Jump to content
IGNORERAD

Första gången TG 953 lyfter mot Phuket


pigge01

Recommended Posts

I dag startar Thai sin nya flyglinje Bangkok - Kastrup - Phuket.

TG 952 landa kl 18,45 kom 18,02 och TG 953 ska lyfta kl 20. 45 B747-400!

Detta går On, F o S.

Och jag för jobba två veckor till!

Sedan TG 961 från Arlanda.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    17

  • StefanJ

    4

  • andrejsdenruskige

    4

  • IngeVidare

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En liten fråga har thai uppgraderat flyget till stockholm ? frugan kom hem igår å hon sa att det fanns tv skärmar vid varje säte å stolarna var bättre. Eller var det ett extrainsatt plan

Link to comment
Dela på andra sajter

Första turen till Phuket gick med TGF "Sri Ubon" från 2003-10-03.

Thais nyare B747-400! nummer 17 av 18 B747-400.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken om väg det var! Bangkok - Kastrup-Phuket, hadde det inte vart kortare väg att köra rätt

till Phuket från Bangkok? :crazy:

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken om väg det var! Bangkok - Kastrup-Phuket, hadde det inte vart kortare väg att köra rätt

till Phuket från Bangkok? :crazy:

555

:nyam::nyam::nyam:

Dom kan inte flyga direkt hit från Phuket.

Start banan är bara 3050m, 3-500 för kort

Phuket är den sämsta av de stora flygplatserna

Om man ser till kapacitet om längd på startbana.

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

555

:nyam::nyam::nyam:

Dom kan inte flyga direkt hit från Phuket.

Start banan är bara 3050m, 3-500 för kort

Phuket är den sämsta av de stora flygplatserna

Om man ser till kapacitet om längd på startbana.

Hälsar pigge01

Flyger de inte Kastrup -Phuket / Phuket -Kastrup direkt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyger de inte Kastrup -Phuket / Phuket -Kastrup direkt?

Kastrup-Phuket går direkt, medan man på grund av den korta startbanan i Phuket får göra en mellanlandning i Bangkok på vägen till Kastrup.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nåt tal om uppgradering på thais skitplan från Kastrup? Likt som dom gjort planen som går från Arlanda?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nåt tal om uppgradering på thais skitplan från Kastrup? Likt som dom gjort planen som går från Arlanda?

Det brukar vara samma halvsunkiga plan på både Kastrup och Arlanda-vilken uppgradering har de gjort på Arlandaflygen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen uppgradering förra veckan åtminstone.. lika sunkigt som vanligt.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

555

:nyam::nyam::nyam:

Dom kan inte flyga direkt hit från Phuket.

Start banan är bara 3050m, 3-500 för kort

Phuket är den sämsta av de stora flygplatserna

Om man ser till kapacitet om längd på startbana.

Hälsar pigge01

Fan du verkar ha koll på allt som har med TG att göra, en riktig eldsjäl :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan du verkar ha koll på allt som har med TG att göra, en riktig eldsjäl :)

Bara att kolla press release då och då.

Mycket bra info där.

http://www.prthaiairways.com/thaiair_4p/front/news_detail.php?dng=1310&lg=en

Thais plan är bra och mycket moderna.

Synd att dom var snåla och inte köpte speldosor till ekonomi klass.

Detta var ett medvetet val av Thai.

Man kan säga typiskt av dem.

Våra plan kommer att byggas om sist av de 12 nyaste 747-400.

Då de startat med de 6 som inte ska säljas när A380 kommer i trafik.

De 6 gamla 747-400 ska då bort.

Dessa kommer nog att gå hit då alla som ska vara kvar är ombyggda

Tills alla 6 nya A380 är i trafik

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det brukar vara samma halvsunkiga plan på både Kastrup och Arlanda-vilken uppgradering har de gjort på Arlandaflygen?

Ja dom är som Kvällspressen! :crazy:

Thais plan är bra och mycket moderna. 13-8 år av ca: 25-35 års livslängd.

Synd att dom var snåla och inte köpte "speldosor" till planen vid inköp..

Detta var ett medvetet val av Thai.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara att kolla press release då och då.

Mycket bra info där.

http://www.prthaiair...?dng=1310&lg=en

Thais plan är bra och mycket moderna.

