Jump to content
IGNORERAD

gravid ex nere i thai


niclas

Recommended Posts

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • niclas

    12

  • Neil

    9

  • Scandinaviancorner

    9

  • måne

    5

Mest aktiva i denna tråd

Det är tydligen inte bara dåliga fruntimmer på dessa nätdejtingsajter.

Det verkar finnas mindre seriösa män likaså.

Jag har full förståelse för att damen i fråga aldrig vill se dig mer.

Synd bara att du inte tänkte dig för innan du lirkade dit den.

Hur som hellst hoppas jag barnet får det bra trotts en dålig start.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tydligen inte bara dåliga fruntimmer på dessa nätdejtingsajter.

Det verkar finnas mindre seriösa män likaså.

Jag har full förståelse för att damen i fråga aldrig vill se dig mer.

Synd bara att du inte tänkte dig för innan du lirkade dit den.

Hur som hellst hoppas jag barnet får det bra trotts en dålig start.

Tycker inte alls TS är särskilt oseriös. Kanske lite naiv men det har vi väl alla varit. Nätdejting har för och nackdelar. En av fördelarna är att man under månader kan lära känna ett par tjejer bra och när man väl skall åka ner så har man gjort upp en priolista eller så delar man upp resan om man irl vill träffa de olika alternativen för sedan välja den som det fungerar bäst med. Så verkar TS ha gjort men det klaffa inte till 100% och det kan väl hända oss alla med eller utan nätdejting.

Då jag nätdejtat så har jag alltid haft olika alternativ och alltid utgått från att tjejerna har det också men när jag väl kommit långt och sagt till en tjej att nu är det hon som gäller så har jag stått vid mitt ord och utgått från att hon gjort detsamma. Inte fungerat alltid ändå men det är bara att köra igen.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Måne har rätt. det första du bör göra är att skicka ner 1000 bath till ultraljuds test. Sedan be att få ett foto på resultatet. Det måste väl ändå vara steg ett. Som Måne också säger. Oftast handlar det om pengar i någon form. Hon har kanske investerat i dig. Och nu måste hon betala sin skuld med den vanliga thairäntan på runt 10 % i månaden. Vad vet jag. Hon var ju med dig i minst 14 dagar. Då hade hon ingen inkomst. Men som alla har vi fasta utgifter

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Måne har rätt. det första du bör göra är att skicka ner 1000 bath till ultraljuds test. Sedan be att få ett foto på resultatet. Det måste väl ändå vara steg ett. Som Måne också säger. Oftast handlar det om pengar i någon form. Hon har kanske investerat i dig. Och nu måste hon betala sin skuld med den vanliga thairäntan på runt 10 % i månaden. Vad vet jag. Hon var ju med dig i minst 14 dagar. Då hade hon ingen inkomst. Men som alla har vi fasta utgifter

Ingen inkomnst!! betala inte grabben någonting till henne tror du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen inkomnst!! betala inte grabben någonting till henne tror du?

Betala för vad? Han träffa henne på nätet och de hängde ihop när han var i Thailand vid två tillfällen.

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen inkomnst!! betala inte grabben någonting till henne tror du?

Finns idag gott om moderna och självständiga kvinnor i Thailand som både kan och vill ta hand om sig själva. Åtminstone i början av förhållandet. :crazy:

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vet vi väl ingenting om. Jag har inte läst något sådant i alla fall. Om jag missat det ber jag om ursäkt

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Betala för vad? Han träffa henne på nätet och de hängde ihop när han var i Thailand vid två tillfällen.

/Marlon

Betala för fi.an naturligtvis. kanske därför hon är förbannad

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan det vara rimligt att betala för den inkomst en dam förlorar när hon tar ledigt från sitt jobb, för att dejta och turnera med en främling.

Det är ändå småsummor, men hon skall inte förlora på att ställa upp, om nu relationen tar slut och det inte fungerar.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan det vara rimligt att betala för den inkomst en dam förlorar när hon tar ledigt från sitt jobb, för att dejta och turnera med en främling.

