Jump to content
IGNORERAD

Pass för barn i Thailand


Guest Nobody

Recommended Posts

Jag undrar om någon vet om det går att få pass för ett barn i Thailand utan att någon förälder intygar. Min sambo (varit här 1 år på UT) har en son i Thailand som vi vill ta hit nu och undrar om det räcker med att barnets mormor eller moster intygar identitet vid passansökan eller måste min sambo åka ner? Hon har vårdadsbevis där hon står som ensam vårdnadshavare och utdrag ur familjeboken klart redan. Tacksam för hjälp och goda råd.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kan ta ett exempel jag har svensk född dotter jag fixat tai medborgarskap till henne sen måste hon skrivas in Thailand där familjen bor  jag hade födelse bevis från sverge från sjukhus + papper från ambassaden att hon är dubbel medborgare och jag pappa och hon är mamma ändå vart det en utredning om vi pappa och mamma till barnet dom kallade in grannar till svärföräldrarna på föhör om vi är föräldrar till barnet jag vill säga till dig det kan bli problem  att fixa pass till barnet om inte mamma är med dom är lite kör i vägg i Thailand fast man  har klara papper det är bara va ja tror hoppas det går bra för dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Nar vi fixade dotters pass var bada foraldrarna tvugna att antingen lamna in ansokan eller hamta ut passet eftersom vi bada stod som vardnashavare. Frun forsokte forgaves med en fullmakt fran mig eftersom jag hade det liite korigt pa jobbet just da och konsulatet ligger lite off.

Link to comment
Dela på andra sajter

ReplicaOfTheMirror

Skulle också behöva svar på denna fråga.

Måste ju gå att lösa pass och UT utan att tjejen måste åka tillbaka till Thailand.

Jag är den ingen trodde att jag skulle bli då jag var den du trodde att jag skulle bli innan jag blev den ingen trodde att jag skulle bli trots att ingen vet vem jag är :confused:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar ju inte helt orimligt att blanketten/ansokan kan skrivas under av vardnashavare pa ambassaden i sthlm. Vart att kolla upp iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Var på ambassaden idag och det funkar med fullmakt bara man har pappret på att modern är ensam vårdnadshavare. Personalen på ambassaden var verkligen hjälpsam trots ett otroligt tryck i den lilla källarlokalen. Nu ska det bara var för mormor att ordna med passet i Thailand och vi söker uppehållstillståndet härifrån. Det "sparar" föera månader i Thailand för frugan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...