Jump to content
IGNORERAD

dagens garv


erik-sson

Recommended Posts

Var på Koh Lipe 2004, en riktig fin ö med en kanonfint vatten. Snorklade och badade i ett par dagar innan vi drog vidare.

När man läser om dessa paradisstränder, var de än är, blir jag alltid nostalgisk och önskar att man skulle bo vid en sån.

Bara ligga i en hängmatta, snorkla, äta god mat och läsa bra böcker dagarna igenom och ta ett par bira och nån drink eller ligga och lyssna på en MP3-spelare på stranden. Lite beach-fotboll och fiska lite.

Men när det väl kommer till kritan är jag en alldeles för rastlös själ, och saknar liv och rörelse alldeles för mycket och tröttnar efter ett kort tag om det inte finns nåt att göra men i fantasin verkar det fortfarande som ett drömscenario.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu e de allt för goa. läs denna reseguide. :-)

Pattaya beach o walking street på koh lipe

http://www.reseguide...a-strander-4396

Inget alls att garva åt. På Koh Lipe FINNS Pattaya Beach! Jag vet inte 100% vad ordet "Pattaya" betyder men antar att det är ett namn som mycket väl används på andra ställen utan för dens skull kopiera.

Var nämns "Walking Street" ????

Jag menar hur många "Ryd" mm mm finns det inte i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget alls att garva åt. På Koh Lipe FINNS Pattaya Beach! Jag vet inte 100% vad ordet "Pattaya" betyder men antar att det är ett namn som mycket väl används på andra ställen utan för dens skull kopiera.

Var nämns "Walking Street" ????

Jag menar hur många "Ryd"  mm mm finns det inte i Sverige?

sicken miss av mig ang Pattaya beach ren okunskap. trodde det blivit något fel där texten då Pattaya o walking street är förknippat med en annan plats i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på Koh Lipe i Mars i år och walking street börjar på Pattaya Beach.

post-7826-0-88426900-1320842407.jpg

post-7826-0-88426900-1320842407.jpg

Drick med måtta? Å vem fan e måtta? Å varför skulle jag vilja dricka med honom/henne?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Pattaya eller Phatthaya är visst namnet på den nord-östliga vinden som blåser i början av regnperioden.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Avregistrerad clion

En dag på jobbet :ahh::thumbsup:

Jobbkompisen skulle lasta en burk till Thaiwan .Komm hit skrek han i nallen

En 40fotare som var halvfull med stringtrosor å pushupp behå .ja den skulle till lindex men roligt hade vi i 30 minuter :crazy:

post-3713-0-23410500-1321799523_thumb.jp

post-3713-0-61099200-1321799570_thumb.jp

post-3713-0-92738900-1321799626_thumb.jp

post-3713-0-21599800-1321799654_thumb.jp

post-3713-0-23410500-1321799523_thumb.jp

post-3713-0-61099200-1321799570_thumb.jp

post-3713-0-92738900-1321799626_thumb.jp

post-3713-0-21599800-1321799654_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

En dag på jobbet :ahh::thumbsup:

Jobbkompisen skulle lasta en burk till Thaiwan .Komm hit skrek han i nallen

En 40fotare som var halvfull med stringtrosor å pushupp behå .ja den skulle till lindex men roligt hade vi i 30 minuter :crazy:

ja, det där uppskattar säkert Lindex...

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Kanske skulle va i dagens tub, men. hur kul som helst!

http://www.youtube.c...d&v=aEusKs9sN0E

ja håller med

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya eller Phatthaya är visst namnet på den nord-östliga vinden som blåser i början av regnperioden.

Tror det skall vara den sydvästliga monsunvinden.

Rätta mig om jag har fel.

A.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...