Jump to content
IGNORERAD

Hur många jobbar i Norge?


andrejsdenruskige

Hur många jobbar i Norge?  

38 röster

  1. 1. Var jobbar du?

    • Jobbar i Norge
      19
    • Jobbar inte i Norge
      5
    • Vem fan vill jobba i Norge
      9
    • Jag ids inte ens jobba i Sverige
      5
  2. 2. Med vad jobbar du?

    • Sjukvård
      0
    • Olja & Gas
      8
    • Lager/ transport
      8
    • Sjörövare (båtar och sådant)
      3
    • Hämtar bara lön
      19


Recommended Posts

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    8

  • andrejsdenruskige

    7

  • Kung Otto

    5

  • Sam sip sam

    5

Mest aktiva i denna tråd

Hur många jobbar i Norge?

Jag gissar på 2,056,852st resten är pensionärer,multimiljonärer,sjuka,studerande eller socialfall

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hur många jobbar i Norge?

Jag gissar på 2,056,852st resten är pensionärer,multimiljonärer,sjuka,studerande eller socialfall

Hehe, du har en poäng.

Fast jag tänkte förståss på hur många av MPR's medlemmar som jobbade där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar i Norge idag o åker förhoppningsvis imorgon.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte många :crazy: norrmännen är ett bekvämt folk!!!

Så rätt,Norbaggarna jiter inte jobba,slöare får man leta efter.Dom har ju NAV som betalar.De som jobbar i Norge är vi utlänningar.Men som en av de rikaste länderna i världen så varför jobba?Utan oljan hade Norge varit ett u-land.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många jobbar i mitt företag?

Ungefär hälften..

Samma i Norge skulle jag tro...

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, det går ju åt minst 4 norrmänn för att skuva i en glödlampa.

Arne Flexenäse

Inte numera, dom anställer Svenskar...

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så rätt,Norbaggarna jiter inte jobba,slöare får man leta efter.Dom har ju NAV som betalar.De som jobbar i Norge är vi utlänningar.Men som en av de rikaste länderna i världen så varför jobba?Utan oljan hade Norge varit ett u-land.

Vad grundar du det på ?

Det var bevisligen inget u-land innan oljan hittades,

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad grundar du det på ?

Det var bevisligen inget u-land innan oljan hittades,

Va? har du varit i Norge?Nu Innan oljan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hur är det?

Tycker att det blir fler och fler som drar sig till torskfiskarland.

Vet ikke de?????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Norge var ett dritt-land till de fann olja.Dålig ekonomi,folk som inte jiter jobba,noll arbetsmoral mm.Men gick inte med i EU.Om Norge gjort det så hade varit möckel här,

Ja utan oljan så är Norge ett u-land

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar i Norge,jag tjänar bra mycket mer där än i Sverige,Sen är det ett bra ställe jag är på nu och inte helt långt hem,ca 25mil.Jobbar för det mesta Mån-Torsdag,Ibland blir det helger men det märks ganska fint när lönen kommer så dom jobbar jag gärna.Har det ganska fritt med och kunna ta långledigt över vintern oxå så jag är nöjd :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag jobbar i Norge!! Jobbar 2 veckor och är 4 veckor ledig kan inte ha det så mycket bättre plus att man tjänar bättre än i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Va? har du varit i Norge?Nu Innan oljan

Har arbetat och bott där både före och innan oljan men det hör inte hit du snackar bara goja

Berätta hur Norge var /skulle vara ett u-land utan oljan, istället för att bara vräka ut nåt utan att

ha nåt att backa upp det med.fjant

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar i Norge,jag tjänar bra mycket mer där än i Sverige,Sen är det ett bra ställe jag är på nu och inte helt långt hem,ca 25mil.Jobbar för det mesta Mån-Torsdag,Ibland blir det helger men det märks ganska fint när lönen kommer så dom jobbar jag gärna.Har det ganska fritt med och kunna ta långledigt över vintern oxå så jag är nöjd :)

Ja jag jobbar i Norge!! Jobbar 2 veckor och är 4 veckor ledig kan inte ha det så mycket bättre plus att man tjänar bättre än i Sverige

Låter inte dumt. Vad jobbar ni med?

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter inte dumt. Vad jobbar ni med?

Jag jobbar som industrirörläggare och svetsar även nått rör ibland,inget drömyrke direkt men hamnar man på rätt plats så funkar det jäkligt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar i Norge som industrielektriker sen -06, senaste 2 åren bara ute på plattformar på nordsjön,bättre kan man inte ha det om man måste jobba.Just nu väntar jag bara på flyget till Thailand.Mvh bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag arbetar i norge ibland där kan man säga att det är bra.Arbetar runt om i europa samma lön vart jag arbetar men traktamentet tycker jag är jävligt bra i norge.Riktigt lungt arbetstempo håller norska guttarna.Håller man lika lågt arbetstempo som dem så somnar jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag arbetar i norge ibland där kan man säga att det är bra.Arbetar runt om i europa samma lön vart jag arbetar men traktamentet tycker jag är jävligt bra i norge.Riktigt lungt arbetstempo håller norska guttarna.Håller man lika lågt arbetstempo som dem så somnar jag

Det är därför vi svenskar står högt i kurs hos norska arbetsgivare.vi får saker gjort snabbt och fina jobb.Mvh bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Har arbetat och bott där både före och innan oljan men det hör inte hit du snackar bara goja

Berätta hur Norge var /skulle vara ett u-land utan oljan, istället för att bara vräka ut nåt utan att

ha nåt att backa upp det med.fjant

Well, Norge har inte mycket mer än fisk, om du bortser från olja. Kan vara så han tänkte. U-land, knappast men problem idag, ja.

Ja jag jobbar i Norge!! Jobbar 2 veckor och är 4 veckor ledig kan inte ha det så mycket bättre plus att man tjänar bättre än i Sverige

Själv upplever jag det motsatta :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...