Jump to content
IGNORERAD

flyga med turkish air


soi covboy

Recommended Posts

När åker du? vi åker med dom den 24/1 visserligen från arlanda

26/1 från göteborg

så du menar att det skulle kosta mycket mer för dig att boka plats för dig och din lilla teddybjörn när du bokar din biljett.

De får du plus för.Och svaret på din fråga är ja!

För att utveckla det lite så ger jag inte ett korvöre extra för att reservera ett säte.

Och nu är min lilla nalle med här i Frankfurt och denna lille fick personalen på mitt LH-flyg att verkligen lyfta på smilet!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • L64

    5

  • stefan5300

    3

  • Kenneth4618

    3

  • husse

    3

Mest aktiva i denna tråd

Jag ringde till Turkarnas kontor och fixade seatingen 3 månader innan avresa, inga problem.

Sent with Tapatalk 4 ifån

Samma här.. ring 08 797 72 58

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

När åker du? vi åker med dom den 24/1 visserligen från arlanda

Samma dag som mig :) 17,20 flighten

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte för andra gången med turkarna nu och är helnöjd. Avsevärt bättre plan mellan IST-BKK jämfört med Thai. En annan bra grej med dom är att dom inte har separerade priser. Thai har kvar samma biljettpolitik som alla bolag hade på 90-talet.

Frun skulle vara i Thailand två månader och jag en. Med Thai hade min biljett kostat drygt 5000, men hennes kostade över 10. Nej tack. Med Turkish betalade vi 4722 för var och en. Då kan man ta 3 timmar i IST.

Men för några dagar sedan såg jag den här artikeln http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article14076289.ab

om att Turkish är ett farlig bolag. Men det var så dags då. Nu sitter jag i Thailand och ska åka tillbaka med dom om en vecka.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

26/1 från göteborg

De får du plus för.Och svaret på din fråga är ja!

För att utveckla det lite så ger jag inte ett korvöre extra för att reservera ett säte.

Och nu är min lilla nalle med här i Frankfurt och denna lille fick personalen på mitt LH-flyg att verkligen lyfta på smilet!

Har aldrig betalat extra förr sätesbokning när jag köpt flygbiljett.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig betalat extra förr sätesbokning när jag köpt flygbiljett.

Inte jag heller och så kommer det att förbli.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom hem i måndags efter att ha rest med turkarna.

Lite av mina erfarenheter:

Bokning av säten - Vi testade att ringa turkarna en månad innan för att boka säten på vägen ner till LOS. Inga problem enligt service-gubben som gav oss platser bredvid varandra på bulk.

När jag 24 timmar innan loggade in för att checka in visade det sig dock att vi fått platser långt från varandra och ingen av oss i bulk. Var dock smidigt att kostnadsfritt ändra platser själv i samband med incheckningen online.

Sträckorna: Arl-Ist; rätt sletet men ok plan. Maten som man kan förvänta sig på flyg.

Ist-Bkk; fräscht Airbus 330. Tyckte det var mycket värt med egen skärm. Jag upplevde resan som den snabbaste jag varit med om trots att den tog ca. 9 tim. Bra service ombord, maten helt ok.

Bkk-Ist; Mycket fräsch Boeing 777, dock extremt lång restid genom de planerad 10 tim. 45 min! Bra service ombord, maten sisådär. Både på denna sträcka och Ist-Bkk tog ett av alternativen på maträtter slut varför jag inte fick det jag hade önskat, smått irriterande! Piloten hade dock blyfot så resan tog "bara" ca 10 tim.

Ist-Bkk; Riktigt gammal sleten 737:a. Maten samma som ovan. Resan tog ca 3 tim 30 min.

Flygplatsen i Ist; Ja, vad kan man förvänta sig av en flygplats egentligen? Transfern på 3 timmar fylldes på nedvägen med att prova turkisk mat. 360 skr för 2 kebaber, 2 drickor och två bitar baklava får dock anses som hutlöst enligt min mening! I övrigt som de flesta andra flygplaster - kika i Taxfree, köpa en kaffe, sitta och vänta. Lite omständigt att behöva ta buss från planet till transferhallen kan tyckas.

Över lag är jag mycket nöjd med turkarna, särskilt om man väger in deras låga biljettkostnader. Det enda som får mig lite fundersam till att flyga med dem igen är den, enligt min mening, extremt långa flygtiden mellan Bkk-Ist. Dessutom, om man nu får vara lite "trångsynt svenne" så var det ganska tydligt att Istanbuls geografiska läge, gör flygplatsen till ett "nav" för en massa olika resenärer från vitt skilda kulturer med vitt skilda uppfattningar om vad som är ett socialt ok beteende på t.ex ett flygplan. Detta kan ju iofs vara ytterligare ett argument för att resa med turkarna för de som hävdar att detta är en del av tjusningen med att resa. :wink:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...