidor. I många av dessa fall som jag sett, så är det även så att killen har liten förståelse för att hon vill hjälpa sin familj. Och talar i samboförhållande i termerna ditt och mitt när det kommer till ekonomi.

Om man begär att tjejen ska ge upp sin ekonomi och bidra så är väl det likställda omvänt även?

Så man bör nog föregå med gott exempel innan men ger sig på att kritisera sin partner.

Mvh Janne

Jag håller med, det borde självklart vara en ömsesidig förståelse för bådas kulturer.

Jag anser inte att någon måste ge upp hela sin ekonomi även om man har ett förhållande.

I mitt fall kör vi med gemensam ekonomi för en del av lönen men båda har även privata pengar

att göra som vi vill med. Funkar bra för oss.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med krogliv har alldrig lockat så mycket.

Dyrt och mycket oväsen.

Som ungkarl var man dock tvungen för och leta brudar, kompistryck mm.

Nu slipper jag sådant och mina krogbesök handlar om högst ett par gånger om året oftast i samband med jobbet.

I Thailand dock måste jag dock säga att jag är en toffel.

Finns inte i menyn att sätta mig ensam i en bar full med tjejer. :y5:

Försöker intala mig att det är pga respekt för nära och kära,

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med, det borde självklart vara en ömsesidig förståelse för bådas kulturer.

Jag anser inte att någon måste ge upp hela sin ekonomi även om man har ett förhållande.

I mitt fall kör vi med gemensam ekonomi för en del av lönen men båda har även privata pengar

att göra som vi vill med. Funkar bra för oss.

/ SatanG

Det där med gemensam ekonomi är ju del utav att man valt att slå sina påsar ihop.

I alla fall i vårat förhållande så har vi inte "privata" pengar. Å andra sidan så visar vi respekt för varandra och om det är nånting som ska köpas som är utöver det vardagliga så samspråkar vi om detta. Å andra sidan hänger jag inte min fru om hon nån gång tar ett eget beslut angående om våran gemensamma pengar, då det allt som oftast handlar om gemensamma mål.

Detta i sig gör att det där med pengar och olika viljor blir en ickefråga. I.o.m att vi är tvugna att samsas om ekonomin.

Och med det följer gemensamma beslut som stärker vårat förhållande.

Att ha privata pengar är som att leva singel i ett parförhållande.

Jag vet att det inte fungerar i alla fall då inte varje person är bra på ekonomi. Men i vårat fall fungerar det alldeles utmärkt. Och avlastar mig från ett problem så att jag kan fokusera på sådant som är viktigare än att oroa mig för vad min fru ska göra av med pengarna på. Framför allt så ger ju detta min fru en trygghet som stärker vårat förhållande enormt.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med gemensam ekonomi är ju del utav att man valt att slå sina påsar ihop.

I alla fall i vårat förhållande så har vi inte "privata" pengar. Å andra sidan så visar vi respekt för varandra och om det är nånting som ska köpas som är utöver det vardagliga så samspråkar vi om detta. Å andra sidan hänger jag inte min fru om hon nån gång tar ett eget beslut angående om våran gemensamma pengar, då det allt som oftast handlar om gemensamma mål.

Detta i sig gör att det där med pengar och olika viljor blir en ickefråga. I.o.m att vi är tvugna att samsas om ekonomin.

Och med det följer gemensamma beslut som stärker vårat förhållande.

Att ha privata pengar är som att leva singel i ett parförhållande.

Jag vet att det inte fungerar i alla fall då inte varje person är bra på ekonomi. Men i vårat fall fungerar det alldeles utmärkt. Och avlastar mig från ett problem så att jag kan fokusera på sådant som är viktigare än att oroa mig för vad min fru ska göra av med pengarna på. Framför allt så ger ju detta min fru en trygghet som stärker vårat förhållande enormt.

Mvh Janne

Arbetar din fru??

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arbetar din fru??

Hon arbetar i mitt företag och sköter ekonomin där.

Betalar leverantörsfakturor bokför mm.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att inte relationsexperten BTT är kvar här, annars hade du garanterat fått ett svar på din fråga :)

Och svaret hade nog varit långt, delvis obegripligt och ganska roligt. Är jag den ende som saknar BTT ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har delad ekonomi. jag mitt, nitt sitt.

Jag står för hyran och min telefon. Internet och el/värme ingår i hyran.

