Jump to content
IGNORERAD

Uppdrag granskning 9/11. Om boende i Thailand.


THAISWEDE

Recommended Posts

Uppdrag granskning skall göra ett repotage om boende i Thailand nästa vecka. Vet inte riktigt vad programmet gäller, men det skulle vara någonting om att man inte äger marken/huset fast man köpt det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 286
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Wanipok

    19

  • chiangmai

    16

  • Kamrat 17

    15

  • katten9liv

    15

Mest aktiva i denna tråd

Nästa vecka, du menar nog 9/11 då.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach

det e bra jag vill se janne josefsson fixa reglerna till oss faranger, vill ha "mitt" hus,bil risfält, mini mart i mitt namn, kom igen Janne jag vet att du kan fixa det :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdrag granskning skall göra ett repotage om boende i Thailand nästa vecka. Vet inte riktigt vad programmet gäller, men det skulle vara någonting om att man inte äger marken/huset fast man köpt det.

Med tanke på att det fanns mäklare som har lurat mängder med folk på deras pengar och att många fick kontrakt endast på thai plus att de har betalat överpriser så är det inget konstigt att någon granskar allt lurendrejeri.

Men vi får se vad det handlar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det programmet kommer jag inte att missa, har hela tiden varit skeptisk med att göra affärer med falanger i Thailand, det är både dyrare och osäkrare.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Hej

Det programmet kommer jag inte att missa, har hela tiden varit skeptisk med att göra affärer med falanger i Thailand, det är både dyrare och osäkrare.

Mvh Isan Lover

Helt enig Fan så mycket dyrare

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Samma problem var det tidigare i Spanien och dess övärld.

Time-share lägenheter och annat fuffens. Varför skulle det vara annorlunda i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma problem var det tidigare i Spanien och dess övärld.

Time-share lägenheter och annat fuffens. Varför skulle det vara annorlunda i Thailand?

Troligen många, som är samma aktörer i Thailand som tidigare var i Spanien.

Varning för privata aktörer som härjar på "blocket"

Har mailat en del för info, bara för kul men det är inget som har stämt med vad dom sagt hittills om hur man kan skaffa hus och "äga" tomten. Många ggr, snackas det om bolag med aktiefördelning mm samt att säljaren sambo(Thai) är ägare och bolaget sedan äger marken.Ingen kan äga mark "FULLT UT " i Thailand om man inte är Thai. Glöm aldrig det.

Stor Varning från Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Jag och min familj har sedan 2005 ett hus i Sabai Village, som man kommer att prata om i UG nu på onsdag. Det är något av det bästa vi gjort och tycker det fortfarande. Vi trivs otroligt bra i området och skötseln fungerar perfekt.

Det visade sig för något år sedan att vi inte är korrekt ägare till våra hus.

Den missen beror på dålig juridisk hjälp vilket inte är helt ovanligt i Thailand.

Detta är nu utrett och alla husägare har nu möjlighet att bli registrerad ägare till sitt hus som det var sagt från början. Registreringarna är i full gång (kom precis hem från Thailand) och nu är ca 10 st hur registrerade.

Tyvärr så finns det ett fåtal personer (bla de i UG trailern) som vill driva denna fråga väldigt hårt med stämningar mm gentemot markägaren. De har tyvärr fått med sig allt för många husägare i denna grupp, många av dessa husägare har blivit lurade in i gruppen, t ex "om ni inte går med i den här gruppen riskerar du att förlora ditt hus". De gör nu allt för att sätta käppar i hjulen för de pågående registreringarna.

De ända vinnarna i den här processen är de thailändska advokaterna som nog gärna ser en långdragen process.

Mvh

Nöjd husägare i Sabai Village 1

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Jag och min familj har sedan 2005 ett hus i Sabai Village, som man kommer att prata om i UG nu på onsdag. Det är något av det bästa vi gjort och tycker det fortfarande. Vi trivs otroligt bra i området och skötseln fungerar perfekt.

Det visade sig för något år sedan att vi inte är korrekt ägare till våra hus.

Den missen beror på dålig juridisk hjälp vilket inte är helt ovanligt i Thailand.

Detta är nu utrett och alla husägare har nu möjlighet att bli registrerad ägare till sitt hus som det var sagt från början. Registreringarna är i full gång (kom precis hem från Thailand) och nu är ca 10 st hur registrerade.

