Jump to content
IGNORERAD

Tvättmaskin


smilet

Recommended Posts

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    4

  • thomas001

    4

  • Galten

    3

  • Tommy

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hållbarhet

Metall (rostfritt normalt) håller betydligt längre än plast och tål vibrationer och stötar bättre

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Plast brukar innebära att det inte är nån uppvärmning på tvättvattnet, billigt och sparar el, fast det blir inte lika rent.

Rostfritt rostar väldigt lite...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta tvättmaskiner i Thailand, värmer inte vattnet, och kan därför göras med mycket mera plast än de vi använder.

Tvätten körs då i temperaturer under 30 c. Tvättrumma och centrifugering är skilda också.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Här är vår nyinköpta hjälpreda.

BigC Prissänkt från 19.900Baht till 11.900Baht. Inkl. hemkörning,montering samt provkörning. :thumbsup:

post-8709-0-51029400-1323421283.jpg

post-8709-0-51029400-1323421283.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ser mycket fin ut.Är den lätt skött,blir det rent.SAMSUNG gör väl ordentliga grejer.GRATTIS till ditt nya inköp nu kan du tvätta ordentligt medans kvinnan är på krogen :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja farangerna, dom har råd dom...

Fin maskin.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja farangerna, dom har råd dom...

Fin maskin.

Leif

Annars hade vi inte bott här. Skämt å sido så köpte jag en Electrolux Prisänkt från 25000 till 20 fick den för 18. Tvättar upp till 90grader.

Den gamla sk thimaskinen var 4år rostad sönder i mekaniken. 350bht hos skrothandlarn..

PS tvätten kommer ut struken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en thailändsk tvättmaskin av modell "Nabbark Llil 2.7" som när den är på bra humör gör tvätten mycket ren och väldoftande.

Maskinen är inte speciellt tung, väger runt 45 kilo och kan med lätthet bäras hem.

Den finns i färgen brun men kan med tiden vitna lite efter eget intresse.

Effektmässigt så drar den runt 1 kilo ris per dag, vill man även att tvätten ska strykas så går effekten upp till två rivna papayor med.

Maskinen i sig är inte dyr i inköp men underhållet på den är ganska kostsamt, det får man ta med i beräkningen.

Maskinen i sig är ganska stöttålig men den tål inte att man själv stöter på andra, då slutar den att fungera helt.

.

.

.

.

.

.

.

.

post-3468-0-84746700-1323430308_thumb.jp

Modell Nabbark Llil 2.7 i naturlig storlek.

post-3468-0-84746700-1323430308_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta tvättmaskiner i Thailand, värmer inte vattnet, och kan därför göras med mycket mera plast än de vi använder.

Tvätten körs då i temperaturer under 30 c. Tvättrumma och centrifugering är skilda också.

Leif

Njaeä, jag köpte en tvättmaskin av plast för drygt fyra år sen. Den värmer inte vattnet men tvättning och centrufigering sker på samma ställe.

Tror att jag betalade runt 7000 battar för maskinen (Samsung) och den funkar klanderfritt trots att den används flera ggr i veckan.

Eftersom ingen av oss är grovjobbare så är det bara matos och svett som ska tvättas bort från kläderna och det funkar fint även i 30 grader.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ser mycket fin ut.Är den lätt skött,blir det rent.SAMSUNG gör väl ordentliga grejer.GRATTIS till ditt nya inköp nu kan du tvätta ordentligt medans kvinnan är på krogen :14:

Tjena!

Sorry...måste göra dej besviken. Frugan tvättar,hänger tvätt,stryker. :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en thailändsk tvättmaskin av modell "Nabbark Llil 2.7" som när den är på bra humör gör tvätten mycket ren och väldoftande.

Maskinen är inte speciellt tung, väger runt 45 kilo och kan med lätthet bäras hem.

Den finns i färgen brun men kan med tiden vitna lite efter eget intresse.

Effektmässigt så drar den runt 1 kilo ris per dag, vill man även att tvätten ska strykas så går effekten upp till två rivna papayor med.

Maskinen i sig är inte dyr i inköp men underhållet på den är ganska kostsamt, det får man ta med i beräkningen.

Maskinen i sig är ganska stöttålig men den tål inte att man själv stöter på andra, då slutar den att fungera helt.

.

.

.Det var det fyndigaste jag läst på länge :thumbsup::thumbsup::14::14:

.

.

.

.

.

post-3468-0-84746700-1323430308_thumb.jp

Modell Nabbark Llil 2.7 i naturlig storlek.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en thailändsk tvättmaskin av modell "Nabbark Llil 2.7" som när den är på bra humör gör tvätten mycket ren och väldoftande.

Maskinen är inte speciellt tung, väger runt 45 kilo och kan med lätthet bäras hem.

Den finns i färgen brun men kan med tiden vitna lite efter eget intresse.

Effektmässigt så drar den runt 1 kilo ris per dag, vill man även att tvätten ska strykas så går effekten upp till två rivna papayor med.

Maskinen i sig är inte dyr i inköp men underhållet på den är ganska kostsamt, det får man ta med i beräkningen.

Maskinen i sig är ganska stöttålig men den tål inte att man själv stöter på andra, då slutar den att fungera helt.

Tjena!

Blir lite fundersam. Folk vräker plus-karma över ditt inlägg och din bild.

Är det så vi ser på våra asiatiska kvinnor.

vet att du har gjort det med ironi!

Men vad f-n... :thumbsup:

Blir faktiskt lite sne..

