Jump to content
IGNORERAD

Hur många jobbar i Norge?


andrejsdenruskige

Hur många jobbar i Norge?  

38 röster

  1. 1. Var jobbar du?

    • Jobbar i Norge
      19
    • Jobbar inte i Norge
      5
    • Vem fan vill jobba i Norge
      9
    • Jag ids inte ens jobba i Sverige
      5
  2. 2. Med vad jobbar du?

    • Sjukvård
      0
    • Olja & Gas
      8
    • Lager/ transport
      8
    • Sjörövare (båtar och sådant)
      3
    • Hämtar bara lön
      19


Recommended Posts

Mja, det är ganska lätt tex finns det betydligt fler norrmän i Norge än här.

Blå och Gule Arne

nu jobbar jag iof mest med svenska, sammtidigt är ju baggarna helsköna!!!!

kom på ytterligare en fördel - det är lättare att göra sig förstådd på svenska i Norge än vad det är i Stockholm :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    8

  • andrejsdenruskige

    7

  • Kung Otto

    5

  • Sam sip sam

    5

Mest aktiva i denna tråd

Mja, visserligen kan man om man så vill skatta bakom ryggen på dem men lyteskomik är inte klädsamt.

Arne Ribbing

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar i norge i kristiansand för närvarande ny vägtunnel jobbar ökenordningen 12-9
<br />Det vore bra om ni kunde bli klara ngn gång men klart är man ledig mer än man jobbar händer ju inte så mkt he he<br /><br />Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

<br />Det vore bra om ni kunde bli klara ngn gång men klart är man ledig mer än man jobbar händer ju inte så mkt he he<br /><br />Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Nu håller du på med din konstiga telefån igen. :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Norrmannen har fattat att han tjänar lika bra även om han ta det litt rolig :)

Jag arbetar i norge ibland där kan man säga att det är bra.Arbetar runt om i europa samma lön vart jag arbetar men traktamentet tycker jag är jävligt bra i norge.Riktigt lungt arbetstempo håller norska guttarna.Håller man lika lågt arbetstempo som dem så somnar jag

Link to comment
Dela på andra sajter

@Bob - Var det svårt att hitta en anställning inom IT-branchen i Norge? Sökte du dig dit direkt eller gick du via svenskt företag? Specifik eller allmän kompetens?

Någon annan som har koll på IT-branchen i grannlandet? Finns det använding för en "Business Consultant" (som det så vackert heter nu för tiden) med mångårig erfarenhet från tillverkande industri, produktutveckling m.m.?

Link to comment
Dela på andra sajter

<br />Det vore bra om ni kunde bli klara ngn gång men klart är man ledig mer än man jobbar händer ju inte så mkt he he<br /><br />Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

är nog färdig-sprängt vid jan-feb nån gång c.a 500 m tunnel osprängd men sen är det ju inrednings arbeten kvar tilll under antreprenörerna
Link to comment
Dela på andra sajter

<br />Det vore bra om ni kunde bli klara ngn gång men klart är man ledig mer än man jobbar händer ju inte så mkt he he<br /><br />Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

du får komma hit över vintern så får vi åka nybakad tunnel nästa sommar sen.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

du får komma hit över vintern så får vi åka nybakad tunnel nästa sommar sen.

jobbar du själv på ncc i krs betong a.v.d ???
Link to comment
Dela på andra sajter

nej jag kör lastbil finland-norge-sverige-finland på sommarn.

ofta i stavangertrakterna.

nu 6mån i Pattaya.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

@Bob - Var det svårt att hitta en anställning inom IT-branchen i Norge? Sökte du dig dit direkt eller gick du via svenskt företag? Specifik eller allmän kompetens?

Någon annan som har koll på IT-branchen i grannlandet? Finns det använding för en "Business Consultant" (som det så vackert heter nu för tiden) med mångårig erfarenhet från tillverkande industri, produktutveckling m.m.?

Jag skickade min CV till ett føretag som jag hade varit på kurs hos ett par år tidigare, hade ingen aning om att de æven hade konsulter, frågade om det fanns något intresse før mina kunskaper, lite på vinst och førlust, 3 timar senare hade jag en tid før intervju med dem. Har nu jobbat på føretaget i snart ett år.

Nær jag gick på internvjun så fick jag samma kænsla som man hade i Sverige runt 1997-2000, man kænde att man var eftertraktad på IT marknaden...

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har koll på vart man kan vända sig om man är intresserad att jobba inom IT-Support/Administration i Norge? Har c.a 13 års erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Någon som har koll på vart man kan vända sig om man är intresserad att jobba inom IT-Support/Administration i Norge? Har c.a 13 års erfarenhet.

Vet att Apple har något stort på G. Ska tydligen vara riktigt ok jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

@Bob - Var det svårt att hitta en anställning inom IT-branchen i Norge? Sökte du dig dit direkt eller gick du via svenskt företag? Specifik eller allmän kompetens?

Någon annan som har koll på IT-branchen i grannlandet? Finns det använding för en "Business Consultant" (som det så vackert heter nu för tiden) med mångårig erfarenhet från tillverkande industri, produktutveckling m.m.?

Finns ganska mycket nu. Svårt att få tag på dugligt folk helt enkelt.Visserligen har fussionen mellan de två stora bolagen EDB och ErgoGroup gjort att det finns en del konsulter till övers.

Men mitt allmänna intryck är att det för tillfället är ganska bra tryck på marknaden. Har man något värdefullt att tillföra får man ett jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det värdefulla man kan medföra till norge är att man inte är rolig på jobbet.Pular på arbetstid tex

Link to comment
Dela på andra sajter

Den uteblivna affären som P-G ville genomföra med Norge (statoil) hade berikat även Sverige.

Om inte minnet sviker så skulle norska staten få 40% av volvo och svenska staten en stor andel i statoil(kommer ej ihåg hur mycket).

Man hade då räknat på ett oljepris som låg kring de 15-20 dollar per fat för en lång tid framöver.

Men di småaktiga svenskar ville inte dela med sig av volvo och såg ej det framtida energibehovet.

Måste vara en av de sämsta affärer i världen som vi gick miste om.

Mvh/korven

Hehe ja då hade inte Volvo varit Kinesiskt...

Men visst f-n va Norge ett u-land innan oljan, jag är uppfödd i gränstrakterna (nåja) och när vi åkte in i Norge för att handla (40 år sedan ca.) billigt margarin å öl så stod det en rostig Opel på varenda fallfärdiga bonngård.

Nu står det en Merca på varje topprenoverade gård...

Jaa å sen kan vi ju börja snacka matkultur hur den var i Norge innan förra Svenska krisen på 90-talet. Carbonarer å fiskekaker...

Norskarna övertog ju många av våra Yuppikockar efter det att fastighetsbubblan sprack i gamla Svea.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som kuskar till NORGE kolla upp smörpriset något svammel om dyrt smör nu :thumbsup:

Hörde ngt om 500 kr kg ja ja man får väl ta med några kg i morgon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...