Jump to content
IGNORERAD

Restaurang pattis till salu


Stoneys

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Stoneys

    12

  • swedenfarang

    8

  • Bibben

    6

  • noBuzz

    5

Mest aktiva i denna tråd

Men nog kan det vara värt 165 000 battingar-eller det är SEK han vill ha?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nog kan det vara värt 165 000 battingar-eller det är SEK han vill ha?

165 000 Sek eller 700 000 bath

Fritz, som läste hela annonsen.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja key money .. har man låg hyra är det väl ok.

Vi betalar hyra för vår lilla butik med 3500 b /månad plus el vatten städning.brukar bli 4500 /månad.

Key money är i vårt fall 19000B/år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja key money .. har man låg hyra är det väl ok.

Vi betalar hyra för vår lilla butik med 3500 b /månad plus el vatten städning.brukar bli 4500 /månad.

Key money är i vårt fall 19000B/år.

Tjänare Changmai.

Då får jag eran hyra till ca: 5,083 b/månaden. :thumbsup: Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjänare Changmai.

Då får jag eran hyra till ca: 5,083 b/månaden. :thumbsup: Mvh Maitan.

jepp stämmer gott...och helt ok. Och ett kontrakt som man kan lämna när man vill...

Nackdelen är att vi kan bara se ett år framåt...inget som i tråden 5 årskontrakt för bar/restaurang

Men vi har ingen bar utan beauty butik med fast kundkrets,, så blir vi vräka finns det andra alternativ..

Ändrades av chiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

jepp stämmer gott...och helt ok. Och ett kontrakt som man kan lämna när man vill...

Nackdelen är att vi kan bara se ett år framåt...inget som i tråden 5 årskontrakt för bar/resaturang

Men vi har ingen bar utan beauty butik med fast kundkrets,, så blir vi vräka finns det andra alternativ..

Det brukar ligga på 3-årskontrakt bar o.s.v Mvh Maitan. :thumbsup:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har efter 4 års boende i Pattaya och massvis med promenader i stan aldrig sett eller ens hört talas om stället tidigare, men i dag letade jag rätt på det.

Man kan nog lugnt påstå att tex Two Lions har rena drömläget om man jämför med Våfflan och då uttrycker jag mig snällt.

Sedan verkar det väl lite märkligt att någon som skrivit kontrakt på 5 år vill bli av med stället redan efter 1 år för att han ska gå i pension.

Åtminstonde jag anar ugglor i mossen. Kl 12 passerade jag och då var jalusierna neddragna.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag har efter 4 års boende i Pattaya och massvis med promenader i stan aldrig sett eller ens hört talas om stället tidigare, men i dag letade jag rätt på det.

Man kan nog lugnt påstå att tex Two Lions har rena drömläget om man jämför med Våfflan och då uttrycker jag mig snällt.

Sedan verkar det väl lite märkligt att någon som skrivit kontrakt på 5 år vill bli av med stället redan efter 1 år för att han ska gå i pension.

Åtminstonde jag anar ugglor i mossen. Kl 12 passerade jag och då var jalusierna neddragna.

Fritz..

:thumbsup:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Bilderna visar ett ställe som är helt dränerat på besökare trots att det finns vissa tecken på liv längre bort. Det hade varit enkelt att få stället att se attraktivt ut på bild men här gör man dundermisstaget att visa ett tomt ställe.

I nödfall får väl stället byggas om till betaltoalett för angränsande barer. Hoppas förstås att både säljare och köpare blir nöjda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har efter 4 års boende i Pattaya och massvis med promenader i stan aldrig sett eller ens hört talas om stället tidigare, men i dag letade jag rätt på det.

Man kan nog lugnt påstå att tex Two Lions har rena drömläget om man jämför med Våfflan och då uttrycker jag mig snällt.

Sedan verkar det väl lite märkligt att någon som skrivit kontrakt på 5 år vill bli av med stället redan efter 1 år för att han ska gå i pension.

Åtminstonde jag anar ugglor i mossen. Kl 12 passerade jag och då var jalusierna neddragna.

Fritz..

Förstår inte riktigt hur det är möjligt att promenera mycket i 4 år i Pattis och missa stället. :)

Men vad får dig att tro att han vill bli av med stället redan efter ett år? Jag tog min första våffla där för 3-4 år sedan. Eller kanske 5-6 år sedan? Kommer inte ihåg.

Dessutom.. har våfflan inte ett bättre läge än Two Lion? Betydligt mycket mer folk passerar väl utanför våfflan på väg till 7/8 från Buakaow än som promenerar på soi9/klang?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt hur det är möjligt att promenera mycket i 4 år i Pattis och missa stället. :)

Men vad får dig att tro att han vill bli av med stället redan efter ett år? Jag tog min första våffla där för 3-4 år sedan. Eller kanske 5-6 år sedan? Kommer inte ihåg.

Dessutom.. har våfflan inte ett bättre läge än Two Lion? Betydligt mycket mer folk passerar väl utanför våfflan på väg till 7/8 från Buakaow än som promenerar på soi9/klang?

Våfflan har ju funnits i ett gäng år och är det nåt me taskigt läge så är det (tyvärr) Two Lion.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Våfflan har ju funnits i ett gäng år och är det nåt me taskigt läge så är det (tyvärr) Two Lion.

