Jump to content
IGNORERAD

SKALL VI TÅLA DETTA, SVENSKAR vs THAI???


En Kall Tiger

Recommended Posts

Quote

Så, vad vet du om behovet av en ambassad i Afganistan?

Hade du inte haft behov av ambassaden i Bkk, så tror jag inte du hade lyft på ögonbrynet..

Rock on!

Fan... du e ju riktigt smart Sangeboy... jag skiter fullständigt i ambassaden i Afganistan.dom har ju stängt den som jag behöver i Manila och nu behöver jag en som är i i BKK Thailand när jag är i Filippinerna...varför tror du jag bitchar om det???

Men du verkar ju inte fatta att när du kanske behöver hjälp, så skiter dom i dig då dom inte har tid...hoppas att du kan läsa/förstå det man postar..

Think on...baby...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • swedenfarang

    7

  • Sangwal

    6

  • Ungoy66

    6

  • En Kall Tiger

    4

Mest aktiva i denna tråd

Guest jing jing

Quote

Fan... du e ju riktigt smart Sangeboy... jag skiter fullständigt i ambassaden i Afganistan.dom har ju stängt den som jag behöver i Manila och nu behöver jag en som är i i BKK Thailand när jag är i Filippinerna...varför tror du jag bitchar om det???

Men du verkar ju inte fatta att när du kanske behöver hjälp, så skiter dom i dig då dom inte har tid...hoppas att du kan läsa/förstå det man postar..

Think on...baby...

Här får du medhåll i ditt resonemang!  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad vantetiden for ett turistvisum ar nu men om det ar mindre an 2 manader sa tanker inte jag skriva under nagra protestlistor, sa pass bra

framforhallning bor man val ha.

Det klagas ofta, ocksa har pa forumet, om att vi har for hoga skatter och folk hittar alla moljiga stallen dar "det borde ga att dra in". Nar man sjalv drabbas

av dessa neddragningar sa ar det dock givetvis fel neddragningar som gjorts. Det ar nast intill omojligt for oss lekman att bedoma om vi har storre behov

av en ambassad i Kabul an i Manila. Det ar annu mer omojlit att bedoma om en ambassad i Kabul/Manila ar mer vart an 3 extra sjukskoterskor i Smaland eller

en satsning pa kanot infor OS i London. Vi har ju dock mojlighet att rosta vart 4:e ar fast man dar bara far allmanna drag i politiken. Dessutom kan man ju,

som EKT foreslar, skicka in namnlistor, kontakta media etc om man verkligen tycker att nagot ar fel. Har i Kina och aven i Thailand vore det betydligt svarare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fan... du e ju riktigt smart Sangeboy... jag skiter fullständigt i ambassaden i Afganistan.dom har ju stängt den som jag behöver i Manila och nu behöver jag en som är i i BKK Thailand när jag är i Filippinerna...varför tror du jag bitchar om det???

Men du verkar ju inte fatta att när du kanske behöver hjälp, så skiter dom i dig då dom inte har tid...hoppas att du kan läsa/förstå det man postar..

Think on...baby...

Tycker bara att du är en crybaby... :cry:

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tycker bara att du är en crybaby... :cry:

Rock on!

Jaha det förklarar ju en hel del.

Du vet nog inte ens vad en ambassad är för något, vad den skall göra och meningen med att ha en ambassad..

Så tack för dina djupa inlägg ang denna fråga. :crazy:

Headbanga mer så kanske synapserna faller på plats..

Think on baby...over and out

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

men kom igen nu asså.tycker en del här skulle haft  :kort: för att de är på fel forum helt enkelt...är inte detta ett thai forum...tycker folket bör hålla ihopa och hjälpas åt...inte trycka ner folk för en synpunkt och ett inlägg som är helt korrekt...det är ju helt enkelt så det ligger till som en kall tiger skriver.förstår inte varför många ska vända sig emot.nä TÄNK TILL NU och stöd istället för o trycka ner  :wai:

Håller med du,satans tjöt om Afghanistan,vad har detta forum med Afgahanistan att göra :no:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För ett ögonblick trodde jag du menade konsulatet i Korat... som aldrig funnits där.

Herr Chang har talat.

Oookej...  :whistle:

Nä, fick en insyn i konsultatets arbete i vintras när jag pratade med generalkonsuln Christina Palm... som nu gått i pension och, vad jag förstår, lever ett stillsamt liv i London.

