Jump to content
IGNORERAD

Nu är jag lite sur


scorpio63

Recommended Posts

Sitter ett gäng mpr medlemmar på hotell i väsby nu och är bokade tills i morgon 1340 tydligen en motor som pajat

och jag tycker ni ska vara glada istället för sura , tänk om thai hade chansat och åkt med skadad motor och sedan störtat

Hej,

Som flygare, håller med dig, Det var inte så länge sen, ner ett plan stördök pga dehermetisation... då skrev media att många passagerare skrek, några fick näsblod osv... vad synd... processen i en sånt situation att snabbt som ögat dyka under 3000 meter att rädda liv. men ingen sagt: tack kaptanen att du räddade mitt liv... alla klagade över näsblodet..

Men som konsument då????? Det är inte passagerarens fel att motoren pajat, eller hur? Ingen hindrar Thai att ha reserv. eller? Jo det är orimligt att kräva. men ersättning kan man kräva. även om det är skönt att de tar säkerheten först, det gör för ett flygbolag gott PR. (som flygare. konsumenten förstår det aldrig)

Lacko

Ps.: Ingen tvingar Thai att flyga. så gör de business. då finns det risker...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Lacko

    30

  • scorpio63

    16

  • leifen

    6

  • burrabus

    6

Mest aktiva i denna tråd

Glada, visst...

Gamla goa gubbar som är van att flyga jorden runt.

Ni kan det här och ser ett party på ett hotell.

Men vem tar hand om den som inte är van att flyga då allt falerar?

Japp, darför tycker jag att du ska driva med Thai... det handlar inte om pengar utan principen... För henne är det inte kalas, utan helvetet. (jag tror att hon tar det som en personligt attak mot henne vilken är inte fället). De goa gubbat kommer inte klaga, så det är rena vinsten (i problemet met en reparation av en pajat motor som kostar mycket...) om kunden inte klagar. Många leverantörer tjänar mycket pengar på den enkla receptet...

Lacko

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte var TS och fru bor, Bor de nära eller i Stockholm har ju möjligheten att övernatta hemma och åka med Thai imorgon också varit ett alternativ, men då förlorar hon ännu mera tid.

Inte är det en vinstlott att sitta i Väsby på hotell och dricka öl, när de istället sett framemot ett Thaihotel, kalla Chang eller LEO, med massor av lilla Noi inom synhåll.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara påpeka att aeroflot kör oxå en mellanlandning med halva priset mot thai

Fast det är lite svårt att få thai frugan sitta på Aeroflot ensam.. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får jag väl skit för det här, men är ni gifta med barn?

Kan ingen ta hand om sig själva så fort dom lämnar Thailand??

Jag har väl också varit nybörjare och tyvärr fått lärt sig det den hårda vägen ibland, men det som inte dödar, stärker...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland går det inte att boka kopplade biljetter. då sitter man i skiten. om det händer...

Ibland kan man inte boka kopplade biljetter. som trådstartaren kunde inte. då har hans fru problem...

Ibland, vill man spara pengar, och det kan man faktiskt göra, men i vissa fall går det åt skogen...

Oavsett vad Svenska tidningar varnar för.. :-)

Lacko

Att boka med annat bolag för att tjäna några få bath ger ibland bakslag.

Detta fick även Kim erfara på en resa.

För en person BKK - Ubon T är detta inte lönt.

Det blir lite dyrare man mycket bekvämare.

Allt bagage går direkt och tullas i Ubon.T.

Biljett i morgon BKK - Ubon T kostar 2580bath. på thais hemsida.

Ca 600sek.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter ett gäng mpr medlemmar på hotell i väsby nu och är bokade tills i morgon 1340 tydligen en motor som pajat

och jag tycker ni ska vara glada istället för sura , tänk om thai hade chansat och åkt med skadad motor och sedan störtat

Så går det när man har uråldriga gamla plan, nä tacka vet jag turkarna,swiss,ethad,air china m.fl. som kör lite modernare grejjor.

Det är väl som med gamla bilar, man får laga dem i ett.

Nää Thai får uppgradera till nyare plan innan jag vågar åka med dem :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Att boka med annat bolag för att tjäna några få bath ger ibland bakslag.

Detta fick även Kim erfara på en resa.

För en person BKK - Ubon T är detta inte lönt.

Det blir lite dyrare man mycket bekvämare.

Allt bagage går direkt och tullas i Ubon.T.

Biljett i morgon BKK - Ubon T kostar 2580bath. på thais hemsida.

Ca 600sek.

Hälsar pigge01

I vårat fall dår vi åkte just till Ubon denna gång (trots att vi har hus 2 mil från Suvarnabhumi, mitt i översvämningarna). Tha hade en flygning 30 min efter landning tror jag det var. Samt nästa kl 16.00

Det var då inte så kul att tänka sig att gå och vanka på Suvarnabhumi alla dessa timmar med baggage.

