Jump to content
IGNORERAD

stjp8729 bankrutt, bidrag och råd önskas..


stjp8729

Recommended Posts

Hej :)

Japp idag blir det Bankrut (Ban Krut) sen vidare genom oändliga vägar av både nöje och ett och annat glas Leo. Vart vi skall åka är inte bestämmt mer än att vi åker till Udon Thani tilll annandagsträffen, så alla bidrag och råd om resmål mottages tacksamt. En videokamera och fem stycken kameror är med på resan så det kommer att bli en liten reseberättelse.

post-4239-0-22066900-1324000232_thumb.jp

Resmålet idag (B) eller imorgon, det är ju semester så stannar när vi känner för det.

Ha en gör go dag!

:wai:

post-4239-0-22066900-1324000232_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stjp8729

    11

  • sarne

    4

  • BBJ

    3

  • Avregistrerad clion

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Detta ska bli kul att följa :thumbsup:

Ha en god tur och titta gärna förbi på väg mot Udon

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig semester stjp med familj.

Ser fram emot berättelsen.

Mvh / PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
:rotfl: Läste att du var bankrutt så jag tänkte att du måste sälja volvon.. Men det går ju inte ihop :)
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Pai kan jag verkligen rekommendera...768 kurvor och en j-a väg. Men värt besväret. Lite Flower-Powerstuk över Pai.

Känns på lukten över stan.söt och maja-lik.

Mae-sot. Här bor vi varje gång...kanonställe:Wattana Village Resort Maesot.

Tak: Bästa hotellet i stan: Viang Tak Hotel Be om en juniorsvit med utsikt över floden...sist betalade jag och frugan

1300 baht/svit inkl.en kanonfrukostbuffe. Nybakat bröd m.m Fin swimmingpool.

Innan ni kommer till Tak..stanna och kolla in alla möbelfabriker på vänster sida.(trä och Teakmöbler)

Många stora butiker i Bankok,Pukhet m.m köper sina möbler här.

Sist men inte minst...nästan exakt 7 mil norr om Nakon Sawan.stanna,beundra världens finaste fabrik.

BEER CHANGS huvudfabrik i Thailand.

5 km senare bor jag...VÄLKOMMEN på en iskall Chang...är du snäll kan du få en LEO.

Have a nice trip! :thumbsup:

post-8709-0-34668800-1324006120_thumb.jp

post-8709-0-34668800-1324006120_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Nu har vi lagt in målet till första stället som är Cha Am, vi tar två bilar på grund av att en GPS är inbyggd i bilen, och detta är min GPS backup i frugans Pick-up detta beroende på att mitt lokalsinne är totalt obefintligt.

post-4239-0-80423600-1324011642_thumb.jp

Ha en bra dag!

:wai:

post-4239-0-80423600-1324011642_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Där kan man snacka om hänglen å svångrem :thumbsup:

Åker Du vilse nu blir det till att skämmas lite :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Undrar hur bilen ser ut utifrån?

Lite ghost busters stuk med antenner och paraboler här och där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen :)

Några ställen att besöka och resvägen blir troligen:

- Tak

- Mae Sot

- Mae Sairang

- Mae Hong Son

- Pai

- Chang Mai

- Uttaradit

- Loei

- Udon Thani (Annandagsträffen)

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Ähh ta en avstickare till Ban Mai Chai Mongkhon บ้านใหม่ไชยมงคล när du paserar Mae Sot och fika hos mina svärförälrar. :17: .

Trevlig tur Stjp.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Nu har vi lagt in målet till första stället som är Cha Am, vi tar två bilar på grund av att en GPS är inbyggd i bilen, och detta är min GPS backup i frugans Pick-up detta beroende på att mitt lokalsinne är totalt obefintligt.

post-4239-0-80423600-1324011642_thumb.jp

Ha en bra dag!

:wai:

Skulle ha varit kul att åka med... Men vi får göra något kul nästa gång jag kommer.

Satte föresten in en Caska som du rekomenderade i bilen. Och kartorna fungerar helt underbart. Tydligare än Garmin faktiskt.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hålla med Chryzaliz att åka via Chiang Khan som är en trevlig liten stad att upptäcka, det är damens hemkommun som vi varit till ett antal gånger.

Songkran 2010:

I år:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Tar det lungt just nu och laddar batterierna för att kunna leverera på jobbet efter semestern.

31e53cc5-4ebf-b92a.jpg

Send from Thailand with confidence and a smile

Ha en kanonbra dag

:wai:

Ja ta det lugnt för tusan och slappna av. Semester handlar inte om att hinna avverka så många mil som möjligt som jag tror att du slog nåt slags rekord i i en annan resetråd du hade tidigare. Hann du med tre varv runt Thailand på två veckor ? Jag minns inte riktigt men nåt åt det hållet var det väl ? :)

Ha det gött !

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej :)

Tack vare alla GPS:er hittade vi till Cha Am.

31e53cc5-127b-3316.jpg

Send from Thailand with confidence and a smile

Ha en kanonbra dag

:wai:

En ny kamera ser ja+ny nalle videokameran är den också ny 55555 Ha det gott med er

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ta det lugnt för tusan och slappna av. Semester handlar inte om att hinna avverka så många mil som möjligt som jag tror att du slog nåt slags rekord i i en annan resetråd du hade tidigare. Hann du med tre varv runt Thailand på två veckor ? Jag minns inte riktigt men nåt åt det hållet var det väl ? :)

Ha det gött !

Fritz..

Hej Fritz :)

Nej, bara 11 000 km på fyra veckor. ;)

Ha en kanonbra vecka!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...