Rave on Inlagd December 20, 2011 Dela Inlagd December 20, 2011 Jag ska åka ner i slutet av december och hem slutet av mars dvs 3 månader. Har inget visum, måste jag visa upp en biljett ut ur Thailand inom 30 dagar när jag checkar in på Arlanda? Och hur är det nu, får man fortfarande 30 nya dagar om man tar en tripp till vietnam med flyg och sen tillbaka? Tänkte lösa det så + en förlängning på immigration med 30 dagar så får jag mina tre månader. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
honken Inlagd December 20, 2011 Dela Inlagd December 20, 2011 Aldrig blivit tillfrågan på flygplatsen i bkk att uppvisa retur biljett, men har blivit vägrad att flyga från Arlanda tills jag fixade en retur biljett (Turskish Airlines). Same same, but different! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 20, 2011 Dela Inlagd December 20, 2011 Beror på flygbolaget, te.x Finnair är stenhård på det att man ska ha utresebiljett/visum Har rest en gång på enkelbiljett med AiBerlin, ingen frågade om biljetter, hade ingen visum heller! Det är flygbolaget som kan kräva utresebiljett, p.ga vite/skyldighet att fixa returesan om kunden vägras inträde till ankomst land. Vad jag vet bryr sig immigration inte om retur eller utresa, det kollas när man ska ut från Thailand Vad menar Du med förlängning på immigration med 30 dagar, har för mig att endast 7 dagars extension om man saknar visum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rave on Inlagd December 20, 2011 Trådstartare Dela Inlagd December 20, 2011 Beror på flygbolaget, te.x Finnair är stenhård på det att man ska ha utresebiljett/visum Har rest en gång på enkelbiljett med AiBerlin, ingen frågade om biljetter, hade ingen visum heller! Det är flygbolaget som kan kräva utresebiljett, p.ga vite/skyldighet att fixa returesan om kunden vägras inträde till ankomst land. Vad jag vet bryr sig immigration inte om retur eller utresa, det kollas när man ska ut från Thailand Vad menar Du med förlängning på immigration med 30 dagar, har för mig att endast 7 dagars extension om man saknar visum. Alltså jag har en returbiljett till Sverige i slutet av mars, men jag tänkte att eftersom de kommer se att jag ska stanna längre än en månad så måste jag visa upp en utresa inom 30 dagar, men det kanske inte behövs? Sist jag gjorde en förlängning på immigration så fick jag 30 dagar det var för 6-7 år sen, menar du att man bara får 7 dagar nu?! Kanske jag får ansöka om visum istället då om det blivit så snålt Hur e det nu med visa run då, om jag kommer tillbaks via flygplatsen, är det 30 dagar då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonasn Inlagd December 20, 2011 Dela Inlagd December 20, 2011 15 dagar om du kommer landvägen och 30 om du kommer med flyg För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd December 20, 2011 Dela Inlagd December 20, 2011 Är det 30 eller 15 om man kommer sjövägen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 20, 2011 Dela Inlagd December 20, 2011 Är det 30 eller 15 om man kommer sjövägen? Kör man ett run till Burma, så åker man ju ofta båt och då är det (14)15 dagar de stämplar in. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonasn Inlagd December 20, 2011 Dela Inlagd December 20, 2011 Ja 15 om man kommer sjö/land-vägen För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 20, 2011 Dela Inlagd December 20, 2011 Kommer Du via flyg får Du 30 dagar, landsväg 15 dagar Har Du ingen visum kan Du förlänga 7 dagar på immigration för en kostnad på 1900 THB Har Du visum, kan Du förlänga 30 dagar för en kostnad på 1900 THB (60 dagar+30 dagar= ca tre månder) Så enklast är att söka turist visum så slipper Du åka ut från Thailand. Det där med utrese biljetten varierar på olika flygbolag enligt min och mina bekantas erfarenhet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rave on Inlagd December 20, 2011 Trådstartare Dela Inlagd December 20, 2011 15 dagar om du kommer landvägen och 30 om du kommer med flyg Hur många visarun får man göra under en 3 månadersperiod då? Skulle kanske kunna köra utan visum och göra 2 visa run också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 20, 2011 Dela Inlagd December 20, 2011 Av vilken anledning vill ni inte skaffa turistvisa, är ju en tämligen enkel procedur och skönt att slippa allt strul och tvivel. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rave on Inlagd December 20, 2011 Trådstartare Dela Inlagd December 20, 2011 Kommer Du via flyg får Du 30 dagar, landsväg 15 dagar Har Du ingen visum kan Du förlänga 7 dagar på immigration för en kostnad på 1900 THB Har Du visum, kan Du förlänga 30 dagar för en kostnad på 1900 THB (60 dagar+30 dagar= ca tre månder) Så enklast är att söka turist visum så slipper Du åka ut från Thailand. Det där med utrese biljetten varierar på olika flygbolag enligt min och mina bekantas erfarenhet. ett double entry skulle vara bra men det går inte att preliminärboka utan att betala längre? Blir skickad till betalningen innan jag får bokningsbekräftelese både på air asia och flygstolen. Vet att jag gjort på de sättet tidiagare med flygstolen utan att behöva betala Man måste ju visa upp inresedatum för båda inresorna på ambassaden för ett double entry och jag vet inte nu några datum. Det är olika infon på ambassadens sida. På ett ställe står det att man måste ha 2 färgfoton och en kopia av passet. På ett annat ställe står att de går bra med svartvitt eller färgfoto samt att det inte står nåt om kopia av passet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 20, 2011 Dela Inlagd December 20, 2011 Det är olika infon på ambassadens sida. På ett ställe står det att man måste ha 2 färgfoton och en kopia av passet. På ett annat ställe står att de går bra med svartvitt eller färgfoto samt att det inte står nåt om kopia av passet. Jag har diskuterat sånt där med tjänstemän på Immigration i Thailand, att infon på deras web säger annat än vad de säger... Fick det underbara svaret "There is many problems with the internet" Samma som i Sverige alltså, diverse handläggare bestämmer, efter hur de känner för dagen. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd December 26, 2011 Dela Inlagd December 26, 2011 "Therer is many problems with the internet" ja dom är för goa thailändarna/Stefan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd December 26, 2011 Dela Inlagd December 26, 2011 Körde ett visarun till Cambodja å fick 2 månader Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd December 26, 2011 Dela Inlagd December 26, 2011 skaffade du ett visom som gäller inresa till kambodja? var köpte du det? born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 26, 2012 Dela Inlagd Februari 26, 2012 Fattar ente varför det skiljer flere tusenlappar beroende om man åker från Arlanda respektive Köpenhamn i slutet av april med Thai. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.