Därav valde vi Nokair.

Men passar tiderna någorlunda efter tabell så är det ju Ok.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm.

Om hon inte kommer ut ur schengen idag så är hon dessutom en illegal invandrare, visat går nämligen ut idag.

Så om man ska vara riktigt krass så kommer ambassaden att svara på ett UT.

" tyvärr så har xxxxxx varit i landet illegalt och har därför förbrukat sin rätt att vistas här"

Nu är det väl inte så, men legalt sätt så skulle det kunna förekomma.

Jag tror nog jag ringer thai i morgon och talar lite försynt med dom. Annars så får jag hitta på annat.

Om Thai läser det här så ska ni veta att jag är extremt långsur och sitter på nätet och skriver 5timmar/ dygn.

Det är väl inget problem med hennes visum så länge som hon inte lämnar flygplatsen för det är väl en internationell plast, men jag kanske har fel.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att boka med annat bolag för att tjäna några få bath ger ibland bakslag.

Detta fick även Kim erfara på en resa.

För en person BKK - Ubon T är detta inte lönt.

Det blir lite dyrare man mycket bekvämare.

Allt bagage går direkt och tullas i Ubon.T.

Biljett i morgon BKK - Ubon T kostar 2580bath. på thais hemsida.

Ca 600sek.

Hälsar pigge01

Pigge,

Incheckat bagage hämtas vid bandet och införtullas på Suvarnabhumi, checkas sedan in på nytt till Udon Thani. Om ingen nyordning införts senaste året.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Så går det när man har uråldriga gamla plan, nä tacka vet jag turkarna,swiss,ethad,air china m.fl. som kör lite modernare grejjor.

Det är väl som med gamla bilar, man får laga dem i ett.

Nää Thai får uppgradera till nyare plan innan jag vågar åka med dem :)

Händer att det står Airbus 330/340 på Arlanda med trasiga motorer också. Så den dagen Thai byter ut sin flotta så kommer nog gemene MPR-medlemmen bli varse om att även nyare plan går sönder. För inte är det väl någon här som bryr sig när charterplan och Usa-flighter groundas pga av teknik :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är sedan länge känt att aldrig boka annat än kopplade biljetter!

Detta är vansinne om detta brytes så är biljetten förbrukad.

Detta har Svenska tidningarna varnat för!

Hälsar pigge01

Det värsta är att du verkar försvara detta idi*tiska med kopplade biljetter. Helt klart så är det de stora i branchen som vill ha monopol på flyg, som kämpar för detta system. Det gagnar definitivt inte kunderna.

Förut når Thai flög på Pitsanulok fungerade det om vi flög Thai. Numera är det inte möjligt att beställa biljetter hela vägen från härifrån till Pitsanulok. I varje fall inte med dom vi köper våra biljetter från, vi frågar varje gäng. Visst kan vi få biljetter, men inte kopplade biljetter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att boka med annat bolag för att tjäna några få bath ger ibland bakslag.

Detta fick även Kim erfara på en resa.

För en person BKK - Ubon T är detta inte lönt.

Det blir lite dyrare man mycket bekvämare.

Allt bagage går direkt och tullas i Ubon.T.

Biljett i morgon BKK - Ubon T kostar 2580bath. på thais hemsida.

Ca 600sek.

Hälsar pigge01

Hej,

Om jag förstor väll, de har köpt biljett till en befintlig retur flyg, som var inköpt helvt år tidigare . Så det skulle inte gått att köpa kopplade biljett även om de ville det.

Lacko

Link to comment
Dela på andra sajter

22.00 enligt uppgift, så hon ska vara i luften nu.

11 timmar senare än beräknat.

Hallå scorpio,

Hur gick det? Har hon landat och fått anslutning flyg?

Lacko

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter ett gäng mpr medlemmar på hotell i väsby nu och är bokade tills i morgon 1340 tydligen en motor som pajat

och jag tycker ni ska vara glada istället för sura , tänk om thai hade chansat och åkt med skadad motor och sedan störtat

747 som Thai flyger den sträckan med är godkänd för Atlantflygning vilket innebär att man ska kunna flyga säkert på endast hälften av motorerna, dvs vid motor problem så ska man utan stora problem kunna stänga en och flyga vidare på(i detta fall)75%.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Som flygare, håller med dig, Det var inte så länge sen, ner ett plan stördök pga dehermetisation... då skrev media att många passagerare skrek, några fick näsblod osv... vad synd... processen i en sånt situation att snabbt som ögat dyka under 3000 meter att rädda liv. men ingen sagt: tack kaptanen att du räddade mitt liv... alla klagade över näsblodet..