Tyvärr så finns det ett fåtal personer (bla de i UG trailern) som vill driva denna fråga väldigt hårt med stämningar mm gentemot markägaren. De har tyvärr fått med sig allt för många husägare i denna grupp, många av dessa husägare har blivit lurade in i gruppen, t ex "om ni inte går med i den här gruppen riskerar du att förlora ditt hus". De gör nu allt för att sätta käppar i hjulen för de pågående registreringarna.

De ända vinnarna i den här processen är de thailändska advokaterna som nog gärna ser en långdragen process.

Mvh

Nöjd husägare i Sabai Village 1

Ja de e många som e nöjda o bo i ett "falang ghetto" när de inte vet bättre o e villiga o betala överpris o sälja till underpris.

Wanipok

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja de e många som e nöjda o bo i ett "falang ghetto" när de inte vet bättre o e villiga o betala överpris o sälja till underpris.

Wanipok

Jag tycker inte man behöver klanka ner på folks olika val här i livet! Bara för att du inte tycker om"falang ghetto" så finns det faktiskt andra människor som gör det!

Detta är deras val och ingen annans.

Många som köper i dessa "ghetton" har inte någon äkta hälft från Thailand, hur lätt är det då att navigera i fastighets djungeln??

Nej, låt folk vara lyckliga även om man själv tycker annorlunda!!

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju en sanning som säger att ingenting är någonsin mer värt än vad någon är beredda att betala för det.

En hel del svenskar trivs att bo i en omgivning av andra svenskar och de ska väl få göra det då? Andra trivs med att bo i ett bambuskjul ute på vischan och ska väl få göra det då?

Det jag tror att UG kommer att fokusera på är alla dessa skumma mäklare som lovar en hel del till bålögda svenskar saker som inte alls stämmer och i många fall strider med Thailändska lagstiftning.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte man behöver klanka ner på folks olika val här i livet! Bara för att du inte tycker om"falang ghetto" så finns det faktiskt andra människor som gör det!

Detta är deras val och ingen annans.

Många som köper i dessa "ghetton" har inte någon äkta hälft från Thailand, hur lätt är det då att navigera i fastighets djungeln??

Nej, låt folk vara lyckliga även om man själv tycker annorlunda!!

/ Joe

Du när jag köpte min condo för 12år sen hade jag ingen äkta hälft från Thailand o de va inga som helst problem o hitta boende utanför "falang ghettorna" vill man så kan man !!

Wanipok

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Jag och min familj har sedan 2005 ett hus i Sabai Village, som man kommer att prata om i UG nu på onsdag. Det är något av det bästa vi gjort och tycker det fortfarande. Vi trivs otroligt bra i området och skötseln fungerar perfekt.

Det visade sig för något år sedan att vi inte är korrekt ägare till våra hus.

Den missen beror på dålig juridisk hjälp vilket inte är helt ovanligt i Thailand.

Detta är nu utrett och alla husägare har nu möjlighet att bli registrerad ägare till sitt hus som det var sagt från början. Registreringarna är i full gång (kom precis hem från Thailand) och nu är ca 10 st hur registrerade.

Tyvärr så finns det ett fåtal personer (bla de i UG trailern) som vill driva denna fråga väldigt hårt med stämningar mm gentemot markägaren. De har tyvärr fått med sig allt för många husägare i denna grupp, många av dessa husägare har blivit lurade in i gruppen, t ex "om ni inte går med i den här gruppen riskerar du att förlora ditt hus". De gör nu allt för att sätta käppar i hjulen för de pågående registreringarna.

De ända vinnarna i den här processen är de thailändska advokaterna som nog gärna ser en långdragen process.

Mvh

Nöjd husägare i Sabai Village 1

Detta är intressant och jag vill gärna ha lite mer information.

Vad menar du med registrerad ägare till huset??

- Är ni ett icke Thai par?? (Alltså ingen av er är Thai)

- Äger ni huset direkt och detta är registrerat i falang name på landoffice?

- Då antar jag att ni hyr marken?

- Hyresavtalet är då 30 år?

- Företaget som äger marken, är ni även delägare i detta??

- Är detta företag skapat enkom för att äga mark?

Jag är intresserad av hur olika upplägg för att gå runt lagen appliceras, därav mina frågor, och det är kul att höra hur olika developments löst det.

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du när jag köpte min condo för 12år sen hade jag ingen äkta hälft från Thailand o de va inga som helst problem o hitta boende utanför "falang ghettorna" vill man så kan man !!

