Jump to content
IGNORERAD

Barnvänligt boende Jomtien


Mankan

Recommended Posts

Eftersom jag själv inte har så stor erfarenhet av barvänligt boende så ställer jag frågan här.

Har en polare som skall åka med familjen i mars.

Hotell/resort i Jomtien helst med separata anslutande rum. Bra poolområde. Helst nära till stranden

Någon som har några bra tips?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    11

  • Soengsang

    7

  • Wwax

    4

  • pm64

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Small and stinky

Har inte varit där ännu men ska till sunrisebeach.se i februari.

En bit i utkanten av jomtien men ser lovande ut för att ta med familj och småbarn på..

Ett tips gott som något annat..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Silver Sand Jomtien.

Bodde där några nätter i somras.

Helt ok rum med dörr mellan, dock inget wifi.

Men helt klart barnvänligt,

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

ca pris på rummen?

Kommer inte riktigt ihåg, men eftersom jag är sniken så var de nog inte för dyra.ca 1300-1500 har jag för mig.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dum fråga kanske men hur gör man om man reser med tre barn 2-11 år. Är det så att man i regel måste hyra två rum eller finns det anpassade familjerum som inte kostar som presidentsviten?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer inte riktigt ihåg, men eftersom jag är sniken så var de nog inte för dyra.ca 1300-1500 har jag för mig.

Per rum då och du hyrde två eller?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Per rum då och du hyrde två eller?

Yes per rum, när jag tänker efter så var det nog 2600 jag fick betala per natt för två rum, således 1300st.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjort samma lika som Tomurdoc. finns säkert sittsigare hotell men vi trivs med läget.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag själv inte har så stor erfarenhet av barvänligt boende så ställer jag frågan här.

Har en polare som skall åka med familjen i mars.

Hotell/resort i Jomtien helst med separata anslutande rum. Bra poolområde. Helst nära till stranden

Någon som har några bra tips?

Freudian slip? Sorry, kunde inte låta bli ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Freudian slip? Sorry, kunde inte låta bli :wink:

Herr Chang har talat.

Aj då, Ja där har jag i och för sig större erfarenhet

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dum fråga kanske men hur gör man om man reser med tre barn 2-11 år. Är det så att man i regel måste hyra två rum eller finns det anpassade familjerum som inte kostar som presidentsviten?

Jo så fungerar det väl att resa med en ambulerande cirkus, 2 rum eller familjerum.men då får man ju hålla sig ifrån nattliga vuxenaktiviteter i sänghalmen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låg för ett för ett antal år sen Jomtien Beach Grand okey med stort poolområde och spelrum.

Frukostbuffé coffeshop & restaurange.

Ligger en bit ner vid soi 11.

Runt 1500B

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

För barnfamiljer är nog Silver sand bra. Längre bort på soi 11-12 finns väl en resort som är mycket barnvänlig. Kommer just nu inte på namet. För mig med familj är det off. Men det är med tycke och smak

Link to comment
Dela på andra sajter

Silver Sand Jomtien.

Bodde där några nätter i somras.

Helt ok rum med dörr mellan, dock inget wifi.

Men helt klart barnvänligt,

ca pris på rummen?

Kommer inte riktigt ihåg, men eftersom jag är sniken så var de nog inte för dyra.ca 1300-1500 har jag för mig.

Dum fråga kanske men hur gör man om man reser med tre barn 2-11 år. Är det så att man i regel måste hyra två rum eller finns det anpassade familjerum som inte kostar som presidentsviten?

Silver Sand 800-900bht gamla avd. 1,300-1,400bht på nya. Mvh Maitan. :thumbsup:

Vi gillade Silversand mycket, tror vi bott där ca 3 veckor totalt, utspritt på 4 tillfällen.

Priserna som ges här stämmer ungefär.

