Jump to content
IGNORERAD

Nya hårdare presslagar föreslås i Thailand


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Hej

Att PAD inte är ett parti utan en rojalistisk organisation som vill påverka politiken i landet, och som aktivt arbetade för en militärkupp genom olagliga aktioner och som stödde installationen av det Demokratiska partiet i regeringsställning vet nog dom allra flesta, men om någon har missat detta så är det naturligtvis bra att detta klargörs på ett informativt och korekt sätt.

Men att som några av dom som absolut inte tillhör forumets neutrala och sakliga skribenter försöka plocka några personliga eller politiska poänger av detta är både osmakligt och ohederligt, men är samtidigt bra exempel på hur dom arbetar.

Men som sagt alla ska vara välkommna till dom politiska trådarna och att ställa frågor är något som hör till, och frågar man ska man få tydliga och korrekta svar.

Mvh Isan Lover

Host, host...man ska inte kasta sten när man sitter i glashus-eller som läget är just nu i Thailand, gå omkring med spikskor i en gummibåt.

Men även när man får tydliga och korrekta svar så måste man vara beredd att acceptera dem-något du ju historiskt sett här på MPR haft väldigt svårt med att göra.

Du ska inte vara orolig, den nya presslagen ger ju svågern möjlighet att tysta alla eventuella avvikande åsikter i media och då blir det mycket enklare att avgöra vad som är rätt eller fel...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 256
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    29

  • noBuzz

    19

  • Tallviking

    17

  • andersbangkok

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sedan ska man komma ihag att vad folk tror ar sant ar betydligt viktigare an vad som faktiskt ar sant nar det galler politik. Om manniskor I allmanhet rostade pa de som langsiktigt vill ett land val sa vore det andra partier vid makten I nastan alla lander och inte minst I Europa. Att forsta och acceptera att manniskor rostar pa ett visst parti ar en bra egenskap och sjalvklart ska man forsvara manniskors ratt att rosta pa vad de vill oavsett hur absurt deras val verkar, daremot behover man ju inte sjalv stodja ett daligt parti, framforallt om man borde veta battre.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Själv tycker jag att det verkar vara lättare att hitta verklihghetsfrånvända personer på forum som det här än i övriga samhället, eller åtminstone fler som är beredda att blunda för övergrepp och odemokratiskt handlande, sen finns det ju lysande undantag som Wille och några till men dom är lätt räknade och naturligtvis en ganska stor grupp som är relativt tyst.

Och jag har aldrig försökt ge sken av att vara någon opartisk skribent, jag sympatiserar öppet med dom fattiga i norr och nordost och samtidigt som jag har en grundläggande demokratisk uppfattning som har social demokratisk och vänster prägel eftersom det är dessa vi har att tacka för det välfärdsamhälle vi har idag, och jag ser gärna att andra länder får en liknande utveckling och att var och av vem man föds inte ska ha en helt avgörande betydelse för ett barns framtid, så därför är jag allergisk mot generaler som säger sig vilja "hjälpa" sina folk genom att kuppa bort folkvalda ledare och tillsätta egna.

Mvh Isan lover

Ja igen läser jag ett inlägg helt utan substans.

Om man roar sig med att studera vad du försöker förmedla så kan följande noteras:

"Själv tycker jag att det verkar vara lättare att hitta verklihghetsfrånvända personer på forum som det här än i övriga samhället, eller åtminstone fler som är beredda att blunda för övergrepp och odemokratiskt handlande"

Min tolkning av detta är att om man inte håller med dina vridna idéer, ja då är man verklighetsfrånvänd (man kan verkligen argumentera kring VILKEN verklighet som du avser; IL. Hört i risbyn vid lokala shopen eller.?

Dessutom är vi som argumenterar mot IL; vi blundar för övergrepp och odemokratiskt handlande. Att vi påvisat för dig IL att just Dr T och hans marionett genomfört några av den Thailändska historiens största övergrepp och fått internationell kritik ett otal gånger för deras odemokratiska handlande; det glömmer du lämpligt bort.

"jag sympatiserar öppet med dom fattiga i norr och nordost och samtidigt som jag har en grundläggande demokratisk uppfattning.."

Med denna mening tolkar jag dig som att vi andra INTE sympatiserar med några fattiga och särskilt lite med de fattiga i norr. Endera menar du det eller så ser du inte hur fel det kan bli när du skriver.

Är det verkligen den nivån du kan diskutera på? Inget vidare!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej

Själv tycker jag att det verkar vara lättare att hitta verklihghetsfrånvända personer på forum

som det här än i övriga samhället, eller åtminstone fler som är beredda att blunda för

övergrepp och odemokratiskt handlande, sen finns det ju lysande undantag som Wille

och några till men dom är lätt räknade och naturligtvis en ganska stor grupp som är relativt tyst.

Och jag har aldrig försökt ge sken av att vara någon opartisk skribent,

jag sympatiserar öppet med dom fattiga i norr och nordost och

samtidigt som jag har en grundläggande demokratisk uppfattning som har

social demokratisk och vänster prägel eftersom

det är dessa vi har att tacka för det välfärdsamhälle vi har idag,

och jag ser gärna att andra länder får en liknande utveckling och

att var och av vem man föds inte ska ha en helt avgörande betydelse för ett barns framtid,

så därför är jag allergisk mot generaler som säger sig vilja "hjälpa" sina folk genom att

kuppa bort folkvalda ledare och tillsätta egna.

Mvh Isan lover

Jag får väl först säga "grattis" till wille som ärofyllt nu är upphöjd och deklarerad förebild till IsanLovers

personliga demokratiuppfattning och politisk verklighetsförankring.

- Frågan är väl om dessa känslor är ömsesidiga?

Du (IL) säger dig sympatisera "öppet" med de fattiga i norr och nordost.

- Vilka sympatiserar du med i smyg?

Om klanen Shinawatra och de Röda mot förmodan skulle lyckas med att

utrota fattigdomen i dina favoritlandskap?

- Vilka fattiga folkgrupper ska du då sympatisera med, för det kan väl inte kännas särskilt

spännande och revolutionärt att "öppet" sympatisera med Isaans framtida medelklass?

Du (IL) skriver ju att det inte ska ha någon avgörande betydelse för ett barns framtid

beroende på av vem eller var barnet är fött. (Så fint och solidariskt sagt . . )

- Varför är du då själv så selektiv i vilka fattiga (norr och nordost) som du vill sympatisera med?

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja igen läser jag ett inlägg helt utan substans.

Om man roar sig med att studera vad du försöker förmedla så kan följande noteras:

1. "Själv tycker jag att det verkar vara lättare att hitta verklihghetsfrånvända personer på forum som det här än i övriga samhället, eller åtminstone fler som är beredda att blunda för övergrepp och odemokratiskt handlande"

Min tolkning av detta är att om man inte håller med dina vridna idéer, ja då är man verklighetsfrånvänd (man kan verkligen argumentera kring VILKEN verklighet som du avser; IL. Hört i risbyn vid lokala shopen eller.?

2. Dessutom är vi som argumenterar mot IL; vi blundar för övergrepp och odemokratiskt handlande. Att vi påvisat för dig IL att just Dr T och hans marionett genomfört några av den Thailändska historiens största övergrepp och fått internationell kritik ett otal gånger för deras odemokratiska handlande; det glömmer du lämpligt bort.

3. "jag sympatiserar öppet med dom fattiga i norr och nordost och samtidigt som jag har en grundläggande demokratisk uppfattning.."

Med denna mening tolkar jag dig som att vi andra INTE sympatiserar med några fattiga och särskilt lite med de fattiga i norr. Endera menar du det eller så ser du inte hur fel det kan bli när du skriver.

Är det verkligen den nivån du kan diskutera på? Inget vidare!

Hej

Det var mycket på en gång, så jag får försöka dela upp det lite, samtidigt så tycker jag att din första och sista mening i inlägget säger det mesta . Ja igen läser jag ett inlägg helt utan substans. - Är det verkligen den nivån du kan diskutera på? Inget vidare! Min fråga till dig är då vad du tycker om din egen nivå?

1. Själv tycker jag inte att det är det minsta vridet att folk i länder som Thailand själva får utse sina ledare, och att även fattiga och outbildade ska få rösta och vara med och påverka sin framtid, jag tycker inte heller att det konstigt att dom protesterar när deras partier upplöses och förbjuds eller när militären kuppar bort dom som dom har röstat fram, men däremot så förstår jag att detta retar vissa på forumet som öppet har sympatiserat och har tagit ställning för först PAD, sedan sagt sig förstå att militären kuppar, och sedan påstått att det var en demokratiskt och politiskt sett oantastlig och även moraliskt sett fläckfri process som ledde till att demokraterna fick makten utan att vinna något av dom fem senaste valen.

2. Om det är Thaksins brott eller Generalernas som är värst i ett historiskt perspektivt råder det inget som helst tvivel om enligt mig, där leder naturligtvis Generalerna överlägset, dom har förhindrat och motarbetat en demokratisk utveckling och bevarat systemet med Ammart och Phai in i 2000 talet + att dom både har hotat, torterat och dödat sin egen befolkning i över hundra år.

3. Kan man på ett trovärdigt sätt påstå sig sympatisera med dom fattiga i norr och nordost när man konstant skriver inlägg år efter år som förskönar och syftar till att urskulda deras politiska fienders övergrepp, och inte minst deras nedsättande syn på outbildade småbbrukare och daglönare som ibland beskrivs som dumma bufflar som inte begriper sitt eget bästa när dom röstar på Thaksin eller hans partier.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Men ändå svarar du normalt aldrig på direkta frågor utan kommer med politiska mantror och samma standardsvar oavsett om det är kopplat till frågan eller inte !!

Du tycker alltså att IL är enformig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får väl först säga "grattis" till wille som ärofyllt nu är upphöjd och deklarerad förebild till IsanLovers

personliga demokratiuppfattning och politisk verklighetsförankring.

- Frågan är väl om dessa känslor är ömsesidiga?

Pust! Känns som nu är det guilt by association man åker på. Känns nästan lika skamligt som att få ett pluskarma av Mr. Google.

Du tycker alltså att IL är enformig?

Appropå brist på självinsikt och sten i glashus - självironi eller självbedrägeri, oavsett vilket blir det lika underhållande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pust! Känns som nu är det guilt by association man åker på. Känns nästan lika skamligt som att få ett pluskarma av Mr. Google.

Appropå brist på självinsikt och sten i glashus - självironi eller självbedrägeri, oavsett vilket blir det lika underhållande.

Och samma enformiga kommentar från dig som vanligt. Kan du aldrig komma med något nytt eller kanske chocka oss med något eget ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är Thaksins brott eller Generalernas som är värst i ett historiskt perspektivt råder det inget som helst tvivel om enligt mig, där leder naturligtvis Generalerna överlägset, dom har förhindrat och motarbetat en demokratisk utveckling och bevarat systemet med Ammart och Phai in i 2000 talet + att dom både har hotat, torterat och dödat sin egen befolkning i över hundra år.

Mvh Isan Lover

Vilken fantastisk mening!

Förutom att vara så oerhört korkad att den gränsar till att vara debil, så vittnar den om en i det närmste total okunskap om, och förståelse för, Thailändsk historia.

Eftersom jag inser att upplysning har större förutsättningar att fastna på Cristo Redentor än på dig så avstår jag sådana försök. Men jag kan ju i alla fall berätta att om några av mina egna barn vid 12-års ålder visar på den här typen av enfald så kommer jag att se det som ett enormt misslyckande.

Generaler som mördat i över hundra år - fantastiskt!! Undrar vad de lever på för kost?, jag vill också! :)

F.ö .. angående historia.. så här sade man när "generalerna" kuppade till sig konstitutionell demokrati i Thailand en gång i tiden.

[size=4]"Då ledarna för kuppen den 29 juni 1932 proklamerade att Siam blivit en konstitutionell monarki möttes detta inte av någon folkligt glädjefnatt. Detta är kanske förståeligt med tanke på att det siamesiska ordet för demokrati, prachathipatai ประชาธิปไตย, inte var känt av alltför många siameser vid den här tiden. Det kunde lika väl ha varit ett nytt whiskymärke, som en källa uttrycker det."[/size]

http://thailandshist...militardiktatur

Dricker du mycket whiskey IL?

Link to comment
Dela på andra sajter

3. Kan man på ett trovärdigt sätt påstå sig sympatisera med dom fattiga i norr och nordost när man konstant skriver inlägg år efter år som förskönar och syftar till att urskulda deras politiska fienders övergrepp, och inte minst deras nedsättande syn på outbildade småbbrukare och daglönare som ibland beskrivs som dumma bufflar som inte begriper sitt eget bästa när dom röstar på Thaksin eller hans partier.

Mvh Isan Lover

Är du trovärdig??

Inte ett inlägg utan att du försvarar eller hyllar den mest korrumperade politikern som någonsin styrt Thailand

En folkvald ledare som stulit miljarder från sitt fattiga folk för att gynna sig själv och sin familj

Det finns ingen PM som har så mycket blod på sina händer som Takki

Du har samma inställning till dom fattiga i södra Thailand som din idol

Dom vet inte sitt eget bästa .dom röstar inte på Takki

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det var mycket på en gång, så jag får försöka dela upp det lite, samtidigt så tycker jag att din första och sista mening i inlägget säger det mesta . Ja igen läser jag ett inlägg helt utan substans. - Är det verkligen den nivån du kan diskutera på? Inget vidare! Min fråga till dig är då vad du tycker om din egen nivå?

1. Själv tycker jag inte att det är det minsta vridet att folk i länder som Thailand själva får utse sina ledare, och att även fattiga och outbildade ska få rösta och vara med och påverka sin framtid, jag tycker inte heller att det konstigt att dom protesterar när deras partier upplöses och förbjuds eller när militären kuppar bort dom som dom har röstat fram, men däremot så förstår jag att detta retar vissa på forumet som öppet har sympatiserat och har tagit ställning för först PAD, sedan sagt sig förstå att militären kuppar, och sedan påstått att det var en demokratiskt och politiskt sett oantastlig och även moraliskt sett fläckfri process som ledde till att demokraterna fick makten utan att vinna något av dom fem senaste valen.

2. Om det är Thaksins brott eller Generalernas som är värst i ett historiskt perspektivt råder det inget som helst tvivel om enligt mig, där leder naturligtvis Generalerna överlägset, dom har förhindrat och motarbetat en demokratisk utveckling och bevarat systemet med Ammart och Phai in i 2000 talet + att dom både har hotat, torterat och dödat sin egen befolkning i över hundra år.

3. Kan man på ett trovärdigt sätt påstå sig sympatisera med dom fattiga i norr och nordost när man konstant skriver inlägg år efter år som förskönar och syftar till att urskulda deras politiska fienders övergrepp, och inte minst deras nedsättande syn på outbildade småbbrukare och daglönare som ibland beskrivs som dumma bufflar som inte begriper sitt eget bästa när dom röstar på Thaksin eller hans partier.

Mvh Isan Lover

För mig säger ovanstående att du fortfarande inte fattat vad en del av oss diskuterat kring.

Under 1 ovan; det finns väl ingen här som sagt att det inte är bra att folk får välja sina ledare. Jag har inte läst det. Vill påminna mig att vid andra tillfällen där du skrivit liknande så har flera bett dig att hänvisa till någon text som anger att man skrivit liknande. Nu kanske du kan ägna lite tid åt att ta fram sådant inlägg. Ett räcker.

I det sammanhanget vill jag hänvisa till din egen text där du skrev att man borde svara på frågor. Nu kanske du skall göra det.

För fundamentalister finns det alltid bara rätt eller fel. Det är skälet till Israel-Palestinakonflikten, de terrorattacker som görs i Islams namn (men som egentligen bara är rena terrordåd) Likheten med alla dessa fundamentalister är att dom inte kan koppla in verkligheten i sina teorier. Jag uppfattar att du också saknar den förmågan.

Jag läser att vi egentligen har samma mål men vägen dit ser olika ut. Jag anser att man inte kan bortse från historien och helt börja om från start. Det går i teorin men inte i praktiken. De som kom längst med det var Khmer Rouge och deras styre vill i alla fall jag bekämpa så långt det är möjligt.

Det ägnas alldeles för mycket tid till detta skyttegravskrig när vi egentligen skulle kunna ha meningsfulla diskussioner. Men det är inte möjligt utbyta tankar med fundamentalister som bygger sitt resonemang på lögner, undanflykter och teorier...så det fortsätter väl så här antar jag.

BTW; jag skulle vilja förbättra villkoren för alla fattiga i Thailand och övriga världen, inte bara de i norr och nordost. Fattar inte varför du inte har någon känsla för de som inte råkar bo i ditt intresseområde.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är du trovärdig??

Inte ett inlägg utan att du försvarar eller hyllar den mest korrumperade politikern som någonsin styrt Thailand

En folkvald ledare som stulit miljarder från sitt fattiga folk för att gynna sig själv och sin familj

Det finns ingen PM som har så mycket blod på sina händer som Takki

Du har samma inställning till dom fattiga i södra Thailand som din idol

Dom vet inte sitt eget bästa .dom röstar inte på Takki

Hej

Som jag har sagt många gånger tidigare så har jag aldrig varit längre söder ut än Surat Thani, och det är nog inte bara p.g.a att det pågår aktivitetet av terrorister eller frihetskämpar där, jag trivs för det första alldeles för bra i Isaan och jag har medvetet tillbringat ganska lite tid i muslimska länder och lands delar överhuvudtaget p.g.a deras stränga (otidsenliga) syn på både nöjesliv, kvinnor och alkoholhaltiga drycker, jag har aldrig känt mig lockad av detta.

Men jag önskar dom lycka till och hoppas att dom får ett ökat självstyre eller blir ett eget sultanat igen, för jag tror inte det går att tvinga människor kvar i ett land om dom till varje pris inte vill tillhöra det och är beredda att offra sina liv för att bli "fria".

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag önskar dom lycka till och hoppas att dom får ett ökat självstyre eller blir ett eget sultanat igen, för jag tror inte det går att tvinga människor kvar i ett land om dom till varje pris inte vill tillhöra det och är beredda att offra sina liv för att bli "fria".

Du påstår dig gilla "demokrati" och ogillar "elit" och egenväldiga monarker. Samtidigt så önskar du de i syd ett liv i tvång under en sultan?

Vet du vad ett sultanat är överhuvud taget?

Menar du att folk vill leva under sultanat för att de vill få bli "fria" och få "självstyre"? :)

Jag tror minsann att jag ska bli världens första vegan som bara äter kött.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

[size=5]Thin line between democracy and its opposite number[/size]

The Nation

Proposed amendment to the Printing Act of 2007 will take press freedom in Thailand back to the dark ages

http://www.nationmul...e-30169250.html

Det där är inget att tro på för det skrivs bara i ultrahögertidingar. :ironi:

Undrar om det skrivs om detta i vänsterblaskorna? Det är nog inget man vill informera medborgarna om så då är det bättre att undanhålla det för dem.

Det är lätt att snacka om pressfrihet men svårare att tillämpa.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte se att dessa föreslagna förändringar är ett gigantiskt steg tillbaka för pressfriheten i Thailand så bör man nog fundera över om man verkligen förstår vad man läser.

Tänk vilket liv det hade varit om dessa förändringar föreslagits för 6 månader sedan...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom två inledande styckena är ganska talande för hur synen på "pressfrihet" skiljer sig om man är i opposition och om man har makten.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom två inledande styckena är ganska talande för hur synen på "pressfrihet" skiljer sig om man är i opposition och om man har makten.

Precis, mitt i prick kan man säga när det gäller Thailand-tar mig friheten att klistar in de två styckena här:

"Freedom of expression is a funny thing. When you are outside the corridors of power, it's an ideal that should never be compromised, ever. The slightest hint of a threat against this liberty must be met with an uproar. It's a matter of life and death. Anything that might - no matter how remote the possibility - send democracy down a slippery slope to doom must not be allowed to happen.

When you are inside the corridors of power, "freedom of expression" is a different concept entirely. You will want to apply such terms as "pragmatism" or "flexibility" to this cherished ideal. There may be a few people, in your opinion, who may not deserve freedom of expression, after all. There may be a real need to keep in check some kinds of "dangerous" or "counterproductive" opinions. The stakes are too high and some restraints are necessary. Last but not least, in your opinion, if you have been on the receiving end of a political clampdown, it should be all right to give "the other side" a taste of their own medicine"

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du påstår dig gilla "demokrati" och ogillar "elit" och egenväldiga monarker. Samtidigt så önskar du de i syd ett liv i tvång under en sultan?

Vet du vad ett sultanat är överhuvud taget?

Menar du att folk vill leva under sultanat för att de vill få bli "fria" och få "självstyre"? :)

Jag tror minsann att jag ska bli världens första vegan som bara äter kött.

Hej

Vad jag har kunnat läsa mig till så var dom södra provinserna ett muslimskt sultanat fram tills dom annekterades av Thailand (Siam), och den separatiströrelse som nu verkar vill bryta sig ur Thailand, och om målet är ett nytt sultanat eller om dom vill bli en del av det muslimska Malaysia vet jag faktiskt inte eller om dom ska utropa sig till någon Islamsk republik.

Själv tycker jag ju personligen inte att många av dom muslimska upproren i världen har lett till så mycket frihet, mest religiöst och kvinnligt förtryck, men det är ju en högst personlig åsikt.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Här är en som kanske skulle vara i behov av lite granskning enligt dom nya presslagarna Mr Akeyuth Anchanbutr ägare av "Thaiinsider.com", han kallar Yingluck för "stupid bitch" och tycker att hon borde skaffa sig ett lämpligare jobb, och att outbildade, lata och dumma kvinnor ifrån norr passar bättre som prostituerade.

Sånt här gör att någon slags kontroll av vad som skrivs och bötesbelopp känns befogad när man uttalar sig t.ex kränkande om kvinnor ifrån norr rent allmännt, att uttrycka sig på liknande sätt i andra länder skulle innebära någon slags bestraffning t.ex böter.

[size=5]Akeyuth Anchanbutr curses northern women, slams Yingluck

Sun, 06/11/2011 - 08:57 | by prachatai[/size]

Akeyuth Anchanbutr, owner of Thaiinsider.com, called Yingluck a “stupid bitch” who was brazen enough to take her position and should reconsider what job is suitable for her. He said uneducated, lazy and stupid women from the north were likely to become prostitutes. This prompted a demand from groups opposing Akeyuth for an apology.

On 2 Nov, Akeyuth openly posted a Facebook message stating “I don’t want to say this, because it might sound like I look down on women, but the fact is, uneducated or lazy and stupid northern women will happily do work that normal women wouldn’t do, like prostitution. So should a northern woman, who is unintelligent and stupid, but happens to have the position, know what job is suitable for her?”

http://www.prachatai...i+in+English%29

http://thaiinsider.com/

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilken fantastisk mening!

Dricker du mycket whiskey IL?

Hej

Ja visst är det fantastiskt!

Jag dricker mer Gin än Whiskey, men visst sitter en wirre fint ibland också.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Här är en som kanske skulle vara i behov av lite granskning enligt dom nya presslagarna Mr Akeyuth Anchanbutr ägare av "Thaiinsider.com", han kallar Yingluck för "stupid bitch" och tycker att hon borde skaffa sig ett lämpligare jobb, och att outbildade, lata och dumma kvinnor ifrån norr passar bättre som prostituerade.

Sånt här gör att någon slags kontroll av vad som skrivs och bötesbelopp känns befogad när man uttalar sig t.ex kränkande om kvinnor ifrån norr rent allmännt, att uttrycka sig på liknande sätt i andra länder skulle innebära någon slags bestraffning t.ex böter.

[size=5]Akeyuth Anchanbutr curses northern women, slams Yingluck

Sun, 06/11/2011 - 08:57 | by prachatai[/size]

Akeyuth Anchanbutr, owner of Thaiinsider.com, called Yingluck a “stupid bitch” who was brazen enough to take her position and should reconsider what job is suitable for her. He said uneducated, lazy and stupid women from the north were likely to become prostitutes. This prompted a demand from groups opposing Akeyuth for an apology.

On 2 Nov, Akeyuth openly posted a Facebook message stating “I don’t want to say this, because it might sound like I look down on women, but the fact is, uneducated or lazy and stupid northern women will happily do work that normal women wouldn’t do, like prostitution. So should a northern woman, who is unintelligent and stupid, but happens to have the position, know what job is suitable for her?”

http://www.prachatai...i+in+English%29

http://thaiinsider.com/

Mvh Isan Lover

Så om man skriver nedlåtande och kritiskt om de som regerar skall man censureras och straffas ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om man skriver nedlåtande och kritiskt om de som regerar skall man censureras och straffas ?

Du har uppenbarligen problem med din läsförståelse!

Jag citerar IL och för att det skall bli lättare för dej att läsa, så fetmarkerar jag en del i texten:

"Sånt här gör att någon slags kontroll av vad som skrivs och bötesbelopp känns befogad när man uttalar sig t. ex. kränkande om kvinnor ifrån norr rent allmänt, ."

Och här håller jag med IL.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har uppenbarligen problem med din läsförståelse!

Jag citerar IL och för att det skall bli lättare för dej att läsa, så fetmarkerar jag en del i texten:

"Sånt här gör att någon slags kontroll av vad som skrivs och bötesbelopp känns befogad när man uttalar sig t. ex. kränkande om kvinnor ifrån norr rent allmänt, ."

Och här håller jag med IL.

Nu var det ju inte bara kränkande mot kvinnor i norr han klagade på utan nedlåtande ord om nuvarande PM också. Därav min kommentar.

Uttrycket "sånt här" som IL skriver hänvisar till hela första stycket där båda klagomålen finns

Sedan nämner han nedlåtande mot kvinnor i norr som exempel

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så om man skriver nedlåtande och kritiskt om de som regerar skall man censureras och straffas ?

Hej

Du missade nog stycket med allmänna kränkande åsikter om kvinnor ifrån norr i din iver, att skriva att kvinnor ifrån norr är outbildade, lata och dumma och är lämpade som prostituerade tycker jag borde ha varit något som vore omöjligt att skriva i media i många länder utan påföljd.

Att man kallar en politiker vad som helst förekommer ju i många länder, men att medvetet uttala sig kränkande om en grupp, kön eller liknande känns inte riktigt rumsrent på 2000 talet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...