Jump to content
IGNORERAD

De gula i Thailand på offensiven


Isaan Butterfly

Recommended Posts

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Isaan Butterfly

    23

  • Tallviking

    13

  • janne_h

    9

  • MaiChai

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Vilken tur att ni röda har sin egna lilla offensiv här på MPR då, det var fan vad ni var på hugget nu :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu skall väl Abhisit med sina lakejers hjälp skjuta ihjäl flera hundra studenter,ockupera statliga flygfält mm. igen.

Ingen är förvånad...

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

http://www.nationmultimedia.com/politics/Govt-refuses-comment-on-Thaksin-amnesty-30170004.html

Yingluck late Tuesday denied knowledge of what happened at the Cabinet meeting, asking reporters to ask Chalerm directly. Chalerm refused to comment. Government spokesperson Titima Chaisaeng also said she had no idea what went on during the secretive meeting that followed the normal weekly Cabinet meeting.

Demokrati kan vara svårt ibland. Varför berätta för medborgarna vad som hände vid ett hemlig möte med kabinettet? Det är ju bara regeringsrepresentanter som håller möte..Folket kanske är för dumma för att förstå komplexa samband?? :crazy:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

En länk till

http://www.nationmul...m-30171104.html

Har inte läst den själv.

Leif

I lataste laget Leif!

Tycker det är trist och rätt värdelöst att bara posta en länk utan vidare kommentarer, oavsett innehåll.

Att bara lägga in en länk utan att ens förklara vad den handlar om är slött.

Har ni inga egna kommentarer till det ni länkar till? Kan ni inte ge en kort sammanfattning av vad ni länkar till, eller åtminstone ett kort utdrag ur innehållet?

Jag klickar inte vidare på okända länkar, bara för att de råkar dyka upp på MPR, lite mer info tack!

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

I lataste laget Leif!

Tycker det är trist och rätt värdelöst att bara posta en länk utan vidare kommentarer, oavsett innehåll.

Har ni inga egna kommentarer till det ni länkar till? Kan ni inte ge en kort sammanfattning av vad ni länkar till, eller åtminstone ett kort utdrag ur innehållet?

Jag klickar inte vidare på okända länkar, bara för att de råkar dyka upp på MPR, lite mer info tack!

MVH Tommy

Visst har du till viss del rätt, men i denna tråd och som trådskaparen själv började med endast en länk utan kommentar.

TS lade ribban och jag hakar då på,

Som man sår för man skörda.

En länk blev det från mig, TS har två länkar och av sex inlägg innehåller är fyra länkar.

Vi får nog se det som en länksamling.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst har du till viss del rätt, men i denna tråd och som trådskaparen själv började med endast en länk utan kommentar.

TS lade ribban och jag hakar då på,

Som man sår för man skörda.

En länk blev det från mig, TS har två länkar och av sex inlägg innehåller är fyra länkar.

Vi får nog se det som en länksamling.

Leif

Antog att du var lite ironisk i ditt inlägg. (speciellt efter att jag följt din länk).

Mitt inlägg är inte riktat enbart mot Leifen, utan mot alla som bara slänger in en länk utan att orka kommentera den.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tur att ni röda har sin egna lilla offensiv här på MPR då, det var fan vad ni var på hugget nu :rotfl:

Tack :crazy:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu skall väl Abhisit med sina lakejers hjälp skjuta ihjäl flera hundra studenter,ockupera statliga flygfält mm. igen.

Ingen är förvånad...

Har Abhisit skjutit ihjäl studenter förut???

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Japp, efter att han hade ätit upp alla små isaanbarn. :)

Nu har du missförstått. Det var krokodilerna som åt upp isaanbarnen.

Rätt ska va rätt. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att vi här på MPR bor ha en tråd som bevakar när de gula startar aktiviteter eller uttalar sig i pressen mot demokratisering i Thailand.

Formodar att denna tråd kommer att få många nyheter den närmaste tiden.

Forsta inlägget får bli detta från dagens Bangkok Post

Bangkok Post : Govt told: Shut lese majeste websites

Hittade just en artikel i New Mandela som passar in här

Mallika Boonmetrakul: an appalling Thai Politician

En länk till

http://www.nationmul...m-30171104.html

Har inte läst den själv.

