Jump to content
IGNORERAD

god champange eller mouserande vin?


Mikaelnr1

Recommended Posts

Hejsan alla vännner!

Det är ett tag sedan som jag skrev något här på forumet. Men nu så skulle jag vilja ha lite hjälp av er som är kuniga i viner och champange.

Det är så att jag med våra grabbars hjälp håller på med en överaskning. Jag har reserverat ett bord på resturang för 2 och dom hjälper till med blommor ljus alt det där romantiska. Sedan då på slutet då deserten kommer så undrar dom vilken sort jag vill ha när jag frågade om dersert samt vilken champange till det. Jag är ur dålig på detta med Champanger och mouserande viner.

Så är det någon som har goda förslag på deserter och vad som passar att dricka till det?

och om det är någon som vet någon god för drink som är god som man dricka Medans man väntar på Taxin ska koma hämta mig och älsklingen :wub: .

Nä nu måste jag fortsätta träna Vietnamesiska så jag kan säga till henne om mina känslor för henne hur det går vet jag inte Hon är mer duktig på svenska än vad jag är på Vietnamesiska :y15: .

Önskar er alla en trevlig och god helg med era älsklingar :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken typ av restaurang ska ni till? Jag gillar ju creme brulee. Så ta det ett glas madeira. Lagom sött. Det gillar nog bruden ska du se. Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Cuvee Sir Winston Churchill

Godast (och tyngst namn)

Japp den är god. En bra Dompa smakar inte heller kattskit

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är faktiskt om du vill njuta själv eller impa på henne med din goda smak.

Om det är det senare så kan det gå skepprätt åt helvete om hon inte har gått den långa resan till att uppskatta vår kulturs ädlaste drycker som av oinvigda kan tyckas smaka besk.

Ett säkert kort är därför att söka mousserande drycker med relativt högt sockerhalt. Tumregeln är att det då skall kännas mera med huvud :party: än med tungan. :54:

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Jordgubbar är fint till Skumpa

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jordgubbar är fint till Skumpa

Jordgubbar med mousserande rose vin.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hejsan alla vännner!

Det är ett tag sedan som jag skrev något här på forumet. Men nu så skulle jag vilja ha lite hjälp av er som är kuniga i viner och champange.

Jag har reserverat ett bord på resturang för 2 och dom hjälper till med blommor ljus alt det där romantiska.

Jäkligt liten restaurang. Hade det inte varit bättre med ett bord för två, på en restaurang?

Tror det kan vara bortkastat med någon dyr Champagne. Annars så kan man halv-satsa och ta en veuve clicquot

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkligt liten restaurang. Hade det inte varit bättre med ett bord för två, på en restaurang?

Tror det kan vara bortkastat med någon dyr Champagne. Annars så kan man halv-satsa och ta en veuve clicquot

J-kla ordpolis ;-)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bjud på Asti Cinzano. Sött och smarrigt. Tror säkert det går hem. Billigt också.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dyra champisar är torra och har hon inte druckit riktig champis tidigare är det nog bättre att ta mousserande vin som är sötare

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bjud på Asti Cinzano. Sött och smarrigt. Tror säkert det går hem. Billigt också.

Snälla du !!

Han skulle inte döda henne bara visa att han gillar henne, det är inte samma sak.

Lite smakkultur måste väl du ändå ha??

Om jag visste hur man ger - karma så skulle du ligga illa till 5555

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe.. en riktigt fin cinzano bäddar för en romantisk kväll ;)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ja,hur gick det?Vad blev det för skumpa, och blev det nån mer öppning än flaskans...;)

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...