Den gamla avdelningen som är lite sliten har några riktigt stora rum (kanske det största hotellrum jag bott i) där man lätt får plats med familj och barn, de har 3 sängplatser i standard, 1 dubbel och en singelsäng som står långt från varandra, säkert 8-10 meter om jag får gissa, i olika ändar i rummet, gott om plats för extra sängar, de är inte så kinkiga med extra sängar antagligen för att frukost inte ingår i priset, men det är nära till en massa restauranger och de har en hyfsad frukostbuffé för 125 bath om man vill ha det nån gång.

Tror vi gav 1200 för ett sånt rum, de ligger närmast entrén men det var inte störande eftersom entrén ligger ca 25 meter från vägen.

Den nya delen är lite finare, men det var slitet i ett par av rummen vi hade där också, trots det så föredrog frugan den nyare delen, så där bodde vi oftast, vi behövde 2 rum i alla fall, så ett "Jätterum" var inte nog för oss (4 Vuxna och 3 barn).

Dina vänner kan nog få lite rabatt om de stannar en hel vecka.

Hotellet har 2 stora pooler som ligger placerade på innergården där det också finns en liten lekplats, den nyare poolen är mycket barnvänlig, även för små barn, den äldre poolen passar bra för motionssimmning eftersom den är rektangulär med uppmärkta banor.

Nära till stranden, bara 30meter från receptionen.

Nära till Maitans, en 5-10 minuters promenad bara.

Har bott bättre, men då har priset varit högre, Silver Sand är helt OK.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi gillade Silversand mycket, tror vi bott där ca 3 veckor totalt, utspritt på 4 tillfällen.

Priserna som ges här stämmer ungefär.

Den gamla avdelningen som är lite sliten har några riktigt stora rum (kanske det största hotellrum jag bott i) där man lätt får plats med familj och barn, de har 3 sängplatser i standard, 1 dubbel och en singelsäng som står långt från varandra, säkert 8-10 meter om jag får gissa, i olika ändar i rummet, gott om plats för extra sängar, de är inte så kinkiga med extra sängar antagligen för att frukost inte ingår i priset, men det är nära till en massa restauranger och de har en hyfsad frukostbuffé för 125 bath om man vill ha det nån gång.

Tror vi gav 1200 för ett sånt rum, de ligger närmast entrén men det var inte störande eftersom entrén ligger ca 25 meter från vägen.

Den nya delen är lite finare, men det var slitet i ett par av rummen vi hade där också, trots det så föredrog frugan den nyare delen, så där bodde vi oftast, vi behövde 2 rum i alla fall, så ett "Jätterum" var inte nog för oss (4 Vuxna och 3 barn).

Dina vänner kan nog få lite rabatt om de stannar en hel vecka.

Hotellet har 2 stora pooler som ligger placerade på innergården där det också finns en liten lekplats, den nyare poolen är mycket barnvänlig, även för små barn, den äldre poolen passar bra för motionssimmning eftersom den är rektangulär med uppmärkta banor.

Nära till stranden, bara 30meter från receptionen.

Nära till Maitans, en 5-10 minuters promenad bara.

Har bott bättre, men då har priset varit högre, Silver Sand är helt OK.

MVH Tommy

Tack för den recensionen :thumbsup:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjort samma lika som Tomurdoc. finns säkert sittsigare hotell men vi trivs med läget.

Du menar väl att frugan trivs med läget. Du skulle ju hellre bo i Pattaya :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för tipsen, fler än trådskaparen som kom över mycket bra information här!! Pluskarman skulle haglat över er om det funkat via tapatalk!!

Sent with Tapatalk 4 ifån

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soi 11, 12, 13 börjar tyvärr bli som moskvas bakgator mao rena ryska slummen

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur länge skall du bo i Jomtien?

Förra året hyrde jag ett hus med 3 rum och kök/allrum samt altan samt egen trädgård, Avstånd till publik pool 200 meter, till stranden 350 meter.

huset låg nära gamla busstationen så det är ett par kilometer till Maitans, med andra ord ganska ocentralt.

Pris för en månad 20 Dec till 20 Jan var 40000 tbh. Vi var 2 familer som bodde där samtidigt.Lugnt område utan en massa trafik.

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...