Jump to content
IGNORERAD

gravid ex nere i thai


niclas

Recommended Posts

Två scenario,,,,

1. Damen i fråga lider av sk Border Line. Likt en rätts haverist som skall ha rätt till varje pris... Det primära symtomet är att de aldrig accepterar en separation som de inte initierat själva . Hon kommer aldrig att ge sig i så fall... Kan gå 10 år och så dyker hon upp..med kniven.

2, Skribenten har inte rent mjöl i sin påse..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • niclas

    12

  • Neil

    9

  • Scandinaviancorner

    9

  • måne

    5

Mest aktiva i denna tråd

Mr Phimai avstängd för... Vet inte vad jag ska kalla det, men otrevligheter som är helt utanför ämnet, innehåller lögner och rent förtal och inte alls handlar om vare sig Thailand eller nåt annat heller för den delen, raderas och hör inte hemma på detta forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är abort tillåtet i Thailand?

Tror inte relion eller lagstiftning tillåter det, men jag vet inte säkert.

Leif

Hej Leif :)

Abort i Thailand är bara lagligt under följande omständigheter:

- Livräddande insats för kvinnan.

- Bibehålla fysik / psykisk hälsa för kvinnan.

- Graviditet vid våldtäkt / incest.

Att det sedan finns ställen där man kan göra abort utan att uppfylla nämda krav är en helt annan sak.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Niclas.

Jag har gått igenom eller "Går igenom" ungefär samma sak med en tjej.

Jag har läst de olika inläggen och tipsen folk ger dig och många är bra och en del är mindre bra.

För det första. Har hon hotat dig så GÖR EN POLISANMÄLAN för om du är före henne med en anmälan i vilken instans det än gäller så är det ett minus för henne. Det är INTE olagligt att göra någon gravid! Ansvaret gäller båda två så hon har del i ansvaret.

För det andra: Svartlistad..För att vara fader???? Håller ALDRIG. Det har jag kollat upp när jag blev hotad och förföljd. Svartlistning är till för grova brott och att göra någon gravid är fortfarande inget brott. Om du skulle vara fader så måste detta bevisas i en domstol och innan du skulle hamna där skulle du i praktiken kunna vara tvingad att stanna kvar i landet, men att lyckas få till en svartlistning pga detta kräver skickliga advokater och dom kostar pengar.

Skaffa dig en advokat, det gjorde jag eftersom jag hela tiden blev hotad och inte fick säga något själv.

När en advokat ringer upp henne så brukar dom tystna eller bli lena i munnen.

Jag lade inte ut stora summor pengar på advokat/detektiv som kollade upp allt (10,000 bath) för ca 1 månads deltidsjobb. Detta var då kompis pris förstås.

Spärra henne på din mail. Byt telefonnummer om hon stör dig där med. Så lite kontakt som möjligt. Kontakten ska ske via ombud (Advokat).

Men viktigaste av allt är att Du gör en polisanmälan i Thailand på henne och hoten. Kommer fler hot hamnar hon troligen i trubbel.

Jag tänkte som du att jag inte tänker sätta min fot i Thailand då pengar kan köpa vissa tjänster och man kan få problem pga det. Men snart insåg jag att chansen var ganska liten att så skulle ske. Att knäppa en farang för att han är fader...ha ha ha.Jo visst finns det idi*ter som gör vad som helst men då skulle hon ha tur om hon hitta en sådan gärningsman. Och har hon råd med det?

Kvinnan i mitt fall är eller rättare sagt VAR en känd företagare som även umgicks med kändissar och visade upp sig själv på TV. Men hennes kändisliv har svalnat och folk ville inte veta av henne mera. Detta förstår jag då hon inte är klar i knoppen längre efter vissa händelser. Jag erbjöd betala abort och rekommenderade så att göra men hon sa hela tiden att jag INTE ska behöva känna mig illa till mods. Jag var "Bara ett bra Pappa material" vad fan hon menade med det.

