Jump to content
IGNORERAD

Thailändska fäder...hur är dom??


Guest Gurkan21

Recommended Posts

Guest Gurkan21

Hej!

Tjejen har nu varit här snart 2 år sammanlagt,och hon har sedan hon kom hit för

första gången saknat sin lilla pojke på  7 år (som han är nu) varje dag... tidigare när tjejen och pojkens pappa

bodde ihop så lät han tjejen ta hand om grabben i princip för jämnan,men helt plötsligt så

blev det intressant att ta hand om grabben,när mamma hade träffat en falang.

Hur som helst,hon har lyckats ringa till pojken och till skolan där han går,så att hon

har kunnat prata med honom några ggr varje vecka.'

Men nu,helt plötsligt har id**** till pappa bytt nummer på alla telefoner som har gjort

det möjligt att nå pojken på,med den anledningen att hans nya dam inte accepterar

att pojken har kontakt med sin biologiska mamma.

Hur är det med er andra? har ni eller har ni haft samma problem med tjejens ex???

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner till ett exempel som är nästan exakt likadant förutom att det gäller en svensk pappa. Dåliga föräldrar finns nog överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner flera Thailändska fäder, och de är precis som oss Svenska fäder... OLIKA.

Mannen i grannfamiljen till vänster om oss (sett från gatan), jobbar hårt i byggbranschen, som förman, han kommer hem till sin fru och dotter ett par gånger i månaden.

De har andra barnet på gång, och han tycks älska sin fru och dotter väldigt! (Jag och frugan samt en vän till mig var på deras bröllop).

Han byggde upp sin svärmors hus (grannhuset), när det brann ner för ett och ett halvt år sedan...

Grannen till höger om oss, är en mycket trevlig kvinna med en son i min "extradotters" ålder, hon är "Miia Noi" till en hyggligt välbeställd man, som säljer Honda-bilar (enligt min kära fru, så är kvinnan en "bra" Mia Noi, som tar hand om sin man och sitt barn.)

Mannen kommer och hälsar på sin lilla fru och son, 2 gånger om dagen, veckodagar, samt att de åker iväg på kortare semestrar  ibland.

Nästa granne åt höger är en kul prick, han har fru och dotter, samt (enligt envisa ryktenn) en "Mia Noi", men det är som skrivet, rykten.

Däremot är det helt sant att han kör "svartlotteri" med hyfsat bra odds, på de nummer som kommer upp i det officiella stats-lotteriet.

Tvärs över gatan har min barberare sin familj, och han tycks trivas mycket bra med sitt familjeliv :wai:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Den Thailändske far som jag känner bäst är min "extradotters" Papa, min frus ex-make.

Han och frugan har ett väldigt "Svenskliknande" förhållningssätt till sin separation.

Vi har hand om dottern under veckorna, men de flesta helger är hon hos sin papa.

Jag såg honom senast för sju timmar sedan när han var här och hämtade sin dotter, han kommer och lämnar henne på måndag morgon igen, som vanligt.

Han är omgift, och har en dotter till, med sin nya fru, och älskar sina båda döttrar precis som vilken normalt funtad man som helst.

Vi kommer bra överens, han och jag, och han är väldigt förtjust i min son, och låter Jimmy "köra" hans bilar (sittandes i hans knä), när han är här och hälsar på.

Varför separerade de?... Mia Noi... (inte hans nya fru, utan en annan dam).

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Min pappa och mamma var goda vänner även efter separationen.

Min mamma och hennes man kunde träffa pappa och hans nya fru utan problem.

Pappa var en mycket snäll man.

Han drack lite för mycket - men konstigt nog så lyckades han ge kärlek till alla barn lika mycket. Alla känner sig älskade av pappa.

Pappa brukade ge pengar till mig när jag kom hem och hälsade på under loven.

Jag behövde inga pengar från honom eftersom jag kunde tjäna egna pengar och hade studielån.

Men jag tog emot pengar från honom ändå - och gav dem till farmor.  :he:

Även om han var en stor tjejtjusare så var han den bästa pappan.

Om jag kan födas om så vill jag bli hans dotter igen.

Kramar

Magrood

Ps. Min brors nya fru är mycket svartsjuk så min brors ex kunde inte ringa honom så mycket. Sorgligt - det är min stackars brorson från tidigare förhållande som drabbas. Men jag försöker ge honom så mycket kärlek jag kan. Han minns inte ens hur sin mor ser ut.  :cry::cry::cry:

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag tror att thailändska fäder är ungefär som svenska, en del är bra och andra är dåliga.

