Jump to content
IGNORERAD

Uppdrag granskning 9/11. Om boende i Thailand.


THAISWEDE

Recommended Posts

Nja, undrar om du inte har blivit lite felinformerad nu, läs på Mäklarsamfundets sida om auktoriserade mäklare.

Auktorisation

För att bli auktoriserad fastighetsmäklare, dvs erhålla Mäklarsamfundets branschauktorisation krävs ytterligare utbildning som tillhandahålls av Mäklarsamfundet Utbildning. För att få påbörja den utbildningen krävs att man är registrerad fastighetsmäklare samt att man har arbetat i minst 3 år.

http://www.maklarsam...age.aspx?id=235

Är det verkligen ditt fulla allvar att för att bli mäklare i Thailand så måste man åka till Sverige och utbilda sig? Du menar alltså att tex engelsmannen Alan Bolton som är en av de största mäklarna i Pattaya ( http://www.Pattaya-property.net/ ) att han skall åka till lilla Sverige och utbilda sig för att kunna agera mäklare i Pattaya???

Inser du inte att du gör bort dig?

Har du inte förstått att det är Thailand det handlar om????

Kamraten

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 286
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Wanipok

    19

  • chiangmai

    16

  • Kamrat 17

    15

  • katten9liv

    15

Mest aktiva i denna tråd

Mina inlägg har alltid haft en generell substans , men mitt senaste inlägg väckte visst vrede hos kamrat 17...

I sverige blir man lagförd om man arbetar som mäklare om man saknar nödvändiga tillstånd...

I Thailand är det inte så.det vet jag.jag vet också att scandic property är verksamma i Thailand.

Det har framgått av tidigare inlägg :nyam:

Att förringa och försöka tillintetgöra de åsikter som har framkommit under den här tråden främjar knappast

förtroendet för Scandic Property. Att lurade svenskar anlitat "riktiga" mäklare.är väl inget skäl som ska anföras

i sammanhanget...att kasta sig in i leken slå sig för bröstet och berätta hur ärlig och välrenommerad man är

väcker ju genast misstankar och det, med ett vokabulär som knappast ger några högskolepoäng.

Scandics Propertys smala lycka är att dess inlägg begränsas här på MPR...

Med vänliga hälsningar

Pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina inlägg har alltid haft en generell substans , men mitt senaste inlägg väckte visst vrede hos kamrat 17...

I sverige blir man lagförd om man arbetar som mäklare om man saknar nödvändiga tillstånd...

I Thailand är det inte så.det vet jag.jag vet också att scandic property är verksamma i Thailand.

Det har framgått av tidigare inlägg :nyam:

Att förringa och försöka tillintetgöra de åsikter som har framkommit under den här tråden främjar knappast

förtroendet för Scandic Property. Att lurade svenskar anlitat "riktiga" mäklare.är väl inget skäl som ska anföras

i sammanhanget...att kasta sig in i leken slå sig för bröstet och berätta hur ärlig och välrenommerad man är

väcker ju genast misstankar och det, med ett vokabulär som knappast ger några högskolepoäng.

Scandics Propertys smala lycka är att dess inlägg begränsas här på MPR...

Med vänliga hälsningar

Pensionaren

Hej, du kanske borde hjalpa Anders att salja hus har i Thailand, samma som du forsokte lara mig soka visum du, ar ju en valskrivande manniska som svanger dig med fina ord, plus att du varit har i 5 hela ar, sa du maste ha mycket att ge

SVEN 55

Link to comment
Dela på andra sajter

ÅÅÅÅ Tack sven 55 för ditt goda omdömme...Alltid trevligt att se dina inlägg som ger anledning till

munterhet och givande diskutioner.

Ang mina inlägg vill jag tillägga att alla mina kommentarer i detta ämne tidigare inte varit direkt riktade mot någon enskild..men när någon

lite nedsättande ber mig "läsa på" får man räkna med en liten "skarpare" retur..

Varför rycker inte Kamrat 17 bara på axlarna..och tänker.det här rör inte mig...????

Jag hoppas vidare att du i forsättningen slipper problem med dina visum. :nyam:

Vänliga hälsningar

pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen ditt fulla allvar att för att bli mäklare i Thailand så måste man åka till Sverige och utbilda sig? Du menar alltså att tex engelsmannen Alan Bolton som är en av de största mäklarna i Pattaya ( http://www.Pattaya-property.net/ ) att han skall åka till lilla Sverige och utbilda sig för att kunna agera mäklare i Pattaya???

Inser du inte att du gör bort dig?

Har du inte förstått att det är Thailand det handlar om? ???

Du har möjligtvis inte funderat på att läsa igenom först innan du svarar på andras inlägg.

Läs om och gör rätt.

Beklagligt att du dessutom inte har förstånd att inse att det är Du som gjort bort dig fullständigt och samtidigt drar ner ditt företag i de oserösas kategori.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kamraten har ju redan vunnit på TKO.ni kan lägga ner diskutionen nu '

Absolut solklar seger till Kamrat 17 he he

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina inlägg har alltid haft en generell substans , men mitt senaste inlägg väckte visst vrede hos kamrat 17...

I sverige blir man lagförd om man arbetar som mäklare om man saknar nödvändiga tillstånd...

I Thailand är det inte så.det vet jag.jag vet också att scandic property är verksamma i Thailand.

Det har framgått av tidigare inlägg :nyam:

Att förringa och försöka tillintetgöra de åsikter som har framkommit under den här tråden främjar knappast

förtroendet för Scandic Property. Att lurade svenskar anlitat "riktiga" mäklare.är väl inget skäl som ska anföras

i sammanhanget...att kasta sig in i leken slå sig för bröstet och berätta hur ärlig och välrenommerad man är

väcker ju genast misstankar och det, med ett vokabulär som knappast ger några högskolepoäng.

Scandics Propertys smala lycka är att dess inlägg begränsas här på MPR...

Med vänliga hälsningar

Pensionaren

Nädå, du väcker inte alls någon som helst vrede hos mig med dina inlägg, snarare så får jag ett gott skratt varje gång när man inser din inkompetens. Jag vill inte påstå att jag är smart, men jag är tillräckligt smart för att inte uttala mig om saker jag inte kan.

Kamraten

Link to comment
Dela på andra sajter

Det förefaller mig besynnerligt med vissa människor som ska racka ner på Anders i denna tråd.

Huruvida ni misstänker Anders som seriös eller inte? Så borde väl det vara upp till var och en som vill göra affärer med honom.

Det finns 2 medlemmer som jag vet defenetivt inte är troll som gått i god för Anders i denna tråd.

Detta till trots så ska det huggas och skällas som om eran värld rasar samman om Anders får sälja hus i Thailand.

Är det för att stärka eran egen självkänsla ni gör så?

Det är väl bättre att ni fortsätter att leva era perfekta liv istället för att smutsa ner forumet med en massa förolämpningar!

Det verkar som om vissa anser sig experter på mäklares uppgifter i Thailand bara för att man bor eller vistas i Thailand delar om året?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Kommentar till programmet,

vissa lär sig aldrig, inget nytt, det här är inte Sverige, köp slit o förlora, pengar i fickan för thai!

Paddan

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommentar till programmet,

vissa lär sig aldrig, inget nytt, det här är inte Sverige, köp slit o förlora, pengar i fickan för thai!

Paddan

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...