Jump to content
IGNORERAD

Ang UT


MrOlofsson

Recommended Posts

Hej!

Har lite fundering ang UT.

Tjejen kommer till mig nu den 26 dec och stannar här i 20 dagar.

Nästa steg är att söka UT men undrar om det för tidigt. Tänkte börja

med detta när hon är hemma i Thailand igen, efter den 14 jan.

Bör vi träffas mer och under längre tid innan vi söker för UT?

Med vänlig hälsning,

Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svaret!

Det låter ju bra!

När man ska bevisa att förhållandet är seriöst, hur har ni gjort.

Jag har koll på att man ska visa upp dokument som flygbiljett o foton.

Men hur kan man bevisa att man har kontakt via skype eller annat

media som iphone, facetime, svårt att få fram samtalstid.

Lite tips vore tacksamt!

Med vänlig hälsning,

Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bör vi träffas mer och under längre tid innan vi söker för UT?

Hur länge har ni känt varandra?

Har du bott hos henne något?

Om det är ett "nyetablerat" förhållande så räcker inte 20 dagar tillsammans, vill man vara någorlunda säker på att det ska bli ett UT bör man nog sikta på att bo ihop minst tre månader..

Som svar på din sista fråga..

Det vanligaste och enklaste sättet är just att man bor ihop i minst tre månader, det kan gå på andra sätt men risken för avslag ökar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Islander kan ni inte ändra så att hon stannar längre? 20 dagar är ingenting att basera ett seriöst förhållande på sett från deras ögon.

Tidslinje för oss. Träffades i Thailand förste gången 10 dagar, andra träff 3 dagar tillsammans 2 månader efter (var på väg tillbaka från Australien). 9 månader senare en månad tillsammans i Thailand. 4 månader därefter 3 månader tillsammans i Sverige.

UT ansökt 9nde November. UT beviljat 9nde December. UT Kortet till ambassaden idag.

Allting uppbackat av foto tagen tillsammans och Rebtel räkningar som telefon bevis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur länge har ni känt varandra?

Har du bott hos henne något?

Om det är ett "nyetablerat" förhållande så räcker inte 20 dagar tillsammans, vill man vara någorlunda säker på att det ska bli ett UT bör man nog sikta på att bo ihop minst tre månader..

Som svar på din sista fråga..

Det vanligaste och enklaste sättet är just att man bor ihop i minst tre månader, det kan gå på andra sätt men risken för avslag ökar...

Hej!

Ok, då förstår jag. Och svar på dina frågor är.

1. Sedan slutet av september. Träffades i Bangkok i början

min semester. Var där i en månad.

2. Nej det har jag inte. Hon kommer hit istället. Blir svårt för mig att bo hos

henne under så lång tid, med tanke på att jag inte har mer semester att ta ut.

Varför just 20 dagar är för att vi vill känna hur det är att bo ihop.

Mvh Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Islander kan ni inte ändra så att hon stannar längre? 20 dagar är ingenting att basera ett seriöst förhållande på sett från deras ögon.

Tidslinje för oss. Träffades i Thailand förste gången 10 dagar, andra träff 3 dagar tillsammans 2 månader efter (var på väg tillbaka från Australien). 9 månader senare en månad tillsammans i Thailand. 4 månader därefter 3 månader tillsammans i Sverige.

UT ansökt 9nde November. UT beviljat 9nde December. UT Kortet till ambassaden idag.

Allting uppbackat av foto tagen tillsammans och Rebtel räkningar som telefon bevis.

Hej!

Nu är det nog svårt, besöksvisum är redan klart, vet inte om det är värt att krångla med

att ansöka om förlängning, verka som att det är lika mycket jobb som att söka ett besöksvisum.

Kanske det är bättre att hon kommer hit, vi känner av om det känns bra, efter detta kan hon komma

tillbaks på ett längre besök och sedan då börja med UT.

Låter detta som en bra ide?

Mvh Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske det är bättre att hon kommer hit, vi känner av om det känns bra, efter detta kan hon komma

tillbaks på ett längre besök och sedan då börja med UT.

Låter detta som en bra ide?

Det skulle jag kalla en mycket bra plan, det finns flera alternativ tex att söka ingen omgående efter hon kommit hem då får hon bara två månader eller vänta så hon får tre, är osäker hur tiden räknas dock, sen kan hon alltid söka tillfälligt UT i Sverige populärt kallat "förlängning av visa" med motiveringen att ni vill få mer tid tillsammans där brukar de dock klaga på att man inte sökte längre från början. Ett tips är att försöka planera det hela så man lämnar in UT ansökan tidigt på hösten direkt efter semestern då brukar det gå som snabbast, vid den här tiden på året är det som mest sökande eftersom tjejerna ofta återvänder på hösten efter sex månader i Sverige efter att ha träffats på semestern vintern före.

Får dock passa på och beundra modet, att bjuda hit henne "mitt" i vintern första gången oavsett om den är vit eller grå kan det ju bli en chock :-).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle jag kalla en mycket bra plan, det finns flera alternativ tex att söka ingen omgående efter hon kommit hem då får hon bara två månader eller vänta så hon får tre, är osäker hur tiden räknas dock, sen kan hon alltid söka tillfälligt UT i Sverige populärt kallat "förlängning av visa" med motiveringen att ni vill få mer tid tillsammans där brukar de dock klaga på att man inte sökte längre från början. Ett tips är att försöka planera det hela så man lämnar in UT ansökan tidigt på hösten direkt efter semestern då brukar det gå som snabbast, vid den här tiden på året är det som mest sökande eftersom tjejerna ofta återvänder på hösten efter sex månader i Sverige efter att ha träffats på semestern vintern före.

Får dock passa på och beundra modet, att bjuda hit henne "mitt" i vintern första gången oavsett om den är vit eller grå kan det ju bli en chock :-).

Tack för svaret!

Ok då är jag på rätt spår med planen.

Hur läng ska man vänta innan man söker ett nytt besöks visum?

Kommer att åka till henne efter att hon har varit här, men det blir bara några dagar, kanske en månad efter.

Mvh Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken med att hon kommer nu i vinter tid är för att se vad hon

tycker om denna kalla års tiden, kan vara bra o veta för framtiden.

Mvh

Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...