Men att man skulle kunna säga att dom generellt är sämre är nog fel, visst en del överger sina familjer och skaffar en ny o.s.v.

Men separationer och bildande av nya familjer är ju inte helt ovanligt i Sverige heller.

Så i vår släkt har vi naturligtvis både och, riktiga mönsterfäder och några skitstövlar som dricker och spenderar pengar på mia noi eller spel, med följd att barnen blir lidande.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det i Sverige sett ut som i Thailand med övergivna unga damer med småbarn skulle vi nog reagera betydligt starkare än vad det reageras i Thailand.

Brist på respekt för kvinnan och oönskad graviditet är två jätteproblem som det inte går att blunda för, så att generellt säga att det ser ungefär lika dant ut här, Njääää, tror inte det.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Tjejen har nu varit här snart 2 år sammanlagt,och hon har sedan hon kom hit för

första gången saknat sin lilla pojke på  7 år (som han är nu) varje dag... tidigare när tjejen och pojkens pappa

bodde ihop så lät han tjejen ta hand om grabben i princip för jämnan,men helt plötsligt så

blev det intressant att ta hand om grabben,när mamma hade träffat en falang.

Hur som helst,hon har lyckats ringa till pojken och till skolan där han går,så att hon

har kunnat prata med honom några ggr varje vecka.'

Men nu,helt plötsligt har id**** till pappa bytt nummer på alla telefoner som har gjort

det möjligt att nå pojken på,med den anledningen att hans nya dam inte accepterFar

att pojken har kontakt med sin biologiska mamma.

Hur är det med er andra? har ni eller har ni haft samma problem med tjejens ex???

Hej Gurkan!

Detta låter trist! Har ni tänkt på ett ge pojken en egen mobil? Pappans nye fru kanske tycker att det är bättre så så att både hon och pojkens pappa behöver inte ha kontakt med din tjej. Ni kanske kan också fundera på att försöka få vårdnaden över sonen så att han kan bo med sin mamma och besöka pappa i Thailand när ni åker dit. Hur som helst tycker jag att ni ska kämpa för att behålla kontakt med pojken. Det är mycket viktigt. Jag hade också liknande problem att träffa min dotter när hon var ung. Jag fick göra mycket uppoffringar pga av alla svårigheter. Men idag är dottern vuxen och det känns att vi har haft bra kontakt så att all "kamp" känns värd.

Det bästa rådet jag kan ge dig och din tjej är att inte bli arg. Det gör saken bara värre och det går ut på alla i omgivningen. Jag är den första som kan intyga detta!

Kämpa på!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Största problemet är ju fattigdomen, det är ju det största problemet, med kvinnomisshandel, alkoholism, droger, arbetslöshet, skilsmässor, ensamma mammor och ensamma pappor med barn. Så är det ju tyvärr i alla i fattiga länder, inget signifikativt med just, Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??????:surprised: ....förmodligen samma som i världen...TROR JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Största problemet är ju fattigdomen, det är ju det största problemet, med kvinnomisshandel, alkoholism, droger, arbetslöshet, skilsmässor, ensamma mammor och ensamma pappor med barn. Så är det ju tyvärr i alla i fattiga länder, inget signifikativt med just, Thailand.

Du har så rätt, fattiga är ansvarslösa!

I Sverige där vi är rika, glada att ha ett jobb coh en kärnfamilj finns inga ensamma mödrar, ingen alkoholism och inga skillsmässor.

Nu ironiserar jag, tror nog alla förstod det, den stora skillnaden är respekt för alla individer, även kvinnor, majoriteten av dem som blivit fäder i den "rika" världen kämpar för sina barn, även om det var oplanerat.

Inte f-n drar "vi" iväg bara för att det är en icke fullvärdig skapelse som blivit på smällen, kvinnan är inte jämlik i den "fattiga" världen, det finns ingen anledning att bry sig där ingen ställer krav.

En grundförutsättning att slippa alla dessa ensamma mödrar är lagligt ansvar, annars sluta det aldrig. Där kommer utbildningsbristen in i bilden. Medan vi har ett socialt skyddsnät som paraply blundar överheten i "fattiga" länder, religionsbundet eller ej, sak samma.

Utbildning och respekt för andra är A och O.

