Jump to content
IGNORERAD

Thailand billigast i världen


Joe

Recommended Posts

Enligt en artikel i Dagens Industri http://di.se/Artikla...att-semestra-i/ så är Thailand det billigaste landet i världen att semestra i.

Billigaste länderna enligt semesterindexet

Land Index nov 2011

Thailand 46 2

Vietnam 48 3

Malaysia 50 4

Filippinerna 50 5

Ungern 51 6

Indien 51 7

Polen 52 8

Kina 52 9

Litauen 55 10

Kuba 55

Sverige 100

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha..Vilken skit lista!

Dels så har jag massor av polare som bytt till Kambodja för det är billigare där (Ingen egen erfarenhet) men landet finns inte ens med som semesterland i listan.

Och att Indien skulle vara dyrare än Thailand törs jag säga är "Koh Hock" rena rama osanningen. Malaysia hamnar till och med billigare än Indien. Ja ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att man kan festa upp mera pengar i Thailand lättare än i Sverige på grund av utbudet.

Hemskt vad det rinner undan pengar om man släpper lite spärrar. :crazy:

Men de har väl inte festande som alternativ utan det som är runt det som Taxi mat och boende i undersökningen.

Med Nescafe och vitt bröd med makrill i tomatsås till frukost på balkongen i ett gästhus och undvika barer med turistguider så klarar man nog sig jättebilligt undan :thumbsup:

Kanske mer min vardag idag vid resor :ledsen:

Allting är relativt.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan aldrig stämma. Thailand är minst lika dyrt som Sverige. För det har de som vet sagt.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...