Jag skulle vilja hjälpa "Mitt" barn men det finns inga chanser till en rättvis DNA analys då Hon ska välja Plats/Doktor/Tid och hon blir URSINNIG då jag sagt att jag väljer sjukhus/tid/doktor och att jag har med mig min ADVOKAT! Detta går hon ALDRIG med på!!! Så jag undrar varför om hon nu är så säker på att jag är fadern? Till min advokat har hon sagt att hon tänker INTE begära DNA test av mig och tänker bryta all kontakt med mig.

Advokaten har spelat in samtalen så dom finns som bevis för att jag gjort allt jag kan och inte försökt fly ifall det någon dag skulle komma upp till en domare i en domstol.

Sedan var det någon som skrev här att du kan glömma att få barnet till Sverige. Njaaa...Finns tydligen ett fall där en Engelsman lyckats få vårdnaden! Hur det har gått till vet jag inte.

Jag tänker i varje fall i mitt fall ligga lågt i några år och när barnet växt till en ålder där barnet själv kan prata så hoppas jag få träffas för att se då om det kan vara mitt barn.

Att lystna på en pengarhungrig mordhotande thaibrud tänker jag INTE göra mera. Det kommer hon ALDRIG att sluta med

Med detta menar jag INTE att man ska smita ifrån sitt faderskap. Men hur ska man lösa en överenskommelse när inget duger och kommer aldrig att duga!

Niclas.Ta kontakt via "Mail" funktionen här på MPR för jag skulle vilja följa och diskutera om vårat till synes likadana problem.

MVH: Beer Chang

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

1. Du kommer icke hamna i finkan.

2. Tror knappast hon skulle anlita någon för att mörda dig över det där.

Så många gånger man hört att "de börjar blir förälskade" i en, gösses, borsta bort, de vet själva att turister kommer och går.

Hon försöker nog bara få dig till att bli en kassako.

Snuten kommer inte röra dig heller, skulle hon börja flabba om det som hänt och du säger ditt, så skulle dom kasta in henne på Rong Bahn Bah på studs, ge dig en cigg.

Kanske får du åka med på en av deras Tiger hojar till hotellet igen.

Mvh

honken - bkk baby!

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte läst hela tråden men dristar mig med ett inlägg ändå...

Världens äldsta och mest beprövade sätt att hävda att man har "en bulle i ugnen" för att på ett eller annat

sätt "knyta upp" killen.

Är du inte intresserad av damen så bryt kontakten...

Vet inte om det är en "barbrutta" eller en fin familjetös med en violbukett i underbyxorna...

Hur som helst.tycker jag inte du ska göra alltför stor affär av det hela.Om du känner ett ansvar av den uppkommna

situationen...be henne skicka ett foto på barnet när det är fött och erbjud henne att DNA testa..Har hon också hotat

dig, ät det kanske inte rätt tjej för dig...

Hur du än väljer att göra så ..lycka till

MVH

pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

tjena allihopa. det har nu gått en tid och det har nu visat sig att det bara var en bluff. de va ju bra det

Link to comment
Dela på andra sajter

Small and stinky

tjena allihopa. det har nu gått en tid och det har nu visat sig att det bara var en bluff. de va ju bra det

Hur visade det sej ?

Dna,eller berättade hon sanningen tillslut ?

Skönt att det verkar ha löst sej på ett för dej bra sätt iaf.

Sent from anywhere...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur visade det sej ?

Dna,eller berättade hon sanningen tillslut ?

Skönt att det verkar ha löst sej på ett för dej bra sätt iaf.

Sent from anywhere...

utav dom svar hon ger ,vägrar o ge nån form av bevis,utav hennes profil bild på facebook som hon byter ut då och då

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Inte alls så ovanligt att vissa tjejer på tex datingsidor har annat en rent mjöl i påsen, och är bara ute efter att lura blåögda killar på stålar, genom att hota att man är gravid osv för att utpressa dom på pengar!

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...