Wanipok

:offtopic: Positiva inlägg som vanligt :ahh: . Var har du dom andra muntergökarna ( axel o stoneys) ?

Mvh Hn :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

:offtopic: Positiva inlägg som vanligt :ahh: . Var har du dom andra muntergökarna ( axel o stoneys) ?

Mvh Hn :wai:

Blir mest irriterad på snorungar som har nyligen förlorat oskulden å tror sig veta allt, därav tonläget.

wanipok

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Jag och min familj har sedan 2005 ett hus i Sabai Village, som man kommer att prata om i UG nu på onsdag. Det är något av det bästa vi gjort och tycker det fortfarande. Vi trivs otroligt bra i området och skötseln fungerar perfekt.

Det visade sig för något år sedan att vi inte är korrekt ägare till våra hus.

Den missen beror på dålig juridisk hjälp vilket inte är helt ovanligt i Thailand.

Detta är nu utrett och alla husägare har nu möjlighet att bli registrerad ägare till sitt hus som det var sagt från början. Registreringarna är i full gång (kom precis hem från Thailand) och nu är ca 10 st hur registrerade.

Tyvärr så finns det ett fåtal personer (bla de i UG trailern) som vill driva denna fråga väldigt hårt med stämningar mm gentemot markägaren. De har tyvärr fått med sig allt för många husägare i denna grupp, många av dessa husägare har blivit lurade in i gruppen, t ex "om ni inte går med i den här gruppen riskerar du att förlora ditt hus". De gör nu allt för att sätta käppar i hjulen för de pågående registreringarna.

De ända vinnarna i den här processen är de thailändska advokaterna som nog gärna ser en långdragen process.

Mvh

Nöjd husägare i Sabai Village 1

Kul att du är nöjd husägare här, men även den nya konstruktionen(känner väl till detta) är osäker.

En avigt inställd lokalmyndighet, en regering som vill börja använda redan befintliga lagar, eller några smarta och pengakåta jurister kan när som helst ändra på läget.

Tyvärr är det ju så att många som köpt hus i olika projekt sedan insett att deras lovade och så säkra ägarkonstruktion inte var värd ett ruttet lingon.

Att då gripa efter ett nytt halmstrå är ju naturligt, ingen vill ju att ens investering skall vara helt värdelös, men Logans, Thaimäklarna etc, kan lova hur mycket de vill.

Thailändare och endast Thailändare kan äga mark i Thailand, allt annat är bara juridiskt hokuspokus för att få hussugna Faranger att betala dyrt.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du är nöjd husägare här, men även den nya konstruktionen(känner väl till detta) är osäker.

En avigt inställd lokalmyndighet, en regering som vill börja använda redan befintliga lagar, eller några smarta och pengakåta jurister kan när som helst ändra på läget.

Tyvärr är det ju så att många som köpt hus i olika projekt som sedan insett att deras lovade och så säkra ägarkonstruktion inte var värd ett ruttet lingon.

Att då gripa efter ett nytt halmstrå är ju naturligt, ingen vill ju att ens investering skall vara helt värdelös, men Logans, Thaimäklarna etc, kan lova hur mycket de vill.

Thailändare och endast Thailändare kan äga mark i Thailand, allt annat är bara juridiskt hokuspokus för att få hussugna Farnger att betala dyrt.

De e tur att de e nån som e klar i knoppen här, kör på Vaxet..

Wanipok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du är nöjd husägare här, men även den nya konstruktionen(känner väl till detta) är osäker.

En avigt inställd lokalmyndighet, en regering som vill börja använda redan befintliga lagar, eller några smarta och pengakåta jurister kan när som helst ändra på läget.

Tyvärr är det ju så att många som köpt hus i olika projekt sedan insett att deras lovade och så säkra ägarkonstruktion inte var värd ett ruttet lingon.

Att då gripa efter ett nytt halmstrå är ju naturligt, ingen vill ju att ens investering skall vara helt värdelös, men Logans, Thaimäklarna etc, kan lova hur mycket de vill.

Thailändare och endast Thailändare kan äga mark i Thailand, allt annat är bara juridiskt hokuspokus för att få hussugna Faranger att betala dyrt.

Såvida de inte har dispens från kungahuset, men endast då.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scicocljo eller namnet som jag inte ens kommer ihåg 2 minuter och som gör sitt första inlägg här.

Vad tycker ni det tyder på ni trolljägare som ser troll ibland på Thailands stränder.

Eller kanske en mäklare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...