Jump to content
IGNORERAD

Tvättmaskin


smilet

Recommended Posts

Jaha! Och varför blir det mer och mer tvättmedel i präktiga Sverige då som gör rent vid 30?

För att folk går på det :y5:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    4

  • thomas001

    4

  • Galten

    3

  • Tommy

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Näääääääääääää! Kan det va så enklelt?

Tror mer på utveckling och massor av kemikalier :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha! Och varför blir det mer och mer tvättmedel i präktiga Sverige då som gör rent vid 30?

Dottern kom och störde mig med sina grejor så det blev ett extra inlägg av misstag.

visst det går och få bort de mesta bakterier mekanisk mm kemikalier men det lilla som blir kvar har stort ytrymme och föröka sig på bara du svettas lite.

Man kokade inte sina lakan utan orsak förr i tiden.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså det är ju skillnad på om något ser rent ut och om det är rent. Jag har för mig att det t.o.m. är lag på att textilier som används i sjukvården och livsmedelsindustrin ska tvättas i minst 60 grader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också en tockna där plastmaskin, den drivs med el men fungerar inte utan risdriven hjälp!

Negativt med plastmaskinerna är att de ofta har inbyggda rullar eller bollar som sliter kläderna väldigt fort. (tror jag, eller är det rismaskinen som är för flitig)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Vi hade en tidigare en Electrolux toppmatad tvättmaskin inkopt av svensken for 23.000 baht.

Den värmde vattnet till 40 och 60 grader, mycket bra tyckte jag.

Tyvärr gick nästan all färg bort från T-shirts skjortor, underkläder, jeans och sängkläder, och frugan blev forbannad.

Det enda vita vi tvättar är barnens skolskjortor och dem tvättar frugan for hand och med blekmedel, oslagbart!

Nu har vi kopt en Samsung for 7 000 baht som tvättar all vår kulortvätt med kallt vatten.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kör oxå med en maskin som inte värmer upp, den tvättar så man är nojd lortar aldrig ner oss mer än väg damm när man är ute och åker Mc så den duger köpte en som tvättar 13Kg så man kan tvätta sängkläder utan bekymmer.

Priset var 14000:- Bath hemkör och instalerad.

Mvh.Plätt

:17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...