Jump to content
IGNORERAD

Tandläkarfråga igen


soi covboy

Recommended Posts

kommer till jomtien slutet av december och jag måste fixa en ny tand så frågan är om det nån av er vet någon riktig bra tandläkare som kan sätta in ett implantat i Pattaya jomtien eller bkk tackar så länge

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört att det ska finnas bra tandvård på något el några av dom större sjukhusen i Bkk.

Kan tyvärr inte namnen på dom.

Har själv planer på att sätta in en brygga på 3 tänder.

Ska bli intr att se vad det blir för svar på din tråd.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Satte in en brygga över 5 tänder i Pattaya Mars 2010.Funkade mycket bra och har inte haft några besvär.

Pris 32 000 TBH

Samme tandläkare satte in 2 kronor på mig för ett par år sedan.Pris per styck 6000 TBH

Priset brukar vara samma antal som i Sverige fast i Batt i stöllet för kronor.

De kvinliga tandläkaren arbetade så att jag inte upplevde några smärtor. Min svenske vän fixade en brygga och var helt lyrisk hur varsamt tandläkaren arbetade ,

Obs jag har ingen provision på kunder jag anvisar.

Plats: Central Pattaya road, gå från Carefour mot Sukomvit road, halvvägs på vänster sida.

Kliniken heter : Dental i deas .Tel.038 716 444

dentalideas@hotmail.com

Mitt kvitto är skrivet på Thai.

Låter det interessant kan jag kanske kompletera senare

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Satte in en brygga över 5 tänder i Pattaya Mars 2010.Funkade mycket bra och har inte haft några besvär.

Pris 32 000 TBH

Samme tandläkare satte in 2 kronor på mig för ett par år sedan.Pris per styck 6000 TBH

Priset brukar vara samma antal som i Sverige fast i Batt i stöllet för kronor.

De kvinliga tandläkaren arbetade så att jag inte upplevde några smärtor. Min svenske vän fixade en brygga och var helt lyrisk hur varsamt tandläkaren arbetade ,

Obs jag har ingen provision på kunder jag anvisar.

Plats: Central Pattaya road, gå från Carefour mot Sukomvit road, halvvägs på vänster sida.

Kliniken heter : Dental i deas .Tel.038 716 444

dentalideas@hotmail.com

Mitt kvitto är skrivet på Thai.

Låter det interessant kan jag kanske kompletera senare

Born41

Där var jag oxå!

Mycket bra jobb och trevligt bemötande.

Mindre än halva priset mot Bkk Pattaya hospital.

Rekommenderas varmt.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Soi covboy!

Du skriver att du skall fixa en tand men observera att käkbenet kan vara för dåligt för att göra ett implantat( som det var i mitt fall) och då är det brygga som gäller.

Tandläkaren rönkar dig och sedan kan man avgöra om inplantat är möjligt. Dom sätter i titanskruvar och sedan måste man återkomma efter 3 till 6 månader då infästningen har läkt

och man kan sätta dit toppen.

Är det en kindtand så rekomenderar Thai-tandläkare gulgtand för bästa hållfasthet men i Sverige vill dom inte använda guld.

Jag betalade för en guldkrona 16 000 TBH på Bankok-Chantaburi hospital. Jag vistades nära chantaburi och därför anlitade jag denna gång inte Dental i eaes denna gång.

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är det någon som vet något om T L i Saraburi/ Ajutaya Gäller utdragning av Visdomstand/er och lagning bortagning av tandsten

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

När du står framför postkontorets huvudingång i Saraburi, på vänstersidan av gatan finns det en tandläkare som är väldigt bra. Det är lite svårt att se skylten men det är mittemot cykelaffären.

Han pratar också engelska och är noga med att berätta vad han gör och varför.

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomtien soi 5 längst in till vänster Ett gift par som har klinik där, bra på engelska, duktiga, bra pris, har gjort några stora lagningar där bla någon som tandläkare i sve sa "inte laka bala traga yt"

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...