Jump to content
IGNORERAD

Fästingar i Thailand


smilet

Recommended Posts

Har sett att t.ex. hundar har fästingar, finns det botemedel, som typ fästinghalsband och köpa i Thailand ?

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har alla hundar o katter fått sprutor mot rabies o fästing, får man inget papper på att de är vaccinerade i Los ?

Jag va ej hemma när buffelveterinären va på besök, så jag kunde inte fråga honom.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst, går man till en 'riktig' veterinärsklinik så får man en liten bok (folder) med namn, ras, födelsedatum o.s.v. och med alla etiketter från vaccinationerna inklistrade. Fästingsprutorna ingår inte i boken.

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har alla hundar o katter fått sprutor mot rabies o fästing, får man inget papper på att de är vaccinerade i Los ?

Jag va ej hemma när buffelveterinären va på besök, så jag kunde inte fråga honom.

Smilet

Hundarna brukar fa ett litet halsband med en blå bricka,nar dom har fatt spruta mot rabies.

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Hundarna brukar fa ett litet halsband med en blå bricka,nar dom har fatt spruta mot rabies.

Roger

Jovisst, men brickan tappar de bort första veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest borichiangmai

Om du själv vet att hunden har rabies vaccine, tror du att motparten kan lita på det, om det inte finns något intyg på att just den hunden har rabies vaccsin?

Vi råkade ut för detta när min sambo blev biten av en hund och ägaren sade att den var vaccinerad mot rabies, jag frågade efter papper på detta men det fanns inga sådana papper.

Så vi ville naturligtvis inte chansa så det blev behandling på sjukhus åtta sprutor totalt.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...