Jump to content
IGNORERAD

Ta med medicin till Thailand


marcooleo

Recommended Posts

Hej jag undrar var man kan hitta en lista över mediciner vad gäller införsel av medicin för eget bruk till Thailand.

Vet att det ska finnas en lista med olika klassifieringar men hittar den inte.

Vore väldigt tacksam om någon har en länk till detta.

Mvh

Marc

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    6

  • pigge01

    5

  • Sam sip sam

    5

  • marcooleo

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har aldrig tagit med medicin till Thailand men brukar ha väskan full på väg hem då det mesta går att köpa där men du har säkert något som är av vikt för dig det borde ju enkelt gå att googla fram en sådan lista?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är mediciner för eget bruk, med specifikt intyg från utskrivande läkare är det inga problem... Intyg på Engelska alltså.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är receptbelagda mediciner, så kan du begära av utskrivande läkare, att hanskriber ett intyg på Engelska.

Se bara till att dom ligger i originalaskarna med ditt namn på.

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag undrar var man kan hitta en lista över mediciner vad gäller införsel av medicin för eget bruk till Thailand.

Vet att det ska finnas en lista med olika klassifieringar men hittar den inte.

Vore väldigt tacksam om någon har en länk till detta.

Mvh

Marc

Här har du en länk till Thai ambassaden där det finns en lista över otillåtna mediciner

http://www.thaiembas...ricted-medicine

Kom ihåg att flera av mediciner(tex sömntabletter) som du kan köpa i apotek i Sverige är narkotikaklassade i Thailand.

Är du tveksam kollar du vad den aktiva substansen heter (i Fass) och jämför med listan.

//Singha711

P.S. Äsch, såg inte att någon redan hade postad länken. :bag:

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka sömnmediciner kan man köpa i Sverige utan recept?

Om du refererar till mitt inlägg så menar jag naturligtvis receptbelagda sömnmediciner.

Ta tex. 'Stilnoct'. Den är även inom EU narkotikaklassat och du behöver normalt ett intyg som finns på apotek och intygas även där om du har ett elektroniskt recept liggande på datorn. Inom EU räcker det med detta intyg och du behöver bara visa upp det när någon tullare frågar.

Detta intyg är på engelska och anger exakt mängd per dygn som man behöver. Jag skulle tro att man även klarar sig i Thailand med detta intyg men man kan aldrig vara säker. Det är väl bäst att man hör med ambassaden först, lägger fram intyget när man söker visum och få en stämpel eller signatur från någon tjänsteman/kvinna på ambassaden eller konsulatet.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du refererar till mitt inlägg så menar jag naturligtvis receptbelagda sömnmediciner.

Ta tex. 'Stilnoct'. Den är även inom EU narkotikaklassat och du behöver normalt ett intyg som finns på apotek och intygas även där om du har ett elektroniskt recept liggande på datorn. Inom EU räcker det med detta intyg och du behöver bara visa upp det när någon tullare frågar.

Detta intyg är på engelska och anger exakt mängd per dygn som man behöver. Jag skulle tro att man även klarar sig i Thailand med detta intyg men man kan aldrig vara säker. Det är väl bäst att man hör med ambassaden först, lägger fram intyget när man söker visum och få en stämpel eller signatur från någon tjänsteman/kvinna på ambassaden eller konsulatet.

//Singha711

Du behöver inte ta med dig sömntabletter till Thai.

Bara till ner resan om du behöver det på flyget.

Det finnes att köpa

Det är bara en mindre merkostnad.

Är din medicin med på listan så kan den nog köpas i Thailand.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Oregistrerad

Hoppas det går att få tag på blodtrycksmedicin därnere då eftersom man ente vågar ta med nåra piller ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas det går att få tag på blodtrycksmedicin därnere då eftersom man ente vågar ta med nåra piller ???

Inga som helst problem, finns på alla Farmacy jag handlat på. :thumbsup:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om de har blivit hårdare med mediciner i Thailandstullen.

Gumman beställde lite för en vecka sedan men dessa returnerades av Thailansdtullen för första gången?

Innan dess har det gått bra med både bantningskurer och värk.