.

.

.

.

.

.

.

.

post-3468-0-84746700-1323430308_thumb.jp

Modell Nabbark Llil 2.7 i naturlig storlek.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Tjena!

Blir lite fundersam. Folk vräker plus-karma över ditt inlägg och din bild.

Är det så vi ser på våra asiatiska kvinnor.

vet att du har gjort det med ironi!

Men vad f-n... :thumbsup:

Blir faktiskt lite sne..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tvättmaskiner som inte värmer vattnet till den temperatur som man vill ha tvättar inte rent även om det ser ut så.

Tar vi vittvätt tex så finns det inget tvättmedel som bleker tar bort äggviteämnen osv. i temp under 60gr.

Sen har du skon tvätt och vittvätt igen där det är skillnad på gångtiden på trumman på ett skon tvätt program roterar trumman mer sällan än i ett vittvätt prg. Mao. vilotiden är längre i skon än i vit. beroende på att vittvätt tål mer mekanisk bearbetning.

Jag skull satsa på ett känt märke som har värmning av vattnet och olika program.

Eller skaffa en likadan som Gorocco, trevligare men inte säkert billigast :he:

Link to comment
Dela på andra sajter

Njaeä, jag köpte en tvättmaskin av plast för drygt fyra år sen. Den värmer inte vattnet men tvättning och centrufigering sker på samma ställe.

Tror att jag betalade runt 7000 battar för maskinen (Samsung) och den funkar klanderfritt trots att den används flera ggr i veckan.

Eftersom ingen av oss är grovjobbare så är det bara matos och svett som ska tvättas bort från kläderna och det funkar fint även i 30 grader.

Fritz..

Vi har nåt liknande i Thailand, fast en Hitachi, funkar väl OK och centrifugerar också i samma trumma som tvättar, som du mycket riktigt säger så duger det helt OK, tror min då blivande fru gav 8000bath för den för 7 år sedan så kvalitén är det inget fel på.

Skall det tvättas noggrannare så har jag en sån där risdriven sak också, funkar även som matberedare :crazy:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle aldrig köpa en maskin som inte kan tvätta i minst 60 grader Celsius. Jag gillar verkligen inte att det inte finns någon maskin som värmer vattnet i vår tvättstuga. Det kanske funkar i ett par månader men sen märker man att framförallt badlakan och underkläder inte blir rena. Eftersom jag tränar flera gånger i veckan så blir under- och träningskläderna ordentligt indränkta i svett.

Jag har tagit upp det i en annan tråd, men jag är fortfarande på jakt efter en tvättinrättning (i Bangkok) där det går att tvätta eller få tvättat sina textilier i 60 grader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en thailändsk tvättmaskin av modell "Nabbark Llil 2.7" som när den är på bra humör gör tvätten mycket ren och väldoftande.

Maskinen är inte speciellt tung, väger runt 45 kilo och kan med lätthet bäras hem.

Den finns i färgen brun men kan med tiden vitna lite efter eget intresse.

Effektmässigt så drar den runt 1 kilo ris per dag, vill man även att tvätten ska strykas så går effekten upp till två rivna papayor med.

Maskinen i sig är inte dyr i inköp men underhållet på den är ganska kostsamt, det får man ta med i beräkningen.

Maskinen i sig är ganska stöttålig men den tål inte att man själv stöter på andra, då slutar den att fungera helt.

.

.

.

.

.

.

.

.

post-3468-0-84746700-1323430308_thumb.jp

Modell Nabbark Llil 2.7 i naturlig storlek.

Du är fan mej oslagbar när det gäller rolighetsministerposten på mpr :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gorocco...

Mycket fyndigt, det låter ungefär som jag skulle kunna säga till min flickvän med glimten i ögat.

Men som någon annan skriver så behövs en maskin som åtminstonde kan värma vatten till 60 grader om man vill ha riktigt rent.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gorocco...

Mycket fyndigt, det låter ungefär som jag skulle kunna säga till min flickvän med glimten i ögat.

Men som någon annan skriver så behövs en maskin som åtminstonde kan värma vatten till 60 grader om man vill ha riktigt rent.

Håller inte med om det

Här i Thailand blir det rent ändå.

kanske mer power i tvättmedlet?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer optiska vitmedel kanske, men knappast rent.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går säkert och få bort fläckar vid 30 men lukten som kommer från bakterier typ skrev armhåla?

Skulle alldrig satsa på en maskin som inte klarar minst 60gr

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en thailändsk tvättmaskin av modell "Nabbark Llil 2.7" som när den är på bra humör gör tvätten mycket ren och väldoftande.

Maskinen är inte speciellt tung, väger runt 45 kilo och kan med lätthet bäras hem.

Den finns i färgen brun men kan med tiden vitna lite efter eget intresse.

Effektmässigt så drar den runt 1 kilo ris per dag, vill man även att tvätten ska strykas så går effekten upp till två rivna papayor med.

Maskinen i sig är inte dyr i inköp men underhållet på den är ganska kostsamt, det får man ta med i beräkningen.

Maskinen i sig är ganska stöttålig men den tål inte att man själv stöter på andra, då slutar den att fungera helt.

.

.Den börjar se sliten ut maskinen.

vh bajen

.

.

.

.

.

.

post-3468-0-84746700-1323430308_thumb.jp

Modell Nabbark Llil 2.7 i naturlig storlek.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha! Och varför blir det mer och mer tvättmedel i präktiga Sverige då som gör rent vid 30?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...