Baa

( men det vore väl en katastrof om allt blev frid o fröjd, då försvinner kanske möjligheten att åka till Thailand och köpa "kärlek")

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det ligger en hel del i det du skrev om männen Baa, men jag tror inte att det är riktigt så illa, men ett stort problem är det.

Jag tror att det mest är lagligt ansvar och socialt skyddsnät som skiljer Sverige och Thailand åt, mer än skillnaden på männen  där och i Sverige.

Det är också ett problem att männen tvingas arbeta långt hemifrån årsvis (utomlands ofta 2 år i taget), och träffar en ny tjej där.

Men jag skulle inte säga att kvinnorna är förtryckta, utan tvärtom är kvinnan ofta familjens överhuvud, som har hand om ekonomin och fattar viktiga beslut.

Män anses ofta vara för slarviga och slösaktiga för att sköta ekonomin i familjen.

Släktens högst stående person kan mycket väl vara en mormor.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du har så rätt, fattiga är ansvarslösa!

I Sverige där vi är rika, glada att ha ett jobb coh en kärnfamilj finns inga ensamma mödrar, ingen alkoholism och inga skillsmässor.

Nu ironiserar jag, tror nog alla förstod det, den stora skillnaden är respekt för alla individer, även kvinnor, majoriteten av dem som blivit fäder i den "rika" världen kämpar för sina barn, även om det var oplanerat.

Inte f-n drar "vi" iväg bara för att det är en icke fullvärdig skapelse som blivit på smällen, kvinnan är inte jämlik i den "fattiga" världen, det finns ingen anledning att bry sig där ingen ställer krav.

En grundförutsättning att slippa alla dessa ensamma mödrar är lagligt ansvar, annars sluta det aldrig. Där kommer utbildningsbristen in i bilden. Medan vi har ett socialt skyddsnät som paraply blundar överheten i "fattiga" länder, religionsbundet eller ej, sak samma.

Utbildning och respekt för andra är A och O.

Baa

( men det vore väl en katastrof om allt blev frid o fröjd, då försvinner kanske möjligheten att åka till Thailand och köpa "kärlek")

Ok, jag ska försöka förklara EN gång till, så kanske det sjunker in. Även att du så fint och roligt, ironiserar över en sån trivial sak.

Att folk i fattiga länder har högre fall av, skilsmässor, alkoholism, drogproblem och våld, är inte alla medvetna om det? ??? ?

Och det har inte med nån jävla moral eller vad du vill få det till, Baa. Det handlar om fattigdom, uppgivenhet.. du vet, dom där elementära sakerna som driver folk till göra dumma handlingar. Trodde du var medveten om det, men det verkar tydligen inte så. 

Att vi har samma problem  i Sverige som i andra fattiga länder är jag väl medveten om. Men långt ifrån samma utsträckning som övriga fattiga länder, u-länder, eller vad ni vill kalla det för.

Baa, du tycker att vi har samma problem som det ovannämnda i Sverige som i Thailand?

Fan, man blir ju mörkrädd.

Link to comment
Dela på andra sajter

En stor orsak till att det finns tillgång till nya tjejer från Issan i barerna är ofta har unge hema som morsan sköter killen har stucket.

Ex.frugan fick två söner med sin thai-man när hon var 17 år efter 5 år funkade det inte pgr att drack spelade för mycket. Pappan familj tog hand om den ena sonen det gillade inte ex.frugan men kunde inte göra något åt det.

Tror också att fattigdom gör det blir mer alkoholism och trasiga familje förhållande.

Det finns så klart säkert både bra dåliga fäder i Thailand precis som i Sverige.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat från WuThai

"Baa, du tycker att vi har samma problem som det ovannämnda i Sverige som i Thailand?

Fan, man blir ju mörkrädd."

Närå, Du kan fortsätta gå ut på nätterna, det var ju det jag skrev att vi inte har, p.g. av våra sociala skyddsnät.

Faktum kvarstår, det finns alltför många kvinnor i Thailand som blivit övergivna av sina barns fäder. VARFÖR?

Jag vidhåller bestämt att det har med brist på respekt för sin partner att göra. Respekt lär man sig av sina föräldrar och i skolan, tyvär så ingår inte människorespekt utan mera överklassrepekt i utbildningen, annars skulle det inte se ut som det gör.

