Jump to content
IGNORERAD

Vilken svensk proxy använder ni när ni är i thailand?


kenke

Recommended Posts

Körde mot bredbandskollen ifrån mitt rum i Pattaya 1,25 Mbit/sek ned och 0,34 upp är detta tillräckligt för att lyssna på sportradion och kolla svensk tv/firstrow?Någon som kan tipsa om en svensk proxy som funkar bra gärna gratis och inte är för avancerad.Tackar på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder anonine.se, vilken dock inte är gratis, men inte alltför dyr. 130 SEK för 3 månader.

När det gäller om din bitrate är tillräcklig, så vet jag inte, men den borde vara tillräcklig för radio i alla fall.

Jag har en 6Mbit/s-koppling och det funkade bra att titta på fotbollen när Sverige slog Holland för ett tag sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder anonine.se, vilken dock inte är gratis, men inte alltför dyr. 130 SEK för 3 månader.

När det gäller om din bitrate är tillräcklig, så vet jag inte, men den borde vara tillräcklig för radio i alla fall.

Jag har en 6Mbit/s-koppling och det funkade bra att titta på fotbollen när Sverige slog Holland för ett tag sedan.

Hej.

Kollade på anonine´s sida, men sedan skulle man välja mellan PPTP eller OPEN VPN, vilken ska man välja och varför.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du skall använda proxyn för surfning (svtplay mm), duger det gott med PPTP.

/GSt

Även för att se på Firstrowsport?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även för att se på Firstrowsport?

Vitsen med att använda en proxy i Sverige är att lura websidan att man är i Sverige. svtplay m fl får av rättighetsskäl bara visa sitt material i Sverige, använder du då en svensk proxy tror websidan att du sitter i Sverige.

Hur det förhåller sig med http://www.firstrowsports.tv/ i detta fall vet jag inte.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om jag sitter i Kina och vill gå in på Facebook som är spärrat i Kina går jag bara in på en svensk proxy så kommer jag åt facebook i alla fall ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om jag sitter i Kina och vill gå in på Facebook som är spärrat i Kina går jag bara in på en svensk proxy så kommer jag åt facebook i alla fall ?

Det är så de gör i Kina. Gäller bara att adressen till proxyn är öppen :)

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om jag sitter i Kina och vill gå in på Facebook som är spärrat i Kina går jag bara in på en svensk proxy så kommer jag åt facebook i alla fall ?

Det är så de gör i Kina. Gäller bara att adressen till proxyn är öppen :)

/GSt

Den blir säkert också blockerat av den store brodern med tillhörande otrevligheterna för åtminstone kineserna.

Vill man surfa någorlunda anonym och säker i Kina måste man använda en form av 'stealth-teknik' redan redan på LAN-nivå för att undgå upptäckt, blockering och spårning.

Ett utmärkt litet och behändigt verktyg är t.ex. http://UltraSurf.us som fortfarande inte går att stoppa genom brandväggs-censur etc. Det används flitigt även i väst för att kringgå blockering av vissa sajter på en arbetsplats, skola etc.

Av de många proxytjänster som numera erbjuds på nätet är de flesta rentav skitdåliga (prestanda, anonymitet, säkerhet etc) och en del livsfarliga. I regel är de som annonsera som gratistjänster inte att rekommendera.

Men om man är beredd att betala en liten slant (ca. 40 kr/mån) finns det även leverantörer som håller en hög standard.

Här finns en lista av topprankade proxytjänstleverantörer: http://www.bestvpnservice.com/

Personligen kan jag rekommendera Anonine ( https://www.anonine.com/sv ) speciellt för svenska användare.

För mer flexibilitet med många servrar i många länder rekommenderar jag 'Hide My Ass!' ( http://www.hidemyass.com/vpn/ ) som är högeffektiv och har fördelen att man faktiskt kan använda samma konto på flera datorer samtidigt. M.a.o. kan ett antal personer dela på abonnemangskostnaden oberoende var de befinner sig i världen.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder swissvpn till min nedladdningsserver.

Vet inte hur den står sig i hastighet mot dom bästa, men jag får ingen broms så det märks.

kostar runt 50spänn i månaden.

Hmm, dock inte en svensk proxy.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

För oss som är halvanalfabeter på sånt här, vore det kul att få en förklaring på vad en proxy är?

Ingen kritik mot någon skrivare, bara till mig!

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

För oss som är halvanalfabeter på sånt här, vore det kul att få en förklaring på vad en proxy är?

Ingen kritik mot någon skrivare, bara till mig!

Vet inte exakt, men tror det fungerar som att man loggar in på en server och surfar genom den med denne servers IP. Om servern finns i Sverige så surfar man med svenskt IP och kan då se tex SVTPLAY program i ett annat land än Sverige trots att deras rättigheter begränsas till att visa endast i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om jag bor o LOS, så kan jag ha accsess till TPB!

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Är det spärrat i Thailand? Jo det bör gå, testade att kolla lite streamad porr en gång med hjälp av Anonine och det gick bra :giggle:

I Thailand alltså..

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Menar om man kör en Svensk proxy,,,, Thai borde inte veta?

Men jag är novis och har aldrig provat i Th

Finns nog dom som kan slå på fingrarna!

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om jag bor o LOS, så kan jag ha accsess till TPB!

Fan det e skit för oss inte en enda jävla porrfilm va skall vi göra?Hoppas och tror vi fixar denna löjliga teknikalitet ha ha go respons från alla tackar!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för alla svar fick ett tips på puben idag kan det va nått bra enligt användaren funkade det bra https://www.vpntunnel.se/ lämnar över denna till de lärda he he MVH

Har provat https://www.vpntunnel.se/ tidigare. Jag är inte direkt missnöjd men anmärker att den bara tillhandahåller ett kommunikationssätt (OpenVPN) för samma pris som de övriga.

Beroende på vad du skall använda den till kan det vara bra att även ha möjlighet för PPTP kommunikation som de flesta leverantörer erbjuder som valfri alternativ.

En annan nackdel tycker jag är att de inte ha så många servrar. Så det kan bli lite 'trängsel' i trafiken.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte behöver ha en svensk IP adress så kan man även prova www.zend2.com, som är gratis och verkar fungera bra.

Det gjorde vi när min son ville ha tillgång till vissa i Thailand blockerade siter när vi var här på semester i augusti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...