Jump to content
IGNORERAD

Shinawatra-Wongsawat, så hänger deras affärer ihop


MaiChai

Recommended Posts

http://www.nationmul...cs_30014674.php

En lång men väldigt intressant artikel som bygger på vad Phasuk Pongphaichit presenterade vid en föreläsning på Chulalongkorn university redan år 2005, publicerades först efter kuppen år 2006 då Thaksin inte tålde kritik och om det publicerats innan skulle med all säkerhet tidningens utgivningstillstånd dragits in.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Stefan-P

MaiChai,

Intressant läsning var det. Jag hade ingen aning om hur stora och komplexa deras (mygel)affärer egenligen var/är.

Det är väl därför som Thaksin gillar att ge kungen en känga när han så kommer åt. Trots allt så är han ju god för minst "$35 billion", och där ligger ju Thaksin och även våran kung i lä så det står härliga till.

http://www.forbes.co...8/0901/032.html

Link to comment
Dela på andra sajter

MaiChai; jag orkade inte läsa igenom hela, faktum är att jag inte orkade läsa igenom något.

Tycker bara att det är intressant att numera hatar dom flesta pålästa Shinawatra,

medans för ett par år sedan stog jag ensam nästan.

Nej Isaan Lover bland annat, Thaksin har inte gjort ett skit för dom fattiga egentligen.

Han glömde bland annat att reformerna behövdes finansieras.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket har LOS utlandskuld ökat pga av de ofinansierade reformerna som Dr Thaksin genomfört?

[move]Oskulden Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur mycket har LOS utlandskuld ökat pga av de ofinansierade reformerna som Dr Thaksin genomfört?

[move]Oskulden Arne[/move]

Antagligen med noll eftersom dom var ofinansierade. bättre kan du krysta Banarne ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bra med reformer som inte kostar något.

[move]Kostnadsmedvetne Arne[/move]

Det var bra krystat :great:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...