IL

Jag vet att det är kvinnor som ofta är familjeöverhuvud, har själv en sådan svärmor, den underbaraste och klokaste av kvinnor, hon har min absoluta respekt och uppskattning.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Hej Svarten...du skrev

Hej Gurkan!

Detta låter trist! Har ni tänkt på ett ge pojken en egen mobil? Pappans nye fru kanske tycker att det är bättre så så att både hon och pojkens pappa behöver inte ha kontakt med din tjej. Ni kanske kan också fundera på att försöka få vårdnaden över sonen så att han kan bo med sin mamma och besöka pappa i Thailand när ni åker dit. Hur som helst tycker jag att ni ska kämpa för att behålla kontakt med pojken. Det är mycket viktigt.

Vi har pratat ihop oss under helgen som varit,och vi har beslutat att att kämpa för att försöka få

vårdnaden om pojken.det där med att ge pojken en egen mobil,det har han redan,det är bara så

att satmaran till plastmamma vägrar tillåta pojken ha kontakt med sin mamma,pappan har sagt att inga

telefonsamtal tillåts men däremot så får vi besöka pojken så ofta vi vill :lol: mycket generöst måste

jag säga :party:

Att människor gör på sådant sätt :grrrrrr: gör att jag kommer att kämpa till sista blodsdroppen för att

få grabben hit.Jag har även pratat med pojken via web cam ett flertal ggr och det gör att jag gör allt för

att han ska bli lycklig och glad tillsammans med sin mamma,syster och hela sin nya familj i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Svarten...du skrev

Hej Gurkan!

Detta låter trist! Har ni tänkt på ett ge pojken en egen mobil? Pappans nye fru kanske tycker att det är bättre så så att både hon och pojkens pappa behöver inte ha kontakt med din tjej. Ni kanske kan också fundera på att försöka få vårdnaden över sonen så att han kan bo med sin mamma och besöka pappa i Thailand när ni åker dit. Hur som helst tycker jag att ni ska kämpa för att behålla kontakt med pojken. Det är mycket viktigt.

Vi har pratat ihop oss under helgen som varit,och vi har beslutat att att kämpa för att försöka få

vårdnaden om pojken.det där med att ge pojken en egen mobil,det har han redan,det är bara så

att satmaran till plastmamma vägrar tillåta pojken ha kontakt med sin mamma,pappan har sagt att inga

telefonsamtal tillåts men däremot så får vi besöka pojken så ofta vi vill :lol: mycket generöst måste

jag säga :party:

Att människor gör på sådant sätt :grrrrrr: gör att jag kommer att kämpa till sista blodsdroppen för att

få grabben hit.Jag har även pratat med pojken via web cam ett flertal ggr och det gör att jag gör allt för

att han ska bli lycklig och glad tillsammans med sin mamma,syster och hela sin nya familj i Sverige.

Hej Gurkan!

Lycka till med försöket att få vårdnaden över din tjejs son! Det är svårt för att mig att avgöra var det är bäst för honom att växa upp men det bör vara hos den föräldrar som låter honom umgås med båda föräldrar.

Finns det någon annan här som har varit med om att få vårdnaden från tjejens ex? Det kanske vore bra dela erfarenheterna med Gurkan!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter i samma pulka!

2 av sonerna bor hos ex-husband.

Jag hor av mig nar jag ar i Svedala med vettig tangentbord.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Gurkan.Detta problem är du definitivt inte ensam om,försök att få vårdnaden om pojken,99% av alla såna här problem går att lösa med pengar(tyvärr)fadern verkar ju inte tycka att barnet ska ha någon kontakt med modern så försök att erbjuda en summa stålar till honom,det är säkert inte hans nya fru främmande för,se till att han skriver på nödvändiga papper och se till att barnet kommer hem modern och äkta kärlek(tror jag)lycka till Mvh Måne PS Låter hemskt att prata pengar när det gäller liv men det funkar så ibland,vad gör man inte för sina barnDS Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du har så rätt, fattiga är ansvarslösa!

I Sverige där vi är rika, glada att ha ett jobb coh en kärnfamilj finns inga ensamma mödrar, ingen alkoholism och inga skillsmässor.

Nu ironiserar jag, tror nog alla förstod det, den stora skillnaden är respekt för alla individer, även kvinnor, majoriteten av dem som blivit fäder i den "rika" världen kämpar för sina barn, även om det var oplanerat.

