Jump to content
IGNORERAD

Frågor vid intervju för UT på ambassaden


Hilding

Recommended Posts

Hej,

Är det någon som kan ge exempel på frågor som ställs vid intervjun av TGF på ambassaden?

Är det 500 eller 1000 SEK det kostar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, det är i regel allmänna frågor och även det som står i ansökan tex när ni träffats och dylikt.

De mer allmänna frågorna är för att bekräfta att er relation excisterar, han damen varit på besök hos dig i Sverige så brukar de fråga: Har du bil, vilken sort, hur bor du  osv.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Precis som Jing Jing säger om blanketterna  :great:

Följande länk är att rekommendera: http://www.migration...son_T77_doc.doc

Den känns lite som huvudet på spiken, 95 % av alla de frågor min dam fick kom från det dokumentet. Hela intervjun var avklarad efter 40 minuter och då var alla papperna fixade och översatta med hjälp av Ying som jobbar på EuropeVisa 17 våningen.

Det största problemet vi haft var att pappret som visar att hon är ogift var mer än 3 månader gammalt. Vi lämnade ett när hon skulle till Sverige på besöksvisum i Juni. Hon fick åka hem (43 mil) och sedan tillbringa många timmar på distriktskontoret (Amphur) för att få ett nytt intyg. Sedan att kontorspersonalen är korrupta och snodde henne på 2500 baht för ett papper är ingen nyhet. De hade strul med sina datorer då kontoret mer eller mindre varit översvämmat sedan de sista regnen kommit över SiKhoraphum. Sedan faxade hon pappret till EuropeVisa som fixade översättningen direkt.

Ambassaden berättade sedan för henne att jag skulle bli kontaktad inom 3-4 veckor för min intervju

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...