Men som konsument då ????? Det är inte passagerarens fel att motoren pajat, eller hur? Ingen hindrar Thai att ha reserv. eller? Jo det är orimligt att kräva. men ersättning kan man kräva. även om det är skönt att de tar säkerheten först, det gör för ett flygbolag gott PR. (som flygare. konsumenten förstår det aldrig)

Lacko

Ps.: Ingen tvingar Thai att flyga. så gör de business. då finns det risker...

Även om man har en reservmotor att tillgå på Arlanda så tar det lite mer än en kvart att byta på en fågel som 747.

Link to comment
Dela på andra sajter

747 som Thai flyger den sträckan med är godkänd för Atlantflygning vilket innebär att man ska kunna flyga säkert på endast hälften av motorerna, dvs vid motor problem så ska man utan stora problem kunna stänga en och flyga vidare på(i detta fall)75%.

Hej,

Ja, det sant, men lyfta kan man inte.

Lacko

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om man har en reservmotor att tillgå på Arlanda så tar det lite mer än en kvart att byta på en fågel som 747.

Klart att det gör...:-) därför blev det ombokningar osv... Men jag tänkte inte på reserv motor, utan reserv flygplan... :-)

Självklart man kan inte förvänta sig för det, men just därför tycker jag, en rejal ersettning skulle vara rimligt.

MVH,

Lacko

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att det gör... :-) därför blev det ombokningar osv... Men jag tänkte inte på reserv motor, utan reserv flygplan... :-)

Självklart man kan inte förvänta sig för det, men just därför tycker jag, en rejal ersettning skulle vara rimligt.

MVH,

Lacko

Är biljetten köpt inom EU så finns det klara regler om ersättning, men i detta fallet gissar jag att den är köpt i Thailand och då vet inte jag vad som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon kom hem till slut. med extra väntetid och byta flyg i köpenhamn + mer väntan = 34 timmar istället för 10.

Thai tar inget ansvar för sitt eget flyg. så ersättning var bara att glömma.

Visas försäkring gällde inte heller då vi inte var gift och hon inte var folkbokförd hos mig.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon kom hem till slut. med extra väntetid och byta flyg i köpenhamn + mer väntan = 34 timmar istället för 10.

Thai tar inget ansvar för sitt eget flyg. så ersättning var bara att glömma.

Visas försäkring gällde inte heller då vi inte var gift och hon inte var folkbokförd hos mig.

Hej!

Det är trevligt att höra att det löste sig! Det är det viktigaste, Of course!

Men jag tror, att Thai måste ta ansvaret... Klart att det hjälper inte att man får pengar tillbaka, det handlar inte om det... Men för H----te, de ska inte göra som de vill. Jag har förståelse för tekniska problem, men det är absolut inte kunden ska betala för! Jag tror inte att det är bara att glömma.

Annars, berätta gärna, hur gick det till. jag är nyfiken.

Lacko

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och min flickvän råkade ut för en väldigt konstig sak, när jag hade betalt hennes biljett med mitt visakort för några år sedan.

Bara för att jag inte var med på samma flight fick ´hon inte resa på den biljetten (Bangkok Airways).

Så hon fick snällt köpa sig en ny biljett på plats, för att komma med planet..

Sen fick jag hålla på med mail konversation i en månad innan vi fick tillbaka pengarna från oanvända biljetten...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lacko

Jag vet inte om det finns så mycket att berätta, Istället för att flyga med 13.40 till LOS så fick hon sitta å vänta på flygplatsen till 22.00 då

flyget gick till köpenhamn. Sedan sitta där och vänta på nästa flyg ett antal timmar.

Sedan missade hon Airasiaplanet från Suvan då hon inte var i tid till det.

Hon fick en matbiljett värde 100kr av Thai för besväret.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lacko

Jag vet inte om det finns så mycket att berätta, Istället för att flyga med 13.40 till LOS så fick hon sitta å vänta på flygplatsen till 22.00 då

flyget gick till köpenhamn. Sedan sitta där och vänta på nästa flyg ett antal timmar.

Sedan missade hon Airasiaplanet från Suvan då hon inte var i tid till det.

Hon fick en matbiljett värde 100kr av Thai för besväret.

Scorpio63,

Ja, det har du berättat, jag menade, hur det gick med Airasia sen. Fick hon sitta kvar mycket, osv. Jag antar att hon att hon fick köpa nu billjet, eller?

100 kr matbiljett är skandal, enligt mig...

Lacko

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart ligger problemet har man köpt två olika biljetter så har man.När jag bokar mina biljetter brukar jag köpa hela vägen med samma biljett då får du komma framm då har de skyldighet att hjälpa dig.Men hittar man billiga biljetter och man vill chansa så kan man dela upp biljetten och då kan en del av biljetten bli obrukbar TYVÄRR enligt mig så ligger det till

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...