Nitt står själva för sin mor och ris, thaimat och kryddor mm.

Sin egen och grabbens telefoner.

Modern är sjuk i diabetes ganska dålig.

Träffa henne i måndags i byn.

Om det inte varit för modern så skulle hon stå för ca: 30%

Av våra fasta kostnader.

Enligt inkomst skillnads principen.

Då jag jobbar heltid och hon deltid.

Konstaterar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var jag TS fråga Farang-Thai.

Där ingår inte jag, men i mitt förhållande så åker bägges löner in på ett gemensamt konto.

Sen är det upp till oss båda att plocka ut pengar och handla för. Mat,Hyra, fasta utgifter och även till privata nöjen.

När vi hade levt i hop ca 2 år började vi med detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med gemensam ekonomi är ju del utav att man valt att slå sina påsar ihop.

I alla fall i vårat förhållande så har vi inte "privata" pengar. Å andra sidan så visar vi respekt för varandra och om det är nånting som ska köpas som är utöver det vardagliga så samspråkar vi om detta. Å andra sidan hänger jag inte min fru om hon nån gång tar ett eget beslut angående om våran gemensamma pengar, då det allt som oftast handlar om gemensamma mål.

Detta i sig gör att det där med pengar och olika viljor blir en ickefråga. I.o.m att vi är tvugna att samsas om ekonomin.

Och med det följer gemensamma beslut som stärker vårat förhållande.

Att ha privata pengar är som att leva singel i ett parförhållande.

Jag vet att det inte fungerar i alla fall då inte varje person är bra på ekonomi. Men i vårat fall fungerar det alldeles utmärkt. Och avlastar mig från ett problem så att jag kan fokusera på sådant som är viktigare än att oroa mig för vad min fru ska göra av med pengarna på. Framför allt så ger ju detta min fru en trygghet som stärker vårat förhållande enormt.

Mvh Janne

Nja det är väl upp till var och en att avgöra om 100% gemensam ekonomi är ett måste för ett förhållande.

Det skulle inte passa oss. Frugan är mycket mer ekonomisk än jag är och jag vill inte gå runt och få taskigt samvete

om jag vill shoppa loss dyra onödiga saker. Våran gemensamma ekonomi är ändå satt långt högre än vad vi gör åt

och hon är trygg nog ändå :-)

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja det är väl upp till var och en att avgöra om 100% gemensam ekonomi är ett måste för ett förhållande.

Det skulle inte passa oss. Frugan är mycket mer ekonomisk än jag är och jag vill inte gå runt och få taskigt samvete

om jag vill shoppa loss dyra onödiga saker. Våran gemensamma ekonomi är ändå satt långt högre än vad vi gör åt

och hon är trygg nog ändå :-)

/ SatanG

För att inte bli missuppfattad. Jag har största respekt för att det inte fungerar i alla fall. Men i vårat fall fungerar det ypperligt.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med krogliv har alldrig lockat så mycket.

Dyrt och mycket oväsen.

Som ungkarl var man dock tvungen för och leta brudar, kompistryck mm.

Nu slipper jag sådant och mina krogbesök handlar om högst ett par gånger om året oftast i samband med jobbet.

I Thailand dock måste jag dock säga att jag är en toffel.

Finns inte i menyn att sätta mig ensam i en bar full med tjejer. :y5:

Försöker intala mig att det är pga respekt för nära och kära,

VEM FAN SÄTTER SIG I EN BAR FULL MED TJEJER NÄR MAN HAR FRU?

JAG SKULLE INTE RISKERA DET MED MIN FRU FÖR HON ÄR ETT JÄVLA RIVJÄRN NÄR HON ÄR PÅ DET HUMÖRET

Link to comment
Dela på andra sajter

VEM FAN SÄTTER SIG I EN BAR FULL MED TJEJER NÄR MAN HAR FRU?

JAG SKULLE INTE RISKERA DET MED MIN FRU FÖR HON ÄR ETT JÄVLA RIVJÄRN NÄR HON ÄR PÅ DET HUMÖRET

Det funka alldeles utmärkt!

Är tjejen normal så går det bra! :nyam:

Det beror på vilken bar man går på och vilka som är där.

På en musikbar typ "Claude Nine" soi 8 funka det till 100%

Bra musik av live band :thumbsup: .

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...