Guest Forden34 Inlagd December 7, 2011 Dela Inlagd December 7, 2011 Tänkte starta ett företag med tjejen men hur gör jag är frågan? Vart ringer jag osv osv Tänkte hyra ut mig själv i sverige när jag blir skriven i Thailand Spallta ner det ni vet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd December 7, 2011 Dela Inlagd December 7, 2011 Tjena! Vad ska du hyra ut dej till? Happy Ending? I Sverige eller Thailand? Behöver mer info för att kunna svara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 7, 2011 Dela Inlagd December 7, 2011 Pm:a P3... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd December 7, 2011 Dela Inlagd December 7, 2011 Tänkte starta ett företag med tjejen men hur gör jag är frågan? Vart ringer jag osv osv Tänkte hyra ut mig själv i sverige när jag blir skriven i Thailand Spallta ner det ni vet http://www.farangstaffing.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 7, 2011 Dela Inlagd December 7, 2011 Jag har kollat länken till Farrangstaffing. Är det nån som vet om det funkar juridiskt? Kanske tillochmed nån som jobbar via dem som kan ge en kommentar? Verkar kanske lite dyrt, men det kanske är prisvärt eftersom man slipper allt strul med företag i Thailand och allt det innebär. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd December 7, 2011 Dela Inlagd December 7, 2011 Tja, Vi använder oss av Farangstaffing, fungerar kanon. Finns ganska bra beskrivet hur det fungerar på deras hemsida. Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 7, 2011 Dela Inlagd December 7, 2011 Javisst är det bra beskrivet. Erkki, använder ni dem för Svenskar som jobbar i Sverige men är skrivna i Thailand, eller för att få Thailändare till Sverige för att jobba här? MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd December 7, 2011 Dela Inlagd December 7, 2011 Vart ringer jag osv osv Skatteverket Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd December 7, 2011 Dela Inlagd December 7, 2011 Tja Tommy, Thailändare som arbetar åt oss. Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rob Inlagd December 7, 2011 Dela Inlagd December 7, 2011 (ändrad) Tänkte starta ett företag med tjejen men hur gör jag är frågan? Vart ringer jag osv osv Tänkte hyra ut mig själv i sverige när jag blir skriven i Thailand Spallta ner det ni vet Fuck Farang staffing. Att sätta upp ett foretag i Thailand kostar c.a 50 000 Bath, och du behover då inte lyfta ett finger, det enklaste är att du lägger foretaget på din fru, och sedan anställer hon dig som "manager" eller liknande. Ändrades December 7, 2011 av Rob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 7, 2011 Dela Inlagd December 7, 2011 Fuck Farang staffing. Att sätta upp ett foretag i Thailand kostar c.a 50 000 Bath, och du behover då inte lyfta ett finger, det enklaste är att du lägger foretaget på din fru, och sedan anställer hon dig som "manager" eller liknande. Kan du utveckla ditt svar? Vad är fel med Farrang Staffing? Är 50.000Bath en engångskostnad och behöver du aldrig anlita nån revisor eller liknande? Vad kostar skatter och försäkringar? Har du erfarenhet, i så fall vill jag gärna veta hur ni gjort! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd December 7, 2011 Dela Inlagd December 7, 2011 Skatteverket Vilket skatteverk?? I sverige ?? Thailand?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd December 8, 2011 Dela Inlagd December 8, 2011 Inga mer förslag hur man startar ett företag?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd December 8, 2011 Dela Inlagd December 8, 2011 (ändrad) De bolagsformer jag har stött på i Thailand är... Enskild firma Limited PartnerShip ,Skulle tro samma som handelsbolag LTD , aktiebolag. Enklast är ju att din flickvän börjar med enskild firma. Testa. Det är bara att gå till sitt lokala skattekontor och registrera. Deklaration 2 ggr /år. Stämpelavgift tror jag är 1500 B . Vinsten på firman läggs ihop med din tjes övriga inkomster, precis som i Sverige. De första åren ingen kontroll. 0- resultat är helt ok att redovisa Därefter kan man räkna med besök från skattekontoret som vill kolla verksamheten på plats. Funkar er firman kan ni ju uppgradera till nästa bolagsform,, osv Problemet är väl detta med arbetstillstånd för dig. Varför inte bara vara rådgivare inom hemmets väggar till din flickvän. Har ni snurr på firman kan du ju framledes söka arbetstillstånd. Vill ni ha hjälp med alla papper, skattekontoret, deklaration...finns det mängder med redovisningsbyråer... Ändrades December 8, 2011 av chiangmai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd December 8, 2011 Dela Inlagd December 8, 2011 De bolagsformer jag har stött på i Thailand är... Enskild firma Limited PartnerShip ,Skulle tro samma som handelsbolag LTD , aktiebolag. Enklast är ju att din flickvän börjar med enskild firma. Testa. Det är bara att gå till sitt lokala skattekontor och registrera. Deklaration 2 ggr /år. Stämpelavgift tror jag är 1500 B . Vinsten på firman läggs ihop med din tjes övriga inkomster, precis som i Sverige. De första åren ingen kontroll. 