Synd att dom var snåla och inte köpte speldosor till ekonomi klass.

Detta var ett medvetet val av Thai.

Man kan säga typiskt av dem.

Våra plan kommer att byggas om sist av de 12 nyaste 747-400.

Då de startat med de 6 som inte ska säljas när A380 kommer i trafik.

De 6 gamla 747-400 ska då bort.

Dessa kommer nog att gå hit då alla som ska vara kvar är ombyggda

Tills alla 6 nya A380 är i trafik

Jaha, om jag åker 2012 på sommaren. Är det samma skitplan fast med ny inredning som gäller då? Eller är det samma skitplan med nya säten och skärm på sätet framför??? Thaiair från Kastrup är rena jävla skiten om man åker som jag, ekonomi. SKIT! Har åkt direkt med SAS från Kastrup, mycket bättre än skit-thai imo!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, nu ska vi inte ta i så vi spricker. Thais flotta har en genomsnittlig ålder på nästan 13 år. Vilket är äldre än exempelvis Air France, KLM, Finnair, Austrian, Aeroflot mm. Inte ens SAS har så gammal flotta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kastrup-Phuket går direkt, medan man på grund av den korta startbanan i Phuket får göra en mellanlandning i Bangkok på vägen till Kastrup.

Hmm... är det någon skillnad på att lyfta mot Bangkok och att lyfta mot Kastrup? Varför skulle det krävas längre startbana för att flyga till Kastrup? Min enda teori är att det krävs mer bränsle (och därmed tyngre plan och startsträcka) för Kastrup.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

555

:nyam::nyam::nyam:

Dom kan inte flyga direkt hit från Phuket.

Start banan är bara 3050m, 3-500 för kort

Phuket är den sämsta av de stora flygplatserna

Om man ser till kapacitet om längd på startbana.

Hälsar pigge01

http://www.airliners...1c87b76c8afc3d1

Bilden är från Phuket Airport.

Ilyushin II-86 är väl ungefär i storlek med A-340

Helt otroligt, läs texten under bilden.

Ryssar!!! :surprised:

Ändrades av dandic
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... är det någon skillnad på att lyfta mot Bangkok och att lyfta mot Kastrup? Varför skulle det krävas längre startbana för att flyga till Kastrup? Min enda teori är att det krävs mer bränsle (och därmed tyngre plan och startsträcka) för Kastrup.

Herr Chang har talat.

Precis när den är fulltankad så är startsträckan för kort på phuket för att planet ska kunna lyfta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, om jag åker 2012 på sommaren. Är det samma skitplan fast med ny inredning som gäller då? Eller är det samma skitplan med nya säten och skärm på sätet framför??? Thaiair från Kastrup är rena jävla skiten om man åker som jag, ekonomi. SKIT! Har åkt direkt med SAS från Kastrup, mycket bättre än skit-thai imo!

Hade jag varit som du hade jag valt annat bolag..

Thai kommer att köra med de ombyggda B747-400 när A380-800 är i trafik.

Detta bygger på ren ekonomi.

Då det inte går att sälja Första klass på Skandinavien.

SAS med sina 10-11 år gamla skit plan!.

Stolarna i ekonomi är stenhårda och ger träsmak samt att matutbudet stinker snålhet

Trångt stolavstånd 32" mot Thais 33-34"

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai kommer att få

A380 nummer 87, 93 100 o 122 + 2 senare.

Det har lev, ca: 69 plan nu.

2011 lev 19 A380 plan

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, nu ska vi inte ta i så vi spricker. Thais flotta har en genomsnittlig ålder på nästan 13 år. Vilket är äldre än exempelvis Air France, KLM, Finnair, Austrian, Aeroflot mm. Inte ens SAS har så gammal flotta.

Du får kolla lite bättre :nyam:

Thai 12,2 år

http://www.planespotters.net/Airline/Thai-Airways-International

P.g.a B737-400 och A300-600 planen

SAS 13,4 år :crazy:

http://www.planespotters.net/Airline/SAS

p.g.a. MD 80.90 planen

Finnair 9,2 år

http://www.planespotters.net/Airline/Finnair

AF 9,4 år

http://www.planespotters.net/Airline/Air-France

Lufthansa 13,2 år :crazy:

http://www.planespotters.net/Airline/Lufthansa

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...