Insåg att det var en massa nytta de gjorde för svenskar och deras anhöriga som drabbades av olyckor, brott eller annat strul.

Det är på Phuket svenskarna av naturlig förklaring drabbas mest. Nu finns inte den hjälpen i närheten längre.

Konsulatet öppnades givetvis i samband med tsunamikatastrofen och kostade liksom allt annat pengar.

Men tycker ändå det är synd att den försvann.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela grejen med att dom stänger ambassader är ju pga pengarbrist, inte för att vara elaka..

Så hur man ska lösa detta, har jag inget svar på, men jag har förståelse för det..

Sen är det väl som det brukar bli, att folk råkar illa ut pga det..

Istället för att spy galla på ambassaden, så kanske man ska ha lite tålamod..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, man kan ju fråga sig hur mycket service från Sverige det är rimligt att kräva i utlandet?

Visst vill man ha snabb behandling av visum för sin dam, men hur mycket får det kosta? Jämfört med andra angelägna utgifter?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

De är väl klart att vi talar i eget intresse betr. visa o UT, men vad är en ambassads huvudsyssla, kan tänka mig att visadelen kostar med än den smakar för UD.

Skatten lär visst vara sänkt i Sverige, nånstans måsta det sparas :lol:

Skål

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoj

Herr Chang skrev

"Visst vill man ha snabb behandling av visum för sin dam, men hur mycket får det kosta? Jämfört med andra angelägna utgifter?"

Nej det är klart att allt kostar, och våra skattepengar ska användas så klokt och effektivt som möjligt. Vi har rätt att få den mesta möjliga samhälsservice för varje skattekrona. Tyvärr är mina egna erfarenheter av ambassaden i Bangkok, och en god väns erfarenheter av migrationsverket inte sådana att de lever upp till de krav på effektivitet, bemötande och kompetens som jag som skattebetalare har rätt att kräva.

Ambasaden: Har aldrig kännt mig så förnedrad som när vi sökte besöksvisum. Nu när det gäller UT, så måste vi muta oss till en snabbare hjålp med dokument som ska lämnas till Ampur för att registrera vårt äktenskap.

Migrationsverket: Standradsvaret om en handläggningstid på 6 månader vid UT är en inkompetensförklaring av hela organistionen och den kultur som frodas, där man firar med tårta när man lyckats utvisa någon stackare. Med det IT-stöd som finns tillgängligt idag, bör en handläggningstid på högst en vecka inte vara orimlig. Men det fins igen vilja till att förbättra och utveckla verksamheten. Först när min gode vän kopplade in en advokat som kontaktade verkschefen, fick han lite fart på handläggningen, och hans fru fick UT på mindre än en månad. Hans berättelser om inkompetensen hos de handläggare han var i kontakt med är hårresande.

Det jag vill ha sagt är att det handar inte bara om pengar, utan om hur väl man använder våra skattepengar, och hur vi blir bemötta.

Trevlig helg på er alla

Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kitung,

Du har helt rätt i att det inte nödvändigtvis saknas pengar i den svenska offentliga verksamheten. Vad som enligt min mening saknas är incitament för de anställda att sköta sin uppgift så effektivt som möjligt.

Dvs, vad har en ambassadanställd för att han/hon plötsligt klarar dubbelt så många ärenden per dag? Antagligen just ingenting.

Hur dessa incitament lämpligen skulle utformas har jag tyvärr inga ideer om.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste säga för våran del, så var migrationsverket i Gbg, mycket tillmötesgående..

Kan inte säga att dom var otrevliga eller motsträviga..

Allt flöt på som det ska, sen att man fick ringa och fråga vad som händer med utredningen är en annan femma.

Men tjejen fick sitt PUT på 20 minuter, från att vi gick in på intervju tills hon fick stämpeln i passet..

Klockrent.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

men kom igen nu asså.tycker en del här skulle haft  :kort: för att de är på fel forum helt enkelt...är inte detta ett thai forum...tycker folket bör hålla ihopa och hjälpas åt...inte trycka ner folk för en synpunkt och ett inlägg som är helt korrekt...det är ju helt enkelt så det ligger till som en kall tiger skriver.förstår inte varför många ska vända sig emot.nä TÄNK TILL NU och stöd istället för o trycka ner  :wai:

Kan bara hålla med Blackdragon tycker att vi ska hålla sams  :wai:

Mvh Karlarpsmetz

Djai yen yen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...