Jump to content
IGNORERAD

SKALL VI TÅLA DETTA, SVENSKAR vs THAI???


En Kall Tiger

Recommended Posts

Hej

Nu har jag varit nere i en vecka och fått lite klart för mig angående ambassadens nya regler vid TV - Besöksvisa

Dom är helt överhopade med ansökningar + att de även har fått ta över ärenden från Fillipinernas svenska ambassad som lagts ner och allt detta i samma lokaler som de har haft sedan länge och ändån samma antal i personal. De har c:a 23 000 ansökningar per år från bara thaimedborgare

Det låter ju faktiskt alldeles för jäkligt när man väl får klart för sig vad de går igenom.

Alltså har nerdragningarna även drabbat dom precis som här hemma med Sjukvården, Polisen m.fl, allt tar tid pga detta och personalen mår inte bra av aldrig sinande uppgifter och stress utan bara får mer och mer och göra.

Hur kommer det att bli denna kommande säsong, det ser ju redan tjockt ut långt framåt.

Nää, nu får vi sluta att KLAGA på Ambassaden i BKK och

BÖRJA KLAGA PÅ RÄTT INSTANS  :diablo: UTRIKESDEPARTEMENTET  :diablo: ,  nu är det j... mig nog

Skall sätta mig och maila, skriva och ringa dem med besked för nu tar jag inte mer, jag har familj här och är en Svensk medborgare som skall kunna ta med min familj hem när jag kan och vill utan att stöta på rasistisk byråkrati från en folkvald demokrati.

Blir du också Förbannad#####

Visa då att vi är fler som inte tar denna överkörningen och är på väg att bli överkörda från Thaiembassy också med deras nya regler för visa ansökan Personligen.

mvh

En pissed off Kall Tiger

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • swedenfarang

    7

  • Sangwal

    6

  • Ungoy66

    6

  • En Kall Tiger

    4

Mest aktiva i denna tråd

Jag antar att du även vill utöka personalstyrkan på Sveriges ambassader i Amman (som handhar visum/asylärenden från Irak) och i Nairobi (som handhar visum/asylärenden från Somalia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen väntetid att lämna in ansökan. Varsågod. :wai:

Men att få besöksvisum beviljat tog min kamrats tjej bara 14 dagar för en månad sen.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är bara att tåla!

Typisk svenskt uttalande...jag som vistas mestadels i Filippinerna blev djävligt sne att BKK fick ta över, vi försökte med att skriva klagobrev till UD m.m.

Vore bra att lite Thai gubbar från detta forumet skickar lite mail till UD, det finns ju en hel del fler Svenskar i Thailand än i Filippinerna..kanske dom lyssnar till er ??

Får dom inte mer resurser på ambassanden blir det ju inte bra..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du några upprörda brev hjälper? Det ligger nog en del betänkande bakom innan man lägger ner en ambassad. Det beror väl på underlaget. Filippin-hypen har ju som sagt lagt sig. Nu är det Thai som gäller. Så tyvärr, det är bara att tåla.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Filippin-hypen??

Som sagt bättre några brev/mail än inga alls enl min mening.

Men en del vänder ju andra kinden till...fortsätt med det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår vad du menar. Visst vore det önskvärt med en ambassad på Manila också. Men att stånga sig blodig fungerar inte i Sverige...

Dessutom får vi nog öppna dubbla ambassader i en del länder snart.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske alla som klagar, är beredda att betala mer i skatt för denna tjänst...

För det är nog där det kniper, dom saknar pengar..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

det är kasst som fan..tycker helt klart de ska skynda på sina ärende...men men alla thaiare är ju mästare på o sova i Thailand så varför skulle inte swe embassy oxå va det :D   :kort:till dem

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja det är ju gott att veta att skattepengarna går till att öppna en ambassad i Afganistan...

Lika väl där, som i Thailand..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Forstar att du ar frustrerad men att kalla det for rasism ar bade ogenomtankt och overdrivet.
  gånger 2

fattade vinken redan första gången du kommenterade samma sak

Rasism kan definieras på många sätt, givetvis.

Men tidigare i mitt liv när detta ord-ämne var totalt okänt för mig "eftersom jag är uppvuxen på landet", läs trygg uppväxt, men i allafall, i mitt tidigare  service yrke när man omöjligen kunde utföra det som kunden ville eller försökte dra en vals om för att lura till sig tjänster eller pengar, DÅ bara för att man var svensk blev man kallad rasist, och jag menar då att definitionen rasism har jag fått lära mig av våra invandrar-svenskar och dom om några måste ju veta när man blir behandlad rasistiskt

Så där har du mitt ogenomtänkta och överdrivna svar på ditt påstående, alltså så fort någon svensk gör något dåligt mot någon med annan nationalitet så är man rasist.

Samt låt mig inflika att min far var invandrare och min mamma svensk, men aldrig jag hörde att han använde ordet rasism lika flitigt som det används av våra sentida invandrare, tvärtom, när någon sa eller antydde något rasistiskt bad han dem bara lugnt och stilla att gå hem och dricka upp vällingen som de missade på morgonen.

mvh

E.K.T.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tror du några upprörda brev hjälper? Det ligger nog en del betänkande bakom innan man lägger ner en ambassad. Det beror väl på underlaget. Filippin-hypen har ju som sagt lagt sig. Nu är det Thai som gäller. Så tyvärr, det är bara att tåla.

Typiskt svenskt uttalande

Ligger du ner och låter dom sparka på dig också

Eller reser du dig upp och gör vad du kan som en riktig viking eller?

Och när det gäller en hel del betänkande så har de JU givetvis tagit den easy way utan att begrunda konsekvenserna, allt har med vad det svarta och vita visar för siffror på pappret och vad skall vi dra in på nu.

mvh

E.K.T.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag antar att du även vill utöka personalstyrkan på Sveriges ambassader i Amman (som handhar visum/asylärenden från Irak) och i Nairobi (som handhar visum/asylärenden från Somalia.

Om de nu har ett problem där också, "vilket jag inte har någon kunskap om", så får du gärna upplysa om det och lägga fram fakta vad du är ute efter så att även ditt problem med dessa ambassader ev. kan lösas.

mvh

E.K.T.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lika väl där, som i Thailand..

Rock on!

Ja just det Sange bra att dom lägger ner en ambassad i Manila överför allt till BKK utan att anställa mer folk och öppnar en ny ambassad i Afganistan med så många svensk ärenden.

Säger bara.

Think on!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja just det Sange bra att dom lägger ner en ambassad i Manila överför allt till BKK utan att anställa mer folk och öppnar en ny ambassad i Afganistan med så många svensk ärenden.

Säger bara.

Think on!

Så, vad vet du om behovet av en ambassad i Afganistan?

Hade du inte haft behov av ambassaden i Bkk, så tror jag inte du hade lyft på ögonbrynet..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom visumhantering ar en sa pass begransad del av en ambassads arbete sa kan man ju forutsatta att tex. ambassaden i Afganistan har en ganska hog arbetbelastning nar det galler tex. bistand och darmed ocksa behover resurser.

Link to comment
Dela på andra sajter

men kom igen nu asså.tycker en del här skulle haft  :kort: för att de är på fel forum helt enkelt...är inte detta ett thai forum...tycker folket bör hålla ihopa och hjälpas åt...inte trycka ner folk för en synpunkt och ett inlägg som är helt korrekt...det är ju helt enkelt så det ligger till som en kall tiger skriver.förstår inte varför många ska vända sig emot.nä TÄNK TILL NU och stöd istället för o trycka ner  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...