Jump to content
IGNORERAD

Knappt 20C på dagen, knappt 10C på natten, nästa vecka


smilet

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Kollade vädret igår eftersom vi åker ned på måndag och det var mycket riktigt kallt även i vårt område Udon Thani - Nong Khai, ungefär så kallt som det kan bli vintertid, prognos för nästa vecka var sol och 22 - 24 grader dagtid och 12 - 16 på natten, när man kommer ifrån Sverige känns det ju inte farligt men folk i byn tror att dom ska frysa ijhäl eller dö när det är så kallt, svärfar brukar sitta uppe och elda en stor del av natten med yllemössa och täckjacka på när det blir så här.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

kroppen ställer om sig.på sikt...som tur är.. är det 20C ute ...så har jag numera jacka och halsduk. och hatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

kroppen ställer om sig.på sikt...som tur är.. är det 20C ute ...så har jag numera jacka och halsduk. och hatt

Hej

Visst är det så, jag brukar ha en sån där "rånarluva" som Thailändarna själva använder och varma kläder ifrån Sverige när jag åker moppe på vintern där nere, annars kommer förkylningarna som ett brev på posten, mer än en gång har man åkt iväg i shorts och t-shirt och sen när solen har gått ned så fryser man så man skakar när man ska hem igen, och då är det lätt att bli förkyld.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Visst är det så, jag brukar ha en sån där "rånarluva" som Thailändarna själva använder och varma kläder ifrån Sverige när jag åker moppe på vintern där nere, annars kommer förkylningarna som ett brev på posten, mer än en gång har man åkt iväg i shorts och t-shirt och sen när solen har gått ned så fryser man så man skakar när man ska hem igen, och då är det lätt att bli förkyld.

Mvh Isan lover

Trodde du gick och la dig för att sova när solen går ner, som alla andra bönder i Issan och inte var ute och flängde på moppen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde du gick och la dig för att sova när solen går ner, som alla andra bönder i Issan och inte var ute och flängde på moppen.

slutade IL och liknande missanpassade,,,,

tror jag att detta forum blir.

.trist

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Trodde du gick och la dig för att sova när solen går ner, som alla andra bönder i Issan och inte var ute och flängde på moppen.

Hej

Vi är allt uppe tills solen har gått ner och då blir det snabbt kallt, läggdags är det vid nio tiden, men vi går ju å andra sidan upp vid fem också.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...