Jump to content
IGNORERAD

Köpa båt


furumosse

Recommended Posts

Hej,

Jag har funderat på att skaffa mig en liten båt som jag kan ha i floden hemma i byn. Det räcker med en lite mindre roddbåt eller liknande.

Är det någon som vet var man kan få tag på det runt Buriram? Ju närmare Phutthaisong desto bättre.

Åker ner nu på tisdag och är borta i 5 veckor. Skulle vara kul att ha något nytt att fördriva tiden med.

//Ulf

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så finns det inga båtar att köpa i Thailand nu de har gått åt i de översvämningsdrabbade områdena :ironi:

Skämt å sidor jag känner inte till Phutthaisong så vi får hoppas att det finns någon annan som vet.

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställen där de säljer plastbaljor, plasttankar mm. Brukar se sådana butiker efter vägarna när man åker bil.

Dom säljer formpressade plastekor.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Du kan kopa en Thaikanot dar,urholkad palm,fint hantverk,kopte en sjalv i denna by tidigare i ar,1000 bath,5.5 m lang,finns storre modeller ocksa,passar utmarkt for mindre vatten/aar.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Ta vägen Phutthaisong - Satuk, 8 km innan Satuk kommer en korsning med trafikljus.

Titta till vänster 100 meter efter trafikljuset så ser du plastbaljor, vattentankar och förhoppningsvis båtar.

De var slut när jag försökte köpa för 2 månader sedan, svänger du till höger i trafikljuset kommer du till "min" by.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Om du ska kopa bat,kop inte plastskit,kop Thailanskt hantverk.billigare och mycket battre,finns garanterat en lokal tillverkare i varje by som har ett vattendrag i narheten.

mvh

chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...