0- resultat är helt ok att redovisa Därefter kan man räkna med besök från skattekontoret som vill kolla verksamheten på plats. Funkar er firman kan ni ju uppgradera till nästa bolagsform,, osv Problemet är väl detta med arbetstillstånd för dig. Varför inte bara vara rådgivare inom hemmets väggar till din flickvän. Har ni snurr på firman kan du ju framledes söka arbetstillstånd. Vill ni ha hjälp med alla papper, skattekontoret, deklaration...finns det mängder med redovisningsbyråer... Fan du är klockren CM tack så mycket för informationen men vad heter skatteverket på thai?? Det är såna här inlägg man vill ha när man vill veta nått å inget dravel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd December 8, 2011 Dela Inlagd December 8, 2011 Tja, Du måste även se till att erat thailändska bolag tecknar de försäkringar som du måste ha för att arbeta i Sverige. Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd December 9, 2011 Dela Inlagd December 9, 2011 Lokala skattekontoret ligger vårt fall är i samma fastighet som kommunkontoret. Amphoe. Skulle tro att det är så överallt. Enklast är ju att bara gå dit och registerar sin enskilda firma. De skriver ut ett bevis på plats. Ett bevis som man skall ha på synligt plats i sin butik.. eller kontor.. Är ni osäkra, kontakta någon redovisningsfirma, så hjälper de till mot en blygsam penning. Vi hade partnership förut, Jag var delägare...men då tog bokföringsbyrån 1500 b /månad och revisonskostnad årligen 10 000 B. Hustrun tyckte det blev för dyrt, så vi avvecklade och hustrun startade enskild firma. Nu har hon en bokföringstjej som lämnar in deklarationen. Vi betalar tror ca 1000B /gång. Vill man slippa den avgiften kan man ju gå själv och lämna in. Då vi har gjort det var det en dam från skatteförvaltningen som var mycket hjälpsam med att få blanketten rätt ifylld. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd December 9, 2011 Dela Inlagd December 9, 2011 Jag får gå dit å lyssna vad dom säger om det hela Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ByggareBob Inlagd Oktober 6, 2012 Dela Inlagd Oktober 6, 2012 Jag får gå dit å lyssna vad dom säger om det hela Har gått några månader nu och vill gärna veta hur det gick...blev? Inne på din linje oxå, en liten firma i Thailand sen jobba extra i Sverige på svensk sommar. Berätta gärna din erfarenhet och kostnaderna av vad som du fick reda på...även om Ni inte startade firman. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Oktober 6, 2012 Dela Inlagd Oktober 6, 2012 Har gått några månader nu och vill gärna veta hur det gick...blev? Inne på din linje oxå, en liten firma i Thailand sen jobba extra i Sverige på svensk sommar. Berätta gärna din erfarenhet och kostnaderna av vad som du fick reda på...även om Ni inte startade firman. Inget har hänt men ska ta tag i det när jag kommer ner nu i november Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Oktober 6, 2012 Dela Inlagd Oktober 6, 2012 hepp. jag vet hur man gör. det är krååångligt. mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Oktober 6, 2012 Dela Inlagd Oktober 6, 2012 Jag ska inte starta företag utan tänkte denna gång att tjejen startar företag å jag jobbar åt henne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pasak Inlagd Oktober 6, 2012 Dela Inlagd Oktober 6, 2012 Hej Forden, kanske detta kan vara till hjälp för dig http://www.siam-legal.com/ ha det så bra när du reser ner,och hoppas på berättelser o bilder från din tripp,du hade en tråd till om saker bra att ha, har du gängrenoverings grejer och avdragare för bult o lager mm.,insatsgängor har jag inte sett i Thailand. Mvh Sven i Orsa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Oktober 6, 2012 Dela Inlagd Oktober 6, 2012 Hej Forden, kanske detta kan vara till hjälp för dig http://www.siam-legal.com/ ha det så bra när du reser ner,och hoppas på berättelser o bilder från din tripp,du hade en tråd till om saker bra att ha, har du gängrenoverings grejer och avdragare för bult o lager mm.,insatsgängor har jag inte sett i Thailand. Mvh Sven i Orsa Skriv gärna upp det i tråden Tackar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu