Jump to content
IGNORERAD

Bakmaskiner - Brödmaskiner


Borrfors

Recommended Posts

Jag har sökt efter bakmaskiner på alla större varuhus här i Thailand utan att lyckats. Nu har jag funnit en tillverkare i Kina som säljer en bra modell. Men det krävs att man köper en bunt. Med frakt och tull skulle en maskin som klarar av att baka ett bröd på 1kg med en 12 timmars timer kosta ca 5000 baht. Finns det intresse så skicka en intresseanmälan till echocig@hotmail.com.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Borrfors

    11

  • thomas001

    7

  • clas391

    1

  • civona

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tjena!

Bakar mitt eget bröd. Vitt mjöl,rågmjöl,vatten,jäst. Smakar helt kanon. Luktar gott när det bakas i min Thailändska ugn.

Skön känsla att se sitt eget bröd jäsa,bli varmt.

Vad f-n ska jag göra med en bakmaskin. Var populärt i Svedala för länge sedan. Tror t.o.m att det blev årets Jul-klapp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad f-n du skall göra med en bakmaskin intresserar mig inte. Själv använder jag den till att baka bröd i. Tycker dessutom det är kanon att kunna vakna upp var norgon med ett färskt nybakat bröd, till en bråkdel av vad det kostar att köpa ett liknande bröd hos det lokala bageriet. Vidare slipper man att söla ner köket då allt görs i maskinen. Att man även kan göra yoghurt, och sylt i maskinen är bara en bonus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad f-n du skall göra med en bakmaskin intresserar mig inte. Själv använder jag den till att baka bröd i. Tycker dessutom det är kanon att kunna vakna upp var norgon med ett färskt nybakat bröd, till en bråkdel av vad det kostar att köpa ett liknande bröd hos det lokala bageriet. Vidare slipper man att söla ner köket då allt görs i maskinen. Att man även kan göra yoghurt, och sylt i maskinen är bara en bonus.

Är du försäljare för den där bakmaskinen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

När bakmaskiner var populärt i Svedala för några år sedan. Alla ville ha en. Bara trycka på knappen så har du en egen fin liten limpa.

Frågan är hur populära dom är idag. :crazy: har sett att dom används som vas till blommor m.m

Baka eget bröd med dina egna händer...smakar bäst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker bara samla ihop en bunt folk så att vi tillsammans kan köpa från kina. Jag är inte försäljare. Du visare en hel del intresse för denna maskin för att vara en "soim f-an inte vet vad han skall göra med en bakmaskin". .Hold your horses...

Link to comment
Dela på andra sajter

Starta ett eget inlägg typ, "-Vi som av en outgrundlig anledning hatar bakmaskiner". Har flera kompisar här i Thailand som är jätteglada för sina bakmaskiner. Och då inte som blomvaser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker bara samla ihop en bunt folk så att vi tillsammans kan köpa från kina. Jag är inte försäljare. Du visare en hel del intresse för denna maskin för att vara en "soim f-an inte vet vad han skall göra med en bakmaskin". .Hold your horses...

Tjena!

Låter som om du börjar bli förbannad. Vill du kränga bak-maskiner så givetvis är det upp till dej.

Men i sista änden. Så måste du ju köpa mjöl och jäst.

Det är ju inte bara att trycka på knappen...en fin liten limpa klar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan man göra detta. Men en liknande maskin kostar mer i Sverige, sedan väger dom en hel del. Men om man har vänner som inte behöver ta med eget bagage är alltid detta ett alternativ. Tack för ett intelligent råd.

Link to comment
Dela på andra sajter

:crazy:

Starta ett eget inlägg typ, "-Vi som av en outgrundlig anledning hatar bakmaskiner". Har flera kompisar här i Thailand som är jätteglada för sina bakmaskiner. Och då inte som blomvaser.

Tjena!

Varför ska du samla ihop en bunt? Då dom flesta ändå har sina egna bak-maskiner?

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig Borrfors..även jag vet att den räknas som en flopp men nu gäller det inte den saken. Hur är upplägget och lev.tid.Befinner mig i BKK i dec och kan tänka mig en dylik maskin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjöl 25 baht/kg = ger 5 limpor. Salt olja mnjölk. Sedan trycker man på knappen. Vad det gäller att bli förbannad så bnlev jag bara lite förundrad över ditt första rätt aggrerssiva svar. Märkligt beteende. Föreslår att vi prata färdigt om detta nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjöl 25 baht/kg = ger 5 limpor. Salt olja mnjölk. Sedan trycker man på knappen. Vad det gäller att bli förbannad så bnlev jag bara lite förundrad över ditt första rätt aggrerssiva svar. Märkligt beteende. Föreslår att vi prata färdigt om detta nu.

Tjena!

Här har du svaret!

Är allergisk mot hotmail-adresser,erbjudande utan back-up...som en hemsida,bilder,garanti m.m Vill du kränga bak-maskiner,upp till dej.

För mej är fortfarande bakmaskiner: NOSTALGI :crazy::14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar ha en massa tid som du inte vet vad du skall göra av. Bara för att man har en hotmail address innebär inte detta automatiskt att man är en gangster. Kanske dags att försöka använda all din dötid till att försöka skaffa lite kompisar som kan liva upp din till synes grå och lite bittra tillvaro. Nu lägger vi ner vår konversation då den inte leder någon vart än att irritera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Panasonic har en utmärkt bakmaskin SDYD250 Automatic Breadmaker

Borde finnas att få tag på i Thailand hos en välsorterad handlare.

202845629.jpg

/Johan

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar ha en massa tid som du inte vet vad du skall göra av. Bara för att man har en hotmail address innebär inte detta automatiskt att man är en gangster. Kanske dags att försöka använda all din dötid till att försöka skaffa lite kompisar som kan liva upp din till synes grå och lite bittra tillvaro. Nu lägger vi ner vår konversation då den inte leder någon vart än att irritera.

Tjena!

Har inte gett upp riktigt än.

Om det nu är så att tanken med bak-maskiner är så bra. Så har jag några frågor?

Vem står för import-licens(För min fru så gick det åt massor av pappers-arbete,besök på det Thailändska tullverket.) Vem åker till Kina o kollar att det blir rätt bak-maskiner. Vem tar emot godset när det kommer till Thailand.

Just nu har jag massor av dö-tid. Väntar på V75. Har ätit en god middag.

Kompisar har jag inga. Är eremit. Det enda som livar upp min tillvaro just nu.är du med din bak-maskin. :crazy::thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en bakmaskin för några år sedan i sverige den är jag jättenöjd med just det att man kan få sitt bröd nybakat till frukost men den var lite för klumpig o stor för att ta med till Thailand tyvärr

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörrödu Borrfors, det är inte en bra idé att erbjuda gamla Thairävar på MPR en förbättring av tillvaron för det har dom klarat av för 75 år sedan, dessutom kan och vet dom allting, precis som jag, och fel har jag aldrig, möjligen gör jag ett misstag ibland men fel, icke sa nicke!

Tack för ett bra initiativ.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, hade väl aldrig trott att mitt lilla inlägg skulle generera en sådan massa kommentarer. Vad det gäller Panasonic maskinen så är det en jättebra maskin. Har en just nu i köket som puttrat på i drygt 20 år (har bytt degproppelern nyligen). Min tanke var att samla ihop ett antal intressenter för ett gemensamt inköp, då frakten hit från KIna är rätt kostsam. Det är att många av oss fallanger här i förskingringen som inte är i Bnagkok så ofta och kan komma åt dess in klöpställen. Här i Hua Hin,, som dräller av utlänningar, finns det inte en affär som saluför bakmaskiner, ytots att vi har både Home Pro, Tesco, Macro m.fl i omgibvningarna.

Innan jag plockade hit min gamla Panasonic maskin (tung som fanken...) bakade jag för hand. Frugan var inte glad åt allt slabbande i köket. Och då vi inte har en köksmixer gällde det att knåda för hand, vilket jag upplevde som rätt jobbigt. Vidare skulle ungnen passas, då brödbak är lite som att koka mjölk. Tittar man på vad som händer i ugnen sker det ingenting. Men så fort man vänder bort blicken börjar det osa svart rök från ungsnsluckan. Min bakmaskin missar aldrig att tillverka en god limpa, med fin smak och skorpa.

Attg ladda bakmaskinen med ingredienserna tar 1 minut. Sedan sköter den sig själv, och jag kan ägna min tid åt vetydligt roligare saker än att passa limpan...

Visst kan man tycka att Bakmaskinen är en "gammal" och förlegad produkt. Men i sådana fall finns det mängder av andra "gamla" prylar som fortfarande används av massor av folk...bilar, telefoner, TV apparater med mer. Listan kan göras lång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar till Thomas001

Att besöka Tullen är något som jag skulle ta hand om. Att åka till Kina och kolla om man får rätt maski låter som en överkurs. Jag har en hel del business med Kina till mitt svenska företag och vet hur man väljer en trovärdig och pålitlig leverantör..

Kina är en av de största exportländerna i världen, och tillverkar mycket av det som vi köper i form av olika elktronik produkter. Och det finns förfaringssätt som skyddar en mot eventuella skurkar. Så även om du aldrig kommer att köpa en bakmaskin från Kina kan du lugnt luta dig tyillbaka med din favoritdryck och knapra på din mebakade limpa...oroa dig inte för oss, vi kommer att kirra det här alldeles utmärkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...