Ingen förlust för mig men tjejen tror mer på Thailändska mediciner.

Har också fått blodtrycksmediciner och dessa tar jag med mig utan oro likväl varannan resenär med sina mediciner.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Fixa ett intyg av en läkare på medicinen som du har

Det du gör i dag, kommer tillbaks i framtiden

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas det går att få tag på blodtrycksmedicin därnere då eftersom man ente vågar ta med nåra piller ???

Detta går utan vidare att ta med.

Simvastin 200mg och Ramipril

Är inga problem.

Det är narkotiska och dylikt som för stanna hemma.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

begränsad medicin

Läkemedel som innehåller ingredienser som förekommer i schemat jag på listan över narkotiska droger och Schema I på listan över psykotropa ämnen får under inga omständigheter tas in i Thailand, inte ens med ett läkarintyg. Läkemedel som innehåller ingredienser som förekommer i andra scheman på båda listorna behöver ett läkarintyg. Alla andra läkemedel kan tas i Thailand utan läkarintyg. Listorna nedan är från Food and Drug Administration daterad 2004. Kontrollera efter uppdateringar.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Inga som helst problem, finns på alla Farmacy jag handlat på. :thumbsup:

Fritz..

Låter bra juh..Kör med Atacand 16mg och Clopidogrel 75mg / dag.- :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra juh..Kör med Atacand 16mg och Clopidogrel 75mg / dag.- :nyam:

Jag rekommenderar Facino, en statlig ( tror jag ) kedja med stort sortiment och kompetent personal, dessutom billigt.

Ftriz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har med mig Dessa Metopolol Orion+sandoz Imdur Savastin Emarpil ( eller en ersätmed ) Trombyl Salures Och har oxå Läkarens recep

Nu har jag ju aldrig blivit stoppad så jag vet ej hur tullen skulle reagera

Har ni sur uppstötningar ta med Salubrin Det vet man ej vad det är på Pharmacy och nått lika Bra har inte jag hittad Tackar på förhand för förslag

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har med mig Dessa Metopolol Orion+sandoz Imdur Savastin Emarpil ( eller en ersätmed ) Trombyl Salures Och har oxå Läkarens recep

Nu har jag ju aldrig blivit stoppad så jag vet ej hur tullen skulle reagera

Har ni sur uppstötningar ta med Salubrin Det vet man ej vad det är på Pharmacy och nått lika Bra har inte jag hittad Tackar på förhand för förslag

Offe

Du behöver inte vara orolig för detta.

Inget av dessa mediciner är med i listan.

Jag har liknande mediciner som du.

Är du orolig så fixa recepten på Engelska.

Jag har dem inte på engelska utan bara på Svenska och i original förpackning.

Info finnes på nätet. Thailand.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har med mig Dessa Metopolol Orion+sandoz Imdur Savastin Emarpil ( eller en ersätmed ) Trombyl Salures Och har oxå Läkarens recep

Nu har jag ju aldrig blivit stoppad så jag vet ej hur tullen skulle reagera

Har ni sur uppstötningar ta med Salubrin Det vet man ej vad det är på Pharmacy och nått lika Bra har inte jag hittad Tackar på förhand för förslag

Offe

Du menar nog Samarin och här nere kan man köpa t ex Alka-Seltzer, som är en brustablett att ha i vatten och funkar som Samarin.

Det finns även tabletter att suga på (Gaviscon) och funkar de med för sur mage.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte ta med en förteckning över de mediciner jag behöver utskrivet av min läkare på engelska. Min fråga är, finns Clonazepam (iktorivil) på apotek i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar nog Samarin och här nere kan man köpa t ex Alka-Seltzer, som är en brustablett att ha i vatten och funkar som Samarin.

Det finns även tabletter att suga på (Gaviscon) och funkar de med för sur mage.

Sur mage fixar man med en tsk bakpulver i ett glas vatten. Billigt och effektivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sur mage fixar man med en tsk bakpulver i ett glas vatten. Billigt och effektivt.

Ja, en burk bakpulver går väl alltid ner i bröstfickan när man skall ut. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...