Jump to content
IGNORERAD

Tuk - Tuk


smilet

Recommended Posts

Vet inget om denna Tuk-Tuk, men är intresserad av att ge några baht för den, vad tror ni den kan vara värd ?

Smilet

post-6877-0-17142600-1321173122_thumb.jp

post-6877-0-17142600-1321173122_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    7

  • Baa

    5

  • Scandinaviancorner

    4

  • Kenneth4618

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Renoverar dom taket så är den värd 6900 Thb

Utan takrenovering 5220 Thb

Var noga med att kolla avgasvärdena innan du slår till. Det gäller att katalysatorn är hel och partickelfiltret funkar som det ska.

Lambda sonden är inget problem. En vanlig Bosch lambdasond av universalmodell går att använda.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Vet inget om denna Tuk-Tuk, men är intresserad av att ge några baht för den, vad tror ni den kan vara värd ?

Smilet

Hej.Om den gar att starta o kora med,sa ar priset cirka 5000 bath

//Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra gummans släkt hade en sådan Den var mycket motorsvag orkade knappt med mig och ungarna 100kg Jag undrar just vem som betalde den?

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Vet inget om denna Tuk-Tuk, men är intresserad av att ge några baht för den, vad tror ni den kan vara värd ?

Smilet

Den där har åtskilliga år bakom sig. Går inte att se vilken motor det är men den är inte stor. Skulle inte reflektera på den. En ny motsvarande modell med 125cc kostar ung 56.000. Finns med motor upp till 200cc. Finns även en kraftigare modell med 3 cyl vattenkyld motor 650cc. Två tillverkare finns i Udon Thani. Modellen benämns Skylab men kallas Tuktuk av gemene man i Udon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Den ser OK ut men kolla att det inte finns några lagrade felkoder i ECU och att det inte viner i turboaggregaten (slitna glidlager) när den är kall. Be även att få se serviceboken (som givetvis saknas) för att mjukgöra säljaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, om du inte gillar att skruva eller bli screwed så avråder jag köp om inte avsikten är museilagring!

Som sagts, ny mellan 55 o 65 000 beroende på utsmyckning, om den på bilden rullar för egen maskin..mellan 5 o 10 000.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Uppriktigt sagt så ser den väldigt välbyggd ut. Den lastar mycket och ger både förare och passagerare bra skydd. Svagheten är förstås motorn som kan vara för klen eller sjunga på sista versen. Men sådant går ju att byta och resten ser ut att vara lätt att snygga till om man inte gillar det råa stuket. Jag skulle nog nöja mig med att se till att motor och bromsar var bra och göra rent den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, Tuk Tuk är dessa 3 hjuliga motorcykeltaxi som finns i Bangkok och fått namnet efter hur dom låter

Att de 4 hjuliga i Phuket kallas lika är nått de hittat på själva

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, Tuk Tuk är dessa 3 hjuliga motorcykeltaxi som finns i Bangkok och fått namnet efter hur dom låter

Att de 4 hjuliga i Phuket kallas lika är nått de hittat på själva

Förvisso riktigt, men Tuk Tuk är nog mer ett ganska vitt begrepp som syftar på många olika typer av enklare fordon.

De flesta av oss tänker nog på en sådan här.

Tuk-Tuk.jpg

Men även dessa kallas ju för tuk tuk ute på landsbygden.

img1851nt.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förvisso riktigt, men Tuk Tuk är nog mer ett ganska vitt begrepp som syftar på många olika typer av enklare fordon.

De flesta av oss tänker nog på en sådan här.

Tuk-Tuk.jpg

Men även dessa kallas ju för tuk tuk ute på landsbygden.

img1851nt.jpg

Njae dom kallas för tuk tuk tak tak enl info jag fick när jag var i isaan

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae dom kallas för tuk tuk tak tak enl info jag fick när jag var i isaan

Det korrekta ja, men i vanligt tal benämns de tuk tuk..men det är nog också väldigt regionalt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det där är en samlor och ingen Tuk Tuk, dom har fyra hjul

Gå inte OT.

Vi snackar Tuk-Tuk och inte maffia taxi

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att en översättning av TucTuc blir ung "allting/everything" i en specifik fråga! HJÄLP,nån vet säkert!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som har lite erfarenhet att ha tuk tuk som alternativ till mc, man för ju med sig lite mer packning när man ska handla, men ingen anning hur det är att köra..

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att en översättning av TucTuc blir ung "allting/everything" i en specifik fråga! HJÄLP,nån vet säkert!

Nu tror jag sanningen börjar närma sig ang Tuk Tuk / Tuc Tuc. Mangrod borde kunna ge ett riktigt svar på detta, intressant att veta om inte annat.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Är det någon som har lite erfarenhet att ha tuk tuk som alternativ till mc, man för ju med sig lite mer packning när man ska handla, men ingen anning hur det är att köra..

2 Händer på styret kan jag lova annars hamnar du i diket om du befinner dig på landet

Provade Fantasys tuk tuk å det var vinligt å direktsyrt, minsta lilla rörelse på styret å den svängde

Övning ger färdighet

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Är det någon som har lite erfarenhet att ha tuk tuk som alternativ till mc, man för ju med sig lite mer packning när man ska handla, men ingen anning hur det är att köra..

2 Händer på styret kan jag lova annars hamnar du i diket om du befinner dig på landet

Provade Fantasys tuk tuk å det var vinligt å direktsyrt, minsta lilla rörelse på styret å den svängde

Övning ger färdighet

Link to comment
Dela på andra sajter

2 Händer på styret kan jag lova annars hamnar du i diket om du befinner dig på landet

Provade Fantasys tuk tuk å det var vinligt å direktsyrt, minsta lilla rörelse på styret å den svängde

Övning ger färdighet

Beror antagligen på det lustiga försprånget som blir när de viker in gaffeln som de gör på dessa.kursstabiliteten blir ju inte det bästa med den vinkeln.

De gör de antagligen för att kunna manövrera på trånga platser, bla.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Beror antagligen på det lustiga försprånget som blir när de viker in gaffeln som de gör på dessa.kursstabiliteten blir ju inte det bästa med den vinkeln.

De gör de antagligen för att kunna manövrera på trånga platser, bla.

Jepp, större castervinkel (heter det så på en tuk-tuk) skulle nog göra susen och det speciellt på Udon tuk-tuks.

Med den vinkel dom har nu så är inte kursstabiliteten bättre än en kundvangn från Willys med fladdrande hjul

Link to comment
Dela på andra sajter

Fork offset

The fork offset is the perpendicular distance from the steering axis to the center of the front wheel.

In bicycles, fork offset is also called fork rake. Road racing bicycle forks have an offset of 40-45mm.[size=2][3][/size]

[size=2][size=4][size=5]Nää.. head angle hette det visst.[/size][/size][/size]

[size=2][size=4][size=5]Gaffel vinkeln[/size][/size][/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...