Jump to content
IGNORERAD

Billigt Hotell/Guest House i BKK?


Oregistrerad

Recommended Posts

Hej Forumister.

Tänkte jag skulle undersöka vilka tips man får ang Billiga rum i BKK.

Då jag oftast bara vistas några dagar åt gången på ett ställe och reser runt i Thailand så brukar jag nöja mig med enkla rum.

Dels så anser jag att rummet är man bara på när man ska sova/vila eller ha annan "aktivitet" i så jag lägger sällan mer än 400 max 500 bath/natt på rum.

Nu är det så att hotellet jag använt senaste åren fallit samman och antagligen redan rivits.

Det låg bra till nära Central World. Annars var jag förr en stadig kund i området kring Banglamphoo men det har med åren blivit för mycket av discodunk dygnet runt längs gatorna och svårt att hitta rum för 400 bath och som är rena.

Till min fråga.

Ge era tips på rum (2 Pers) kring 400 bath och som ligger hyfsat till?

Det börjar dra ihop sig för avfärd. Fasen vad man längtar. Ryggsäcken är rengjord, visumansökan ifylld.

Med Vänliga Hälsningar

Beer Chang (Som föredrar Leo nuförtiden)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, 400 bath per natt i Bangkok, visste inte ens att det var möjligt, och då nöjjer jag mig med ganska låg standard, ute i Ratchada/Suttissan så kan du bo för c.a 6-700/Bath natten, utan kackerlackor och bed bugs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Forumister.

Tänkte jag skulle undersöka vilka tips man får ang Billiga rum i BKK.

Då jag oftast bara vistas några dagar åt gången på ett ställe och reser runt i Thailand så brukar jag nöja mig med enkla rum.

Dels så anser jag att rummet är man bara på när man ska sova/vila eller ha annan "aktivitet" i så jag lägger sällan mer än 400 max 500 bath/natt på rum.

Nu är det så att hotellet jag använt senaste åren fallit samman och antagligen redan rivits.

Det låg bra till nära Central World. Annars var jag förr en stadig kund i området kring Banglamphoo men det har med åren blivit för mycket av discodunk dygnet runt längs gatorna och svårt att hitta rum för 400 bath och som är rena.

Till min fråga.

Ge era tips på rum (2 Pers) kring 400 bath och som ligger hyfsat till?

Det börjar dra ihop sig för avfärd. Fasen vad man längtar. Ryggsäcken är rengjord, visumansökan ifylld.

Med Vänliga Hälsningar

Beer Chang (Som föredrar Leo nuförtiden)

Finns även lägenheter över hela Bangkok som även kör daily rates.

http://en.9apartment.com/search/apartments_with_daily_room_rates.aspx

Finns säkert en hel del prisvärt där, både kort och lång tid.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Forumister.

Tänkte jag skulle undersöka vilka tips man får ang Billiga rum i BKK.

Då jag oftast bara vistas några dagar åt gången på ett ställe och reser runt i Thailand så brukar jag nöja mig med enkla rum.

Dels så anser jag att rummet är man bara på när man ska sova/vila eller ha annan "aktivitet" i så jag lägger sällan mer än 400 max 500 bath/natt på rum.

Nu är det så att hotellet jag använt senaste åren fallit samman och antagligen redan rivits.

Det låg bra till nära Central World. Annars var jag förr en stadig kund i området kring Banglamphoo men det har med åren blivit för mycket av discodunk dygnet runt längs gatorna och svårt att hitta rum för 400 bath och som är rena.

Till min fråga.

Ge era tips på rum (2 Pers) kring 400 bath och som ligger hyfsat till?

Det börjar dra ihop sig för avfärd. Fasen vad man längtar. Ryggsäcken är rengjord, visumansökan ifylld.

Med Vänliga Hälsningar

Beer Chang (Som föredrar Leo nuförtiden)

400 bath för ett fräscht rum låter kanske i billigaste laget i Bangkok, i alla fall i centrum.

Ute i Bangkhen, där vi har vårt hus kan du få ett helfräscht rum för 500/natt, men det ligger inte alls centralt, du kan få samma rum med parkering för ca 6000 i månaden, beror lite på vad du vill. Ingen frukost ingår...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

hotel27 350 bath sukhumwit soi 22 :thumbsup:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Atlanta Hotel (zero tolerans)

http://www.theatlantahotelbangkok.com

Ser väldigt bra ut. Dock 700 bath för ett fläkt rum (2 Pers) :nono:. Men verkar som dom har andra kvaliteter som bra service och påkostad reception.

Rob. "Oj, 400 bath per natt i Bangkok, visste inte ens att det var möjligt, och då nöjjer jag mig med ganska låg standard, ute i Ratchada/Suttissan så kan du bo för c.a 6-700/Bath natten, utan kackerlackor och bed bugs."

Möjligt är det i allra högsta grad. Men inte på Hotell där faranger bor och så behöver man ju inte ha allt super fräsht. Bedbugs och sånt skit då går jag raka vägen ut! Men 400 bath finns det lätt med fläkt/toa. Brukar dock heta Guest House då och oftast då till för faranger.

MVH: BC

Link to comment
Dela på andra sajter

hotel27 350 bath sukhumwit soi 22 :thumbsup:

Har dom någon hemsida? Brukar det vara fullbelagt om man inte har bokat innan .

Hitta lite info om hotellet och det verkar helt i den stilen jag brukar välja. Både på gott och ont hahaha..

Jag nöjer mig med Ren och hel säng, Toa, Fläkt (Dec - Feb) och en sketen reception bara stället är vänligt och säkert.

Jag har förr bott på ett ställe bakom Khaosarn Rd i åratal med bara en säng på rummet men med hemtrevlig peronal som senare blivit mina vänner.

Men sedan något år startade grannen pub med Live musik så nu går där inte att sova innan 3 på natten.

Brukar dock gå dit och festa och äta då dom är mest kända för sin restaurang. Alltid kul att träffa personalen igen.

En gång fick jag även låna pengar av dom tills jag fick nytt kontokort efter ett rån! Det skulle nog inte många ställen gå med på.

Minns att det tog 1 vecka att få nytt kort och att jag aldrig har spenderat så mycket pengar på festande och .ja ni vet.

Nu börja jag svamla om reseminnen ha ha ha..

Mera tipps om bra boenden! Sådant får man aldrig nog av.

MVH: BC

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dom någon hemsida? Brukar det vara fullbelagt om man inte har bokat innan .

Hitta lite info om hotellet och det verkar helt i den stilen jag brukar välja. Både på gott och ont hahaha..

Jag nöjer mig med Ren och hel säng, Toa, Fläkt (Dec - Feb) och en sketen reception bara stället är vänligt och säkert.

Jag har förr bott på ett ställe bakom Khaosarn Rd i åratal med bara en säng på rummet men med hemtrevlig peronal som senare blivit mina vänner.

Men sedan något år startade grannen pub med Live musik så nu går där inte att sova innan 3 på natten.

Brukar dock gå dit och festa och äta då dom är mest kända för sin restaurang. Alltid kul att träffa personalen igen.

En gång fick jag även låna pengar av dom tills jag fick nytt kontokort efter ett rån! Det skulle nog inte många ställen gå med på.

Minns att det tog 1 vecka att få nytt kort och att jag aldrig har spenderat så mycket pengar på festande och .ja ni vet.

Nu börja jag svamla om reseminnen ha ha ha..

Mera tipps om bra boenden! Sådant får man aldrig nog av.

MVH: BC

Dom har AC och TV med filmkanaler, har även coffeshop med roomservice. :14:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...