Det är ändå småsummor, men hon skall inte förlora på att ställa upp, om nu relationen tar slut och det inte fungerar.

Leif

Han betalde väl för allt när dom umgicks antar jag, det räcker gott och väl.tro mig - det finns faktiskt thai som tjänar skapligt och vill träffa en farang.och dom brukar inte uppskatta att bli behandlade som en barbrud(dvs. 1000baht på morgonen etc).

Med dom får man betala igen genom middag, presenter, bio etc istället - brukar gå jämt ut barbrud vs icke barbrud faktiskt ;)

Och om så inte är fallet så märker man det rätt fort..då får man skjuta till lite deg :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Han betalde väl för allt när dom umgicks antar jag, det räcker gott och väl.tro mig - det finns faktiskt thai som tjänar skapligt och vill träffa en farang.och dom brukar inte uppskatta att bli behandlade som en barbrud(dvs. 1000baht på morgonen etc).

Med dom får man betala igen genom middag, presenter, bio etc istället - brukar gå jämt ut barbrud vs icke barbrud faktiskt :wink:

Och om så inte är fallet så märker man det rätt fort..då får man skjuta till lite deg :crazy:

Vi antar bara här, men vad som thaibruden anser felar, är kanske en del av lösningen för TS problem.

Middagar, bio och presenter i all ära. Det kostar, men hon kanske hellre ville och behövde ha lite kontanter över till det dagliga, när farangen drar hem.

Sen kan det hela mest handla om lose face, för hon har investerat i honom genom att berätta för alla om sin nya rike man, och alla de förväntningar det ger.

En enorm prestige förlust.

Är hon nu gravid på riktigt, och föder barn som ensamstående, så sjunker hennes värde rejält på äktenskapsmarknaden i Thailand.

Vid giftemål så sjunker sinsoden, och inte alla vill ha en tjej med barn på halsen.

Kanske det är här skon klämmer, och hon vill ha ekonomisk kompensation för detta.

Spekulationer självklart.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi antar bara här, men vad som thaibruden anser felar, är kanske en del av lösningen för TS problem.

Middagar, bio och presenter i all ära. Det kostar, men hon kanske hellre ville och behövde ha lite kontanter över till det dagliga, när farangen drar hem.

Sen kan det hela mest handla om lose face, för hon har investerat i honom genom att berätta för alla om sin nya rike man, och alla de förväntningar det ger.

En enorm prestige förlust.

Är hon nu gravid på riktigt, och föder barn som ensamstående, så sjunker hennes värde rejält på äktenskapsmarknaden i Thailand.

Vid giftemål så sjunker sinsoden, och inte alla vill ha en tjej med barn på halsen.

Kanske det är här skon klämmer, och hon vill ha ekonomisk kompensation för detta.

Spekulationer självklart.

Leif

Hon kan ju alltid göra abort, och tydligen är hon redan så lack på TS att han inte kan reparera skadan(låter som det)

Om så är fallet är det bara att överge skeppet, dvs klipp kontakten med henne, ingen vits att diskutera med en thai som är förbannad.

Been there done that, tro mig ;)

och ger man dom bara lite tid så brukar det mesta glömmas bort i detta landet, konstigt nog..

Minns en donna som jagade mig med en kökskniv längs med soi Xzyte en gång(long story), vi kom överens även efter det..var bara att undvika henne en vecka efter sen var det över :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är abort tillåtet i Thailand?

Tror inte relion eller lagstiftning tillåter det, men jag vet inte säkert.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns alla sorters av kvinnor i Thailand. De som skall ha betalt per natt, de som är traditionella och endast kan tänka sig en man i hela livet men de flesta är tämligen moderna och vet mycket väl vad de ger sig in på när de dejtar en man. De skulle bli djupt forättade om man skulle sticka till dem pengar för sällskapet samtidigt som de kan gilla att ha sex och inte ser det som ett problem att haft ett gäng sexpartners genom åren. (ingen tanke på sänkt sinsodvärde eller liknande trams)

Jag kan inte se att TS gjort något fel alls. Om tjejen undvek att mordhota etc. så borde han ta sitt ansvar för att lösa situationen på det ena eller andra sättet men som det är nu tycker jag han kan skita i det.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Är abort tillåtet i Thailand?

