Jump to content
IGNORERAD

Polare, arbetstillstånd? En ny affärside


username

Recommended Posts

Jag jobbar redan i Thailand, vi har ett litet företag. Min polare och jag tänke försöka testsälja lite nya produkter härnere i Thailand. Vårt företag har i nuläget ingen möjlighet att fixa arbetstillstånd åt honom, men om han jobbar som utsänd av sitt företag hemma i Sverige och alltså inte officielt jobbar i vårt Thailndska företag, skulle det då fungera att han jobbade här på plats utan arbetstillstånd?

Eller finns det någon annan modell? Han är gift med en thaitjej

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • username

    7

  • ragson

    5

  • Wangthong

    3

  • chiangmai

    3

Mest aktiva i denna tråd

Arbetstillstånd behövs för att få arbeta. Vem han jobbar åt är mindre intressant, har han inte arbetstillstånd så inget arbete. Sedan finns det en del som sitter bakom datorn och ingen får reda på om de arbetar, skriver brev, roman, terapi eller surfar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anställ hustrun.

Din kompis kan finnas i bakgrunden

Så har jag jobbat nu i 3 år ,,ingen som bryr sig.

Ändrades av chiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt hur det fungerar men ett svenskt företag kan sätta upp ett representantskapskontor i Thailand men jag tror inte att det ger ett arbetstillstånd, kolla med BOI i Stockholm de bör känna till hur det funkar.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter