Jump to content
IGNORERAD

Virus i datorn till minne


L200

Recommended Posts

Hej.har en lanedator med mycket Virus,kan detta viruset ga over till mitt extraminne

om jag kopplar in det ???

//Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 227
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    55

  • Tallviking

    45

  • Soengsang

    17

  • Singha711

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Definitivt. Det är vanlig väg att virus sprids via USB-minnen

Många turister nere i Thailand tar med sian USB-minnen till internetcafét för att skicka hem bilder och blir då ofta smittade när dom sedan stoppar i USB-minnet i sina egna datorer igen

Har fått rensa många sådana datorer i Thailand

Installera detta i din egen och lånedatorn så minskar risken lite i alla fall

http://www.pandasecurity.com/usa/homeusers/downloads/usbvaccine/

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja panda har jag kört med i många år nu och det har funkat bra

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Definitivt. Det är vanlig väg att virus sprids via USB-minnen

Många turister nere i Thailand tar med sian USB-minnen till internetcafét för att skicka hem bilder och blir då ofta smittade när dom sedan stoppar i USB-minnet i sina egna datorer igen

Har fått rensa många sådana datorer i Thailand

Installera detta i din egen och lånedatorn så minskar risken lite i alla fall

http://www.pandasecu...ads/usbvaccine/

Gäller att skydda sig när man stoppar in saker... Nä nu drar jag till LOS. :)

Ändrades av Wwax
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller att skydda sig när man stoppar in saker... Nä nu drar jag till LOS. :)

Extra viktigt i vissa regioner i Thailand med hög koncentration av falanger. :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

De sista 8 månaderna har jag inte haft det minsta problem med varken virus, trojaner eller andra kusar.        :wink:

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

De sista 8 månaderna har jag inte haft det minsta problem med varken virus, trojaner eller andra kusar.        :wink:

Det är vad du tror i alla fall.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Installera Comodo på lånedatorn www.comodo.com och rensa den från virus (som en tjänst till den som lånat ut datorn). Komplettera med det Panda Security du fick länk till

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är vad du tror i alla fall.

Nja inte tror, det är mer ett konstaterande att jag inte haft några problem..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Definitivt. Det är vanlig väg att virus sprids via USB-minnen

Många turister nere i Thailand tar med sian USB-minnen till internetcafét för att skicka hem bilder och blir då ofta smittade när dom sedan stoppar i USB-minnet i sina egna datorer igen

Har fått rensa många sådana datorer i Thailand

Installera detta i din egen och lånedatorn så minskar risken lite i alla fall

http://www.pandasecu...ads/usbvaccine/

Kan man installera detta även om man har ett annat virusprogram i datorn?

Jag använder mig av F-secure i min desktop.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man installera detta även om man har ett annat virusprogram i datorn?

Jag använder mig av F-secure i min desktop.

mvh

Ja. Det är inget antivirusprogram så sett utan stoppar mekanismen som gör att USB-minnet smittas eller virus på ett smittat USB-minne inte kan köras på din "vaccinerade" dator

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är vad du tror i alla fall.

En grov anklagelse. Menar du att Tomurdoc inte fattar om han har problem med trojaner eller virus?

Han är en tillsynes förståndig medlem och kör Mac där endast en egenhändig installation av trojan hittills är möjlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Det är inget antivirusprogram så sett utan stoppar mekanismen som gör att USB-minnet smittas eller virus på ett smittat USB-minne inte kan köras på din "vaccinerade" dator

Oooops, mekaniska datorer..de vet jag inte mycket om, inte mer än att jag googlade fram att en känd apparat hette Z1.

Den enda mekanik som finns i datorerna i detta hus är hårdisken, skivspelaren och fläkten, förutom den jag skriver på nu där jag stoppat i 2st SSD-diskar, tagit bort spelaren och satt i en disk där ist så den är ig helt elektronisk förutom tangentbordet då om man nu skall se det som en mekanisk sak.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

De sista 8 månaderna har jag inte haft det minsta problem med varken virus, trojaner eller andra kusar.        :wink:

Behöver inte säga att jag håller med dig är det självklart som den fanboy man är :)

Var hittade du Apple loggan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oooops, mekaniska datorer..de vet jag inte mycket om, inte mer än att jag googlade fram att en känd apparat hette Z1.

