Jump to content
IGNORERAD

Beg. bil tips?


Moipenyang

Recommended Posts

Landar i udon 11december och behöver en bil. Nån som har tips var man kan leta,bilmarknad el. tom nån privat som vill sälja.? Priset får ligga runt 70000kr..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är du ute efter, P-bil eller Picup?

Finns ett stort antal beg.bilhandlare i Udon och tillgången på bilar är enorm, det som förvånar fortfarande efter alla år är oviljan att pruta från säljarhåll!

Skulle dock rekommendera Toyota Sure som ger garanti på beg.bilar, annars är garantin oftast inte mycket värd.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag kommer också till Udon nu i december. Planerat hyra en bil en månad, men det blir ganska dyrt tycker jag. Cirka 1700 THB per dygn verkar priset ligga på enligt hustrun som bor i stan och har kollat runt lite. Hos Toyoto som du nämner - vad måste man ge för en "hygglig" bil. En som åtminstone håller uppåt 5 år? Pick-up eller vanlig beror för min del mest på priset. Men frun föredrar pick-up har jag förstått... Mvh/cpo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag kommer också till Udon nu i december. Planerat hyra en bil en månad, men det blir ganska dyrt tycker jag. Cirka 1700 THB per dygn verkar priset ligga på enligt hustrun som bor i stan och har kollat runt lite. Hos Toyoto som du nämner - vad måste man ge för en "hygglig" bil. En som åtminstone håller uppåt 5 år? Pick-up eller vanlig beror för min del mest på priset. Men frun föredrar pick-up har jag förstått... Mvh/cpo

Hej

Du kan förmodligen hitta en hygglig bil med rätt försäkring för runt 1000-1200/dag. Långtidshyra brukar bli billigare!

Finns ett antal uthyrare i Udon, brukar vara lättare att få rätt pris på plats än när det förbokas!

Att köpa beg!

En Toyota picup, Vigo 4 dörrars som är 4-5 år och gått runt 15 000 mil kostar runt 450 000-500 000 om dom är i vettigt skick, håller gör dom nog, verkar vara defragmentering som är enda hotet mot deras livslängd om man servar och underhåller något så när. Desssutom är det betydligt driftsäkrare med diesel och ekonomiskt sett betydligt lägre milkostnader. Bor man dess dessutom utanför stan så är en pickup att föredra med tanke på vägkvaliteten.

En likaledes, 4-5 år gamal Toyota Vios,bensindriven personbil kostar obetydligt mindre och även den bör naturligtvis behandlas väl, men, det är en oerhörd skillnad att framföra en så pass liten bil bland alla picuper och se allting nerifrån än att ha överblick från förarsätet i en Pickis!

Lycka till

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...