Tror inte relion eller lagstiftning tillåter det, men jag vet inte säkert.

Leif

Helt lagligt är det inte men ändå så finns det statliga kliniker som utför aborter. Vad jag kan döma av mitt enda besök på en sådan klinik så var det goda kvalité och en ickefördömande attityd. Mitt sällskap var mycket nöjd med ingrppet och vården. Kostade ungefär 1000 baht har jag för mig, kanske billigare.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Är abort tillåtet i Thailand?

Tror inte relion eller lagstiftning tillåter det, men jag vet inte säkert.

Leif

Det är lika förbjudet med abort som det är med prostitution i Thailand :crazy: kostar ett par tusenbattare vad jag har hört ???

skulle nog finnas aningen fler ungar om det inte utfördes aborter i Thailand..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lika förbjudet med abort som det är med prostitution i Thailand :crazy: kostar ett par tusenbattare vad jag har hört ???

skulle nog finnas aningen fler ungar om det inte utfördes aborter i Thailand..

Aborterna har förmodligen mycket liten betydelse för Thailands folkökning. Idag föder en thailändsk kvinna i genomsnitt 1.7 barn. Ökat välstånd och urbanisering samt de thailändska kvinnornas goda tillgång till arbetsmarknaden och utbildning ligger naturligtvis bakom. I de allra flesta familjer finns det ingen vinst längre med många barn.

Annars håller jag med. Abort är bus enkelt att få. 1.7 barn per kvinna låter dock oroväckande. Skall man behöva kämpa för att få träffa thaitjejer i framtiden? Lika bra att påven står på sig och ser till att det fortsätter att avlas friskt på Fillipinerna.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi antar bara här, men vad som thaibruden anser felar, är kanske en del av lösningen för TS problem.

Middagar, bio och presenter i all ära. Det kostar, men hon kanske hellre ville och behövde ha lite kontanter över till det dagliga, när farangen drar hem.

Hon ville ha en sponsor helt enkelt...

Sen kan det hela mest handla om lose face, för hon har investerat i honom genom att berätta för alla om sin nya rike man, och alla de förväntningar det ger.

En enorm prestige förlust.

Låter inte som en investering i honom / ett förhållande. Låter mer som att hon irrat bort sig i drömmar om guld och gröna skogar... stryk det sista... guld ska det bara vara...

Är hon nu gravid på riktigt, och föder barn som ensamstående, så sjunker hennes värde rejält på äktenskapsmarknaden i Thailand.

Vid giftemål så sjunker sinsoden, och inte alla vill ha en tjej med barn på halsen.

Kanske det är här skon klämmer, och hon vill ha ekonomisk kompensation för detta.

Spekulationer självklart.

Leif

Hon får väl ligga lågt ett år, föda barnet och sedan casha in på sitt lilla hasip-hasip barn. Finns säkert många thai utan barn som vill adoptera, framförallt om det visar sig vara en liten blek luuk kreung. Allting går ju att mygla till sig / köpa i Thailand så betala för ett barn är säkert inga problem.

Vet inte om jag missat om TS är intresserad av att ta hand om barnet själv? Om intresse finnes kunde ju det annars vara ett alternativ. Även om surrogatmödrar inte är rumsrena i Sverige så förekommer det ju ofta i andra länder och då vore det kanske mer naturligt att ersätta henne ekonomiskt... om nu pengar är det hon primärt är ute efter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tydligen inte bara dåliga fruntimmer på dessa nätdejtingsajter.

Det verkar finnas mindre seriösa män likaså.

Jag har full förståelse för att damen i fråga aldrig vill se dig mer.

