Jump to content
IGNORERAD

Laga värmare i AC:n


thaiola

Recommended Posts

värmaren i min AC fasnar på full värme ibland

någon som VET var det finns någon som kan fixa det

den behovs nu när kylan kommer 17,5gr i morse

annars får jag imma på in/ut-sidan

Nissan i Lampang kan ej

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Fyll på AC'n. Fast jag förstår inte riktigt din fråga heller.

In på verkstad så fixar dom det för billig peng. Annars kan du kolla om du har läkage i systemet innan du gör något

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyll på AC'n. Fast jag förstår inte riktigt din fråga heller.

In på verkstad så fixar dom det för billig peng. Annars kan du kolla om du har läkage i systemet innan du gör något

AC`n fugerar perfekt med kyla när det är varm ute

men när det blir svalt och den ger värme så fasnar den på full värme

så värmaren är bortkopplad nu

har varit inne på flera ställen men ingen vet /klarar av å fixa det

och nu när kallperioden kommer så vill jag ha värme i bilen

Link to comment
Dela på andra sajter

AC`n fugerar perfekt med kyla när det är varm ute

men när det blir svalt och den ger värme så fasnar den på full värme

så värmaren är bortkopplad nu

har varit inne på flera ställen men ingen vet /klarar av å fixa det

och nu när kallperioden kommer så vill jag ha värme i bilen

Felet du beskriver verkar vara enkelt då elementet har en ventil som troligen kärvar, kan du inte titta själv och be någon dra i reglaget. Det är kanske lättare när du kommer till verkstan om du säger att just den ska bytas?

Lycka till! :)

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Felet du beskriver verkar vara enkelt då elementet har en ventil som troligen kärvar, kan du inte titta själv och be någon dra i reglaget. Det är kanske lättare när du kommer till verkstan om du säger att just den ska bytas?

Lycka till! :)

Om jag inte har helt fel så är det nog en liten elmotor som sköter den funktionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte har helt fel så är det nog en liten elmotor som sköter den funktionen.

Så kan det vara, då får han be dem att kontrollera om det finns spänning fram till den lilla elmotorn. :)

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte har helt fel så är det nog en liten elmotor som sköter den funktionen.

Jag kom att tänka på att någon bil jag rotade med hade vacumstyrt till värme och ventilationen.

en hel del bilar har ingen "kran" som reglerar värmen på vätskan utan ett spjäll som öppnar och stänger luftflödet genom elementet som då alltså alltid har värmen på, detta pga att kranarna ofta började strula.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag kom att tänka på att någon bil jag rotade med hade vacumstyrt till värme och ventilationen.

en hel del bilar har ingen "kran" som reglerar värmen på vätskan utan ett spjäll som öppnar och stänger luftflödet genom elementet som då alltså alltid har värmen på, detta pga att kranarna ofta började strula.

Många jänkare och Volvo 164:a hade vacuumstyrning

Link to comment
Dela på andra sajter

Många jänkare och Volvo 164:a hade vacuumstyrning

Jag hade en 164:a -69 men den hade wire till allt vill jag minnas, ett törstigt as har haft ett antal jänk med 8:a och ca500-1000kg högre tjv men som ändå dragit mindre soppa!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag hade en 164:a -69 men den hade wire till allt vill jag minnas, ett törstigt as har haft ett antal jänk med 8:a och ca500-1000kg högre tjv men som ändå dragit mindre soppa!

Hade man AC så hade man vacuum. Vet inte hur det var på de andra modellerna. Ska tillägga att året för bilen var -73

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade man AC så hade man vacuum. Vet inte hur det var på de andra modellerna. Ska tillägga att året för bilen var -73

Ok, hade inte AC på min.

Link to comment
Dela på andra sajter

Felet du beskriver verkar vara enkelt då elementet har en ventil som troligen kärvar, kan du inte titta själv och be någon dra i reglaget. Det är kanske lättare när du kommer till verkstan om du säger att just den ska bytas?

Lycka till! :)

det finns inget reglaget , det är elektroniskt , man ställer in gradantalet man vill ha

tack for alla svar och forslag

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det bästa förslaget är att man går till verkstaden och kanske byter ut hela värmepaketet om det är det som måste till.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag har förslag på 2 gubbar med verkstad som kan fixa detta i Lampang, jag kanske kan skicka google earth pin till dif för att visa var dom är ?

/NIcholas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har förslag på 2 gubbar med verkstad som kan fixa detta i Lampang, jag kanske kan skicka google earth pin till dif för att visa var dom är ?

/NIcholas

det vore jag tacksam for , skall dit på fredag

nissa i Lampang använder en verkstad som ligger nära busstation och dom klarade inte av det

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...