Japp. Tror t.o.m jag postat ett inlägg med bild om det på TT så det borde iaf vara minst 3-4 år gammalt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte många kunder,hans pytt i panna var bra förut,har inte ätit där på några år ,fattar inte hur han har klarat sej så lång tid?

Man satt i barerna som finns där,blev hungrig gå och ta en korv eller pytt,med en ny ägare ska jag prova stället igen,nuvarande nej tack.

Ha en bra dag alla önskar Pust.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt hur det är möjligt att promenera mycket i 4 år i Pattis och missa stället. :)

Men vad får dig att tro att han vill bli av med stället redan efter ett år? Jag tog min första våffla där för 3-4 år sedan. Eller kanske 5-6 år sedan? Kommer inte ihåg.

Dessutom.. har våfflan inte ett bättre läge än Two Lion? Betydligt mycket mer folk passerar väl utanför våfflan på väg till 7/8 från Buakaow än som promenerar på soi9/klang?

Jag är känd för att missa det mesta, det är väl kanske därför som jag missat Våfflan. :wink:

Men går man på Second road så ser soien ut som en bargata som slutar halvvägs upp till Soi Buakhau och barer har jag sett tillräckligt av i Pattaya så därför har jag aldrig knallat in på den. Man måste ha styrka för att kunna passera alla dessa barer för att orka komma fram till Våfflan.

Nu såg jag att det var ingen återvändsgata utan soien gjorde en S-kurva och fortsatte sedan upp till Soi Buakhau.

När man kommer från andra hållet ser det stendött ut och det är väl därför jag aldrig gått från det hållet heller.

Men du kan nog ha sant i att det är en del "genomfartstrafik" där, tänkte inte på det.

Beträffande att han vill bli av med stället redan efter ett år så menade jag ett år efter att ha skrivit ett nytt femårskontrakt, inte att han ägt stället i ett år.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är känd för att missa det mesta, det är väl kanske därför som jag missat Våfflan. :wink:

Men går man på Second road så ser soien ut som en bargata som slutar halvvägs upp till Soi Buakhau och barer har jag sett tillräckligt av i Pattaya så därför har jag aldrig knallat in på den. Man måste ha styrka för att kunna passera alla dessa barer för att orka komma fram till Våfflan.

Nu såg jag att det var ingen återvändsgata utan soien gjorde en S-kurva och fortsatte sedan upp till Soi Buakhau.

När man kommer från andra hållet ser det stendött ut och det är väl därför jag aldrig gått från det hållet heller.

Men du kan nog ha sant i att det är en del "genomfartstrafik" där, tänkte inte på det.

Beträffande att han vill bli av med stället redan efter ett år så menade jag ett år efter att ha skrivit ett nytt femårskontrakt, inte att han ägt stället i ett år.

Fritz..

Jo, den är lite lurig den där genomfarten. Men är en av de bättre genvägarna om det är mycket trafik. :)

Satan... nu saknar man ju pattis igen... får nog ta och börja kolla på biljett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, den är lite lurig den där genomfarten. Men är en av de bättre genvägarna om det är mycket trafik. :)

Satan... nu saknar man ju pattis igen... får nog ta och börja kolla på biljett.

Ja den genvägen har man åkt hundratals gånger, bästa genvägen till Soi buakaow

när man slarvat på 7:an eller 8:an, och absolut inte vill åka ända ut till klangen.

Däremot har jag aldrig stannat till på Våfflan, då det oftast varit stängt dom tiderna

jag passerat. Däremot har både Nobuzz & Chockdee och jag vid olika tillfällen gått

barrunda bland barerna där. En rolig sak man ser där att i en del av barerna är

helt tomma samtidigt som nästa bar har fullsatt. Och då har dom samma musik, samma

fotboll på tv apparaterna + en 10 tals damer med ungefärligt samma utseende :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Key money 30 000 om året!! Vem är så idi*tisk dum att betala det

Håller med. Hur fan kan man slänga iväg hela 6500sek/år på det viset. Hur överlever man :ahh: ? Det är ju trots allt 500/mån. Hur skall man kunna tjäna pengar med dessa ofantliga utgifter som utsugarna begär?

Det är en skandal som borde stå på varenda jävla löpsedel. : EXTRA EXTRA: FARANG SLÖSAR BORT 6500kr ...HELT I ONÖDAN?

Nä fy fan.. gör som "proffsen" :betala aldrig extra och ha fördomar mot allt och alla så blir ni gamla och "välmående" :rolleyes: .

Mvh Hn :jester:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Åt en hot dog med räksallad där för några år sen, 190 b. Vattnig och äcklig räksallad till råga på allt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åt en hot dog med räksallad där för några år sen, 190 b. Vattnig och äcklig räksallad till råga på allt!!

Räksalladen var nog från Willys,vet folk som bar ner det från Swe.

Men han tog betalt av dom när dom tog in en korv med mos och räksallad.

Samma sak gjorde ägaren av globertrotter i Pattis av några andra Swe.

Fast dom bar ner lingonsylt och tog betalt för en klick extra lingonsylt.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...