Jump to content
IGNORERAD

Ibland är Thailand lång, långt borta.


Baa

Recommended Posts

Hur börjar man det här då?

Kanske: Fader vår som.

Han som alltid varit stor i korken, fixaren, han som löst alla problem både för sig själv och alla andra, med eller mot deras egen vilja, han står nu med tom blick och känner som om han fått en spark i skrevet.

Sambons Papa2 är död, olyckshändels på jobbet, sambon är hos en kompis i Tyskland och storkorken (jag alltså)är och säger hej och mors till släkten inför vinteridet i Thailand, man är 25 mil hemifrån.

Plötslig var man inte Guds gåva till mänkligheten längre utan en 175 cm lätt tunnhårig liten skit som inte längre vet vad man ska göra.

Tack gode Gud för att Du lät oss uppfinna telefon och internet, nu hjälper ju inte det i alla lägen, vi hamnade i en skitsituation, VI HINNER INTE TILL BEGRAVNINGEN. Men vi har tack vare hjälp från en underbar människa (jag tror Du vet vem Du är när Du läser detta) gjort vad vi kan där vi nu befinner oss, jag på mitt sett och sambon på sitt.

Kan väl lugnt säga att det har ringts i timtal, sökt flyg, sökts kompisar i Thailand, pratat med familjen. Thailand är LÅNGT borta.

Fade vår som...

Känner mig som troende atteist, jag vet inte, tror inte, känner inte någon speciell Gud.

Sambon VET att hennes Gud, Buddha, tar hand om de sina, hon söker och får sin tröst i sorgen där min kunnskap och empati inte riktigt räcker till.

Varför skriver jag detta i ett forum?

Detta är det fjärde inlägget, de 3 första raderade jag, men så kom jag på vad det var jag ville förmedla.

Det finns ju enligt statistiken 29 000 Thailändska män och kvinnor i Sverige och alla dom har ju lika långt dit som vi har. Många har upplevt och många komer att uppleva exakt samma sak som vi just nu gör.

Därför är det ibland extra långt till Thailand.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det finns ju enligt statistiken 29 000 Thailändska män och kvinnor i Sverige och alla dom har ju lika långt dit som vi har. Många har upplevt och många komer att uppleva exakt samma sak som vi just nu gör.

Därför är det ibland extra långt till Thailand.

Mår han vila i frid.

---

Sorgens språk är detsamma oavsett vilken tro man har.

Med din omsorg och omtänksamhet är jag säker på att sambon din hittar tröst hos dig och du hos henne.

---

Du har så rätt i det du skrev.

Många har stått där, några kommer dit - där ni nu står.

Ibland känns Thailand så långt borta...

Vi lider med er!

Magrood och Svarten

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Baa

Beklagar sorgen, vi var i en liknande situation för några år sedan när min frus mamma gick bort hastigt inte ens 50 år gammal, visserligen efter en period av sjukdom.

Jag fick tag i en biljett samma dag och frugan åkte dagen efter, men jag missade begravningen.

Det är inte lätt när det sker så hastigt.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...