Leif

http://www.nationmul...y-30170004.html

Yingluck late Tuesday denied knowledge of what happened at the Cabinet meeting, asking reporters to ask Chalerm directly. Chalerm refused to comment. Government spokesperson Titima Chaisaeng also said she had no idea what went on during the secretive meeting that followed the normal weekly Cabinet meeting.

Demokrati kan vara svårt ibland. Varför berätta för medborgarna vad som hände vid ett hemlig möte med kabinettet? Det är ju bara regeringsrepresentanter som håller möte..Folket kanske är för dumma för att förstå komplexa samband?? :crazy:

Har ni gått med i länkarna ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Har ni gått med i länkarna ?

Njaaa.. jag har inte behov av länkarna. Det har angivits att man skall hänvisa till källor när det är möjligt. Det har också anförts att vi inte skall kopiera in hela artiklar...då blir det som det du visade.

Tycker du det är svårt? Skall vi lägga in hela artiklar?

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Isaan Butterfly

Lite svårt att tolka vad du menar med länken, men så kom jag på det.

Du har nog lite svårt att acceptera varför andra än de röda ska kunna få demonstrera.

Du är på rätt spår

USAs ambassador Kristie Kenney uttalade for några dagar sedan att hon är bekymmrad over de hoga straffen for Yttrandefrihetsbrott i Thailand.

En grupp på de Gulas hogerklant , Siam Samakkhi, drog då, med all rätt, igång demonstrationer mot henne

`` Kristie Kenney Shut Up``

Ganska offensivt av de gula tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är på rätt spår

USAs ambassador Kristie Kenney uttalade for några dagar sedan att hon är bekymmrad over de hoga straffen for Yttrandefrihetsbrott i Thailand.

En grupp på de Gulas hogerklant , Siam Samakkhi, drog då, med all rätt, igång demonstrationer mot henne

`` Kristie Kenney Shut Up``

Ganska offensivt av de gula tycker jag.

"Offensivt" hade det kanske varit om dom ockuperade den amerikanska ambassaden och brände ner den

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

"Offensivt" hade det kanske varit om dom ockuperade den amerikanska ambassaden och brände ner den

Tror att du får sätta det hela i lite rätt perspektiv.

Om man är röd.. då är allt förlåtlligt. T.o.m ursäktligt och förklarligt. Och naturligtvis inom ramen för yttrandefrihet och demokrati.

Även om du har ihjäl folk eller bränner ned halva stan.

Om du däremot är gul.. då är t.o.m en höjning av fel ögonbryn, i fel sammanhang, offensivt och förkastligt. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

"Offensivt" hade det kanske varit om dom ockuperade den amerikanska ambassaden och brände ner den

Kan mycket väl tänka mig att dessa gula extremister gor något av detta om USA yttrar sig negativt igen

om de hoga straffen i Thailand for yttrandefrihetsbrott.

Dessa gula tycker naturligtvis att dessa hoga straff gynnar dem.

Så vitt jag vet har aldrig någon gul blivit hårt straffad for yttrandefrihetsbrott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan mycket väl tänka mig att dessa gula extremister gor något av detta om USA yttrar sig negativt igen

om de hoga straffen i Thailand for yttrandefrihetsbrott.

Dessa gula tycker naturligtvis att dessa hoga straff gynnar dem.

Så vitt jag vet har aldrig någon gul blivit hårt straffad for yttrandefrihetsbrott.

Ändå är det de rödas regering som den senaste tiden drivit LM-lagarna hårdast med nya domar, warrooms etc etc etc

Kanske skall bli en orange "röd-gul" attack mot USA då ? :ironi:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Ja, det verkar som även den roda regeringen jobbar på att skapa uppmärksamhet på mojligheterna med dessa lagar.

Samtidigt slipper dom bli bortkuppade av Generalerna.

Dvs ``två flugor i en smäll``

Tom EU har visst uttalat sin tveksamhet mot dessa långa straff, men de gula extremisterna i Bangkok har tydligen inte hittat deras ambassad. Ha,ha!

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det verkar som även den roda regeringen jobbar på att skapa uppmärksamhet på mojligheterna med dessa lagar.

Tom EU har visst uttalat sin tveksamhet mot dessa långa straff, men de gula i Bangkok har tydligen inte hittat deras ambassad. Ha,ha!

Känns mer som om det Thailändska folket (oavsett färg) har en annan åsikt i detta ärende än övriga världen

Handlar inte om olika åsikter beroende på färg inom Thailand.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...