Jump to content
IGNORERAD

Pris på hus me tomt i byn


smilet

Recommended Posts

Jag köpte ett gammalt trähus på cirka 70 kvm och tomt på 400 kvm för 2 år sen i grannbyn för 55,000 Baht och nu i Juni köpte jag det här huset i byn för 32,000 Baht.

Båda köpen var just för matrealen och tomten fick frugan ta, nu är hon erbjuden 75,000 Baht för den.

post-3132-0-60490900-1322822131_thumb.jp

post-3132-0-60490900-1322822131_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • smilet

    7

  • Galten

    4

  • chiangmai

    3

  • thomas001

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag köpte ett gammalt trähus på cirka 70 kvm och tomt på 400 kvm för 2 år sen i grannbyn för 55,000 Baht och nu i Juni köpte jag det här huset i byn för 32,000 Baht.

Båda köpen var just för matrealen och tomten fick frugan ta, nu är hon erbjuden 75,000 Baht för den.

post-3132-0-60490900-1322822131_thumb.jp

Kapitalist :crazy: Har du börjat profitera på andras olycka? :ironi:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kapitalist Har du börjat profitera på andras olycka?

Han och il har väl delat upp marknaden sig emellan. Stefan kör hus och il kör gummiträd.

Obs skriver från Tapatalk, kommer därför inte åt smileys. Annars skulle ironiskskylten åka upp.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kapitalist :crazy: Har du börjat profitera på andras olycka? :ironi:

I husköp 1 nej, i husköp 2 nja, dom behövde snabba pengar och jag var kvickast att lämna över dom.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

I husköp 1 nej, i husköp 2 nja, dom behövde snabba pengar och jag var kvickast att lämna över dom.

Det gäller att överleva,äta eller ätas :crazy:+att du får en lyckligare fru 5555

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag köpte ett gammalt trähus på cirka 70 kvm och tomt på 400 kvm för 2 år sen i grannbyn för 55,000 Baht och nu i Juni köpte jag det här huset i byn för 32,000 Baht.

Båda köpen var just för matrealen och tomten fick frugan ta, nu är hon erbjuden 75,000 Baht för den.

post-3132-0-60490900-1322822131_thumb.jp

Hej

Att köpa mark är något som alltid verkar vara lönsamt i Thailand, men även äldre trähus för att komma över billigt men bra virke är något som också lönar sig om man själv behöver material eller säljer det vidare.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl inga stora summor det det handlar om.

Klipp till innan det blir tal om riktig bygge istället.

Vi gubbar klarar oss med lite men tjejerna vill gärna ha något att visa upp och det kostar.

Jag skulle inte ha tvekat.

Alla Thaitjejer är inte lika.

Min TGF börjar backa ang. köp av det "stora" huset på 100kvm.

Hon har en tomt på 400kvm som hon köpt för 10.000b och där vill hon att det ska byggas ett litet Thaihus på c:a 50-60kvm, men med riktig toa o varmvatten dusch av en kostnad av c:a 300.000b.

Jag vill att det ska vara verandor efter två sidor av huset, men hon säger det blir to big.

Jag ska inte bråka för mycket med henne, för hon vet inte ens vad en tvättmaskin är bra för.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla Thaitjejer är inte lika.

Min TGF börjar backa ang. köp av det "stora" huset på 100kvm.

Hon har en tomt på 400kvm som hon köpt för 10.000b och där vill hon att det ska byggas ett litet Thaihus på c:a 50-60kvm, men med riktig toa o varmvatten dusch av en kostnad av c:a 300.000b.

Jag vill att det ska vara verandor efter två sidor av huset, men hon säger det blir to big.

Jag ska inte bråka för mycket med henne, för hon vet inte ens vad en tvättmaskin är bra för.

Smilet

En fin tjej du fått :14:

Har exempel där gubben lånat och lånat för att få skrytbygge i isan. :mda:

Tjejen min tittar på ritningar av jättebyggen men det är nog influenser pga alla skrytbyggen andra i gemenskapen gör.

Det går ju och vistas utomhus i Thailand?

Lagom är bäst.

Verandor skall du ha.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

En fin tjej du fått :14:

Har exempel där gubben lånat och lånat för att få skrytbygge i isan. :mda:

Tjejen min tittar på ritningar av jättebyggen men det är nog influenser pga alla skrytbyggen andra i gemenskapen gör.

Det går ju och vistas utomhus i Thailand?

Lagom är bäst.

Verandor skall du ha.

Ja, hon ska inte få allt som hon vill :)

2-3 verandor me bord o stolar för c:a 2.000b / uppsättning, fast hon tycker det blir för dyrt med flera bord o stolar. Även sauna ska byggas så småningom.

Va ute o åt mat inkl. några öl, me några vänner igår, notan jag betala gick på 1,500b, idag säger hon att detta får bara upprepas max en gång i månaden. Men det är okey för henne o dricka ölen hemma istället.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, hon ska inte få allt som hon vill :)

2-3 verandor me bord o stolar för c:a 2.000b / uppsättning, fast hon tycker det blir för dyrt med flera bord o stolar. Även sauna ska byggas så småningom.

Va ute o åt mat inkl. några öl, me några vänner igår, notan jag betala gick på 1,500b, idag säger hon att detta får bara upprepas max en gång i månaden. Men det är okey för henne o dricka ölen hemma istället.

Smilet

Heh. första dygnet förra resan gick på dryga 20 000 bath.

Direkt från flygplatsen skulle släkten i en liten buss köra till Cha am där ett hus stort nog för hysa alla hyrdes.

Mat på stranden mm.

Jag slog dock näven i bordet nästa dag och vi bodde i en skjul med plåttak i bangkoks förort tills budgeten var ikapp.

Gick lika bra det.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Va o titta på detta faranghus igår som en Thai ägde 90kvm pris 4.000.000b han sa att han har bara använt kvalite' material. T.ex. fönstren import från Tyskland av uPVC 30.000b/st.

Soffgrupp från Taiwan 270.000b.

Han jobbar i Bangkok i fastighetsbranchen äger även condos i Bangkok, Pattaya o Patong

Min flickvän tyckte det var mycket dyrt o jag höll me, för det var ingen kvalite' på själva bygget.

Smilet

post-6877-0-29056200-1322869776_thumb.jp

post-6877-0-29056200-1322869776_thumb.jp

Ändrades av smilet
Link to comment
Dela på andra sajter

Va o titta på detta faranghus igår som en Thai ägde 90kvm prixs 4.000.000b han sa att han har bara använt kvalite' material. T.ex. fönstren import från Tyskland av uPVC 30.000b/st.

Soffgrupp från Taiwan 270.000b.

Han jobbar i Bangkok i fastighetsbranchen äger även condos i Bangkok, zPattaya o Patong

Min flickvän tyckte det var mycket dyrt o jag höll me, för det var ingen klalite' på själva bygget.

Smilet

Måste hålla med din flickvän, känns dyrt, men visst, har man så mycket deg att man tycker det är värt att slänga ut det på ett hus i Sakhon Nowhere så gör det ju alltid några jobbare och möbelsnickare en tjänst emedan de får avkastning på sitt yrke!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vill "alla" sälja till mig.

Denna lilla fastighet på 15kvm + taon till vänster.

Tomten är på c:a 1000kvm inkl fiskdamm c:a 400kvm

Pris 100.000b tycker jag mycket.

Smilet

post-6877-0-29071600-1322909746_thumb.jp

post-6877-0-29071600-1322909746_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle kännas fint att om ett inägg hamnar fel att man kunde flytta på den till rätt tråd?

eller bara bort?

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...