Den enda mekanik som finns i datorerna i detta hus är hårdisken, skivspelaren och fläkten, förutom den jag skriver på nu där jag stoppat i 2st SSD-diskar, tagit bort spelaren och satt i en disk där ist så den är ig helt elektronisk förutom tangentbordet då om man nu skall se det som en mekanisk sak.

Googlade du "mekanism" eller "mekanik" ?

Stor skillnad :whistle:

Mekanism är något som inträffar i ett system /så att en given händelse inträffar, d.v.s. ett sätt på vilket händelsen inträffar/ Vilka mekanismer påverkar den kemiska sammansättningen av jordatmosfären? Vilken mekanism kan få en helt vanlig person att ... ? 2007: Ny mekanism för insulinfrisättning upptäckt (Karolinska institutet): En ny mekanism för regleringen av insulinfrisättningen från betacellen har upptäckts av forskare vid Karolinska Institutet. 2008: Mekanism bakom snabb förändring av bakteriers DNA upptäckt (Uppsala universitet): Titel: Mekanism bakom snabb förändring av bakteriers DNA upptäckt.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En grov anklagelse. Menar du att Tomurdoc inte fattar om han har problem med trojaner eller virus?

Han är en tillsynes förståndig medlem och kör Mac där endast en egenhändig installation av trojan hittills är möjlig.

Jag anklagar ingen för något men man kan aldrig till 100% veta att man inte har virus eller trojaner. Man kan bara "tro sig veta" eller "påstå sig veta"

Säger man bara "vet" måste man kunna bevisa det bortom all tvivel och det kan inte ens apple-fanboys göra

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan du gör något kör microsoft virusscanner.

http://www.microsoft.com/security/scanner/en-us/default.aspx

Installera efter det en av virus skydd program och låt det skanna igen,

Tex www.avast.se eller något annat som är gratis tex panda, comodo.

Där efter lada hem och installera på din USB stick att eget virusskydd

http://download.cnet.com/USB-Drive-Antivirus/3000-2239_4-10841283.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anklagar ingen för något men man kan aldrig till 100% veta att man inte har virus eller trojaner. Man kan bara "tro sig veta" eller "påstå sig veta"

Säger man bara "vet" måste man kunna bevisa det bortom all tvivel och det kan inte ens apple-fanboys göra

Men skillnaden är att virus eller trojan inte kan startas utan våran vetskap som i M$.

Link to comment
Dela på andra sajter

varför rekommendera jag avast?

Den belastar minst processor och minne av alla kända virusskydd.

Funkar mycket bra på alla äldre datorer och uppdateringsfrekvens är högt.

den är gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag anklagar ingen för något men man kan aldrig till 100% veta att man inte har virus eller trojaner. Man kan bara "tro sig veta" eller "påstå sig veta"

Säger man bara "vet" måste man kunna bevisa det bortom all tvivel och det kan inte ens apple-fanboys göra

Han vet att han inte har problem. Om han har virus eller trojaner är ganska ointressant så länge han inte har problem med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men skillnaden är att virus eller trojan inte kan startas utan våran vetskap som i M$.

Finns gott om mac-användare som tror sig vara helt säkra från virus och trojaner och då tänker dom inte efter innan dom klickar på länkar och bifogade filer

Är det vad man kallar "utan våran vetskap" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Behöver inte säga att jag håller med dig är det självklart som den fanboy man är :)

Var hittade du Apple loggan?

CMD+A eller FN+A. Kommer inte ihåg just nu

Link to comment
Dela på andra sajter

En grov anklagelse. Menar du att Tomurdoc inte fattar om han har problem med trojaner eller virus?

Han är en tillsynes förståndig medlem och kör Mac där endast en egenhändig installation av trojan hittills är möjlig.

Det är en skråna och skitsnack. Det finns virus malvare och trojaner som är avsedda för MAC-datorer.

De går alltså att smitta precis som PC-windows datorer.

Antal MAC-ar är lägre därför pratas det inte så mycket om virus attacker på de.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...