Synd bara att du inte tänkte dig för innan du lirkade dit den.

Hur som hellst hoppas jag barnet får det bra trotts en dålig start.

Nu är du ute och cyklar!

Det är alltid vi killar som ska skydda oss!

Om du ligger med en tjej utan skydd! :crazy:

Så har du förlorat!

Dom kan alltid bli med barn!

Dom söta små liven!

Använd skydd!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

kan väll berätta lite hur det hela ligger till. Vi träffades via nätet. vi hade kontakt ett bra tag på nätet jag skulle dra ner till thai i 2 mån så ja tänkte ahh soft o hänga runt med lite thai brudar när man e där hade ingen lust o vara på den ön där polarna va så ja köpte en biljett till henne o mig till phuket fast först mötte ja upp en annan o hängde med henne i 2 veckor sen drog ja till bkk o mötte denna o vi drog till phuket i 2 veckor sen åkte vi tillbaka till bkk o ja drog nån annanstans för hon va tvungen o börja jobba sen drog ja tillbaka till bkk o mötte upp henne o vi drog till en strand i nåra dar. under denna tiden så har hon blivit kär i mig.sen åker ja hem till swe fortsätter att ha kontakt med henne bestämmer mig för att åka ner i en månad får o känna efter o se om jag känner något för henne vilket jag inser i slutet av månaden att ja inte gör när jag hängt med henne i en månad och under tiden där så får hon reda på att ja har hängt med en annan innan ja träffat henne o hon blir så klart hemskt sårad utav detta,men vi snackar igenom det kommer överens o blir tillsammans igen,vi åker iväg till lite stränder o har det bra . ja har inte slagit hotat henne lr så. vi mår båda bra när vi skiljs åt trots att ja insett att ja inte vill inleda något förhållande med henne iom att ja inte älskar henne men hon mig men ja vill inte säga det där för att pajja nått.sen när ja kommit hem så talar ja om för henne att de e slut.

Intressant, vad jobbade hon med, för det verkar som om hon kan ta ledigt när hon vill och så brukar det ju inte vara i Thailand.

Nu är detta bara ett antagande från mig, men när hon var tvungen att återgå till jobbet så kanske hon hade date med en annan farang.

Känner till ett antal sådana här situationer.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Intressant, vad jobbade hon med, för det verkar som om hon kan ta ledigt när hon vill och så brukar det ju inte vara i Thailand.

Nu är detta bara ett antagande från mig, men när hon var tvungen att återgå till jobbet så kanske hon hade date med en annan farang.

Känner till ett antal sådana här situationer.

Det tror jag med

Link to comment
Dela på andra sajter

ja se dessa barluder va de an stalla till med , men de e ju 2 eller 3 men fler an 5 som har gift sig med medlemmar fran MRP., eller har ett forhallande baserat pa penningar...

wanipok

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är du ute och cyklar!

Det är alltid vi killar som ska skydda oss!

Om du ligger med en tjej utan skydd! :crazy:

Så har du förlorat!

Dom kan alltid bli med barn!

Dom söta små liven!

Använd skydd!

Hälsar pigge01

Förvisso skall man skydda sig vid tillfälliga sexuella förbindelser. Men vi vet inget om deras tidigare mailkonversation och vi vet heller inte vad TS gett henne för signaler när dom sågs. Han skriver själv att han inte ville säga något där nere utan gjorde det först när han kom hem.

För damen ifråga kan det mycket väl handla om att hon trodde hon träffat mannen i sitt liv och att hon inte dejtade runt med andra som TS tog för givet.

I många familjer i Thailand ses ett oäkta barn inte med blida ögon och detta kan ha förtört hennes anseende och möjligheter för restan av livet.

Hon kan mycket väl ha satsat hela sin framtid på vad hon trodde var den rätta (vilket hon sa till honom att han var).

Likväl bör man vara två om att fatta beslut om barn, men återigen så vet vi inte vad TS låtit henne tro under deras tid tillsammans.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...