Inte f-n drar "vi" iväg bara för att det är en icke fullvärdig skapelse som blivit på smällen, kvinnan är inte jämlik i den "fattiga" världen, det finns ingen anledning att bry sig där ingen ställer krav.

En grundförutsättning att slippa alla dessa ensamma mödrar är lagligt ansvar, annars sluta det aldrig. Där kommer utbildningsbristen in i bilden. Medan vi har ett socialt skyddsnät som paraply blundar överheten i "fattiga" länder, religionsbundet eller ej, sak samma.

Utbildning och respekt för andra är A och O.

Baa

( men det vore väl en katastrof om allt blev frid o fröjd, då försvinner kanske möjligheten att åka till Thailand och köpa "kärlek")

Hej wUThai och Baa!

Det är en intressant debatt mellan er om det finns ett samband mellan social missär och fattigdom. Jag skulle väl tror att sanningen är någonstans i mitten.

Det finns en hel forskning som stöder teorier om att det finns ett samband mellan socioekomisk nivå alla möjliga diversa sociala belastningar. Det gäller bara som exempel familjproblem, alkoholism, drogproblem, övervikt, arbetslöshet, kriminalitet, brottsoffer, osv.

Men sambandet är långt ifrån helförklarande. Det finns ju mycket gott om medelklass- och rika människor som inte känner sina pappor, som inte låter den andra föräldern att träffa sitt barn, är mycket dåliga föräldrar, är alkoholiserade,  är drogberoende, är kriminella, osv. Bland de största "losers" som existerar är bortskämda rika ungar.

Baa har en mycket bra poäng med utvecklade skyddsnät för de bättre bemedlade. Problemen finns men kan förebyggas, åtgärdas och botas i mycket större utsträckning än för de utan medel. I Sverige fanns förr i tiden massiva alkoholproblem, själviska skilda föräldrar, osv. Därför finns det idag i Sverige ett massivt kontrollsystem för att kunna lidra på dessa problem så mycket som möjligt. Rika människor kan dessutom köpa bra försäkringar, stjärnadvokater,osv. och slippa drabbas av katastrofer, åtal, osv.

Det finns alltså ett samband i och med "symtomerna" förekommer i en något högre utsträckning hos familjer med låg socioekonomisk ställning jämförda med motsvarande familjer med högre socialekonomisk ställning. Men eftersom problem i familjer med mera utvecklade skyddsnät förebyggas och osynliggörs ser sambandet mycket större än vad det verkligen är!

Hälsning

Svarten

Hälsning

Svarten      

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

PS Låter hemskt att prata pengar när det gäller liv men det funkar så ibland,vad gör man inte för sina barnDS Mvh Måne

Bra vitsord där Måne!

Ibland är det rätt att lösa problem med pengar!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt ex.frugan brukar aldrig fadern med ny flickvännen ta hand om barnen om man skiljer sig. Kan inte modern ta hand om ungarna så gör svärmor eller syster det. Man kan inte lita på ny kvinnan tar hand om ungarna.

Lite pengar kan ju säker hjälpa till att få vårdanden av barnet låt by hövding eller äldre släkting hjälpa till förhandla fram det.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Tjena Gurkan.Detta problem är du definitivt inte ensam om,försök att få vårdnaden om pojken,99% av alla såna här problem går att lösa med pengar(tyvärr)fadern verkar ju inte tycka att barnet ska ha någon kontakt med modern så försök att erbjuda en summa stålar till honom,det är säkert inte hans nya fru främmande för,se till att han skriver på nödvändiga papper och se till att barnet kommer hem modern och äkta kärlek(tror jag)lycka till Mvh Måne PS Låter hemskt att prata pengar när det gäller liv men det funkar så ibland,vad gör man inte för sina barnDS Mvh Måne

Vi har pratat lite lätt om att erbjuda pappan pengar (även om jag också tycker det låter sjukt  :neutral: )

hans nya dam vill tydligen gifta sig med honom och han saknar pengar till giftemålet,men vi får

väl se vad som händer.

Och ifall vi skulle få hand om grabben,så kan jag ju säga att pojken får ringa hem till sin pappa så ofta

han bara vill,det kan man ju förstå själv att ett litet barn behöver båda sina föräldrar :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt för er Gurkan, jag hoppas verkligen det löser sig på bästa sätt och om några slantar skulle ge er vårdnaden, "so be it". Lillpojken måste sättas i främsta rummet.

Mvh,

Anders  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...