Jump to content
IGNORERAD

Böter


thaiola

Recommended Posts

jag horde att det är 8st swe som har åkt fast i Pattaya

dom arbetade med internett i TH men firman ligger i swe

en som jobbar på kontoret där och skickar ut bestälningarna i swe

dom fick betala 400.000Bth for att komma ut

en ny barägare fick inte ens besoka sin nyinkopta bar innan hans arbetstillstånd är klart

anledning=han kanske skulle jobba i baren

inte ens annställa folk..

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hoppas att jag aldrig får arbetstillstånd.

Fan, man skulle ju kunna få för sig att arbeta då. Förstöra semestern på ett sådant sätt :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Thailand har lite konstig inställning till utländsk arbetskraft... Det finns massor arbetare från Burma, Laos och Kambodja som jobbar i Thailand. Dessa tjänar inte så mycket investerar inte heller några större summor, skickar hem (d.v.s. ut ur Thailand) vad de kan av lönen och konkurrerar främst med lågutbildade thailändare.

Men om någon västerlänning vill investera och anställa thailändare i Thailand så blir det väldigt hårda kontroller. Detsamma gäller som i exemplet ovan folk som eg. jobbar på sin hemmamarknad men råkar befinna sig i Thailand. Jag kan nog utan att ha någon statistik i ryggen påstå att det är väldigt få västerlänningar som dränerar den thailändska ekonomin på kapital så jag kan som sagt inte förstå thailändska myndigheters inställning i denna fråga...

Link to comment
Dela på andra sajter

dom är rädda för att faranger ska ta över deras land. Folk som har mer kunnande och kapital. Klart dom vill ha pengarna men samtidigt gör dom det svårt, håll farangerna i hårda tyglar liksom.

Det där med att inte ens besöka sin bar...? Låter som nys. Eller också kände dom han innan och visste att han gjort nåt fuffens. Så där hårt ska det inte vara.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan tvivel är man bekymrad över tanken på att farang skulle kunna driva en del verksamheter bättre och mer lönsamt än vad thailändare kan. Speciellt de verksamheter som vänder sig till andra farang.

Sen är det ju upp till var och en om man vill kalla detta fenomen för beundransvärd självinsikt eller beklagansvärt mindervärdeskomplex...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Utan tvivel är man bekymrad över tanken på att farang skulle kunna driva en del verksamheter bättre och mer lönsamt än vad thailändare kan. Speciellt de verksamheter som vänder sig till andra farang.

Sen är det ju upp till var och en om man vill kalla detta fenomen för beundransvärd självinsikt eller beklagansvärt mindervärdeskomplex...

Herr Chang har talat.

Kinserna är dom dominerande farangerna i Thailand,

Verkar alltid vara dom som tjänar degen och bestämmer Thaksin style.

"vanliga" faranger anser jag ganska beskedliga i jämförelse.

På något sätt verkar Thailändare inte anse kineser som faranger, men det är där dom kommer förlora big-time.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju dessa Kineser thailändare sedan flera genarationer tillbaka och att Thailändarna kommer att förlora big time blir lite som att föra klockan tillbaka i tiden, det slaget är redan förlorat inom många områden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kineserna kommer erövra världen om de inte stoppas.

Skickat från en halvfet helgalkis.

Har du nån insideinfo om det? ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej Herr Fredagspoet, för jag är alldeies för fet..

Nu var ju frågan till falukorven, var inte det klart klart som plätten?

Huuu vad dåligt... hehehe

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du nån insideinfo om det? :wink:

Nä det har jag inte. Men det är ju tamefan kineser överallt. De bygger upp Afrika, de köper upp västerländska företag, de konkurrerar ut västerländska företag etc etc..

Huawei är väl snart lika stora som Ericsson ?

Därför tror jag det..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...