Jump to content
IGNORERAD

Har ni fått smeknamn i Thailand?


Guest jlh66

Recommended Posts

Jag har själv fått 2,men då har jag även varit med och bidragit till att jag fått dom båda.Mr Phung Phlui och Mr Bong  :crazy: Inga smickrande namn direkt  :D Sen va det faktiskt en tjej som ville kalla mig Mr Chang för hon kunde inte säga mitt namn,men då satte jag stopp  :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    3

  • erkki

    2

  • Baa

    2

  • swedenfarang

    2

Mest aktiva i denna tråd

Efter att vi blev ett par, på riktigt, efter förlovning med ringöverlämning inför familj och halva byn.

Dagen efter ceremonin kallade kärestan mig för Baa, först fattade jag inte att det var min uppmärksamhet som påkallades, hon berättade nämligen inte förrän jag frågade att hon döpt om mig.

Varför Baa? Jaa säg det, kanse för att hon heter (kallas för) Boo, eller för att om man betonar det på ett speciellt sätt lär betyda att man är lite knäpp! (Min gissning).

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått namnet Papa vilket ska betyda något liknande ekonomiskt ansvarig?Så blev och så låter det när man är i byn.Vet ej om det stämmer men slantar har man ju spenderat på dem alla så det kanske ligger något i det  :wai: :lol:Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Moo noi och Mangkut

Låter som en maträtt, spädgris med mankutsås, smarrigt. :D:D:D

Ursäkta skämtet om Ditt namn.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har blivit kallad både sexy man och handsome man vid många tillfällen. Men även crazy man några gånger.

Samt old grandfather Pattaya av tjejerna i en bar i south Pattaya.

Annars är det vanligaste epitetet falang, falang och falang igen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt nick är en gammal kvarleva från dom tidigare resorna då man var ung och galen, nu är man bara galen :crazy:

Har även blivit kallad King Kong då jag är en kroppsstolek större än de flesta men nu är det 2much som gäller både i Thailand och hemmaplan.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Japp jag är kallad för chicken.för jag kan inte dricka shots.har en hel dansföreställning om jag tar en shot  :D:D

Smagg

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Sexy man och handsome man är väl det första som kommer i åtanke.

Darling givetvis.

Har även blivit kallad old grandfather Pattaya av en drös bartjejer i en bar på walking street som jag frekventerade ganska regelbundet under en tidsperiod.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Darling givetvis.

BTT

Dakling menar du väl?  :tussor: :Drogar-Shock(LBG):   :7: :meuh: :Drogar-BigGrin(LBG):

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp..Heter Sven och efter 10 resor till Thailand är det fortfarande ingen som har uttalat mitt namn rätt.

Problemet ligger mellan s och e nämligen v  alltså det alla thai kläcker ur sig när jag säger mitt namn är

seven. :party::kort: så jag har följdaktligen inte valt mitt "nick" själv utan fått ett på köpet

numer säger jag seven direkt när nån frågar.

Kanske magrood kan förklara varföt thai har svårt med bokstaven v. :rules:

swebat

You can do it

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej swebat,

"alltså det alla thai kläcker ur sig när jag säger mitt namn är seven."

Det förvånar mig inte... däremot undrar jag varför man valt att lägga till ett "e" i ditt förnamn. Sweden blir ju oftast Saweden. Du borde ju kallas Saven ;-)

För övrigt är mitt förnamn Lars, men det blir oftast Las när det ska uttalas av en thailändare. Tydligen lite svårt med "rs" också!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm.. intressant tolkning där Herr chang :yes:

ligger nåt i d  du säger... :rules: inte säger de sewiden när dom skall säga Sverige,

utan det blir sawiden, varför i h-mla friden får dom då sven till seven och inte saven :lol:

You can do it

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För övrigt är mitt förnamn Lars, men det blir oftast Las när det ska uttalas av en thailändare. Tydligen lite svårt med "rs" också!

Herr Chang har talat.

Bättre att dom kallar dej det än Lagen om anställingsskydd(LAS) i alla fall :crazy: Det hade nog blivit ganska komplicerat.

'Old man' är väl det namn man har blivit kallad flest gånger tror jag av de tjejer jag har haft längre historier med.

Tanken att gå på kvinnor i min egen ålder(41) känns inte så lockande så det får man väl